بسم الله الرحمن الرحیم
برجام با یهود، سقیفه بنی ساعده و تنهایی علی
آنچه کام یهود را در اولین برجام شیرین ساخته است، چرا در دومین برجام شیرین نسازد؟
آنانی که با تدبیر و استفاده از بهم ریختگی جامعه، حاصل از فقدان نبی معظم (ص)، فرصت را غنیمت شمرده و با تعجیل و در غیاب امیر مومنان علی (ع) در سقیفه بنی ساعده گرد آمده، نه تنها تصمیم دارند تا رعب آور ترین سمفونی طول تاریخ را با کنار زدن افضل و گماردن مفضول به یادگار گذارند، بلکه تصمیم دارند تا دردناک ترین خانه نشینی، حزن آور ترین شهادت و غم انگیز ترین کظم غیظ را با لطیف ترین آهنگ و گوش نواز ترین آواز به سمع مسلمانان تازه رهیده از بند جاهلیت درآورند.
و چرا یهود فضا سازی اولین فرجام را در دومین فرجام به اجراء در نیاورد؟
فضا سازی ای که علامه سید شرف الدین عاملی در بحث با شیخ سلیم البشری به آن اشاره می کند و می گوید: امام على (ع ) براى احتجاج و اسـتدلال در آن روز و آن ظروف، اثرى جز فتنه و از بین رفتن حقش نمى دید زیرا آنحضرت بـراى اسـاس اسـلام و کـلـمه توحید بیمناک بود. آن جناب در آن ایام، گرفتار وضعى شده بود که هیچکس چنین گرفتارى نداشت.
او بین دو مهم گرفتار بود: خلافت با آن نصوص و وصایایش از یک طرف، او را به طورى ندا مـى کرد و در پیشگاهش شکوه مى نمود که قلب حضرتش خون مى شد، و با آنچنان ناله اى وى را مى خواند کـه جـگـر مـى سوخت. اما فتنه هاى طغیان گرایانه از ناحیه دیگر، وى را چنین انذار مى نمود که جزیره العرب به هم مى ریزد، عرب منقلب و دگرگون می شود، اسلام نابود مى گردد.
و شما دوستان جوان ما می توانید این درد جانکاه را که در فرمایش مولای غریبمان آمده است: فَإِنْ أَقُلْ یَقُولُوا حَرَصَ عَلَى الْمُلْکِ وَ إِنْ أَسْکُتْ یَقُولُوا جَزِعَ مِنَ الْمَوْتِ - همین الآن و با ذهن تصویریتان به تماشا بنشینید.
انجمن تفکر مبانی عاجزانه از مراجع عظام، علمای اعلام و روحانیون جوان که راسخترین یاران امام صادق در طول زمان بوده اند، توقع روشنگری و تبیین فضای سقیفه اول و پیآمد های دردناک آن و نیز آگاهی بخشی آحاد مردم مومن و مسلمان جهت شکستن فضای تحمیلی ویرانگر در سقیفه دوم را دارد.