سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

برنارد لوئیس و لیلة المعراج

در بیست و هفتم ماه رجب سال چهلم عام الفیل مردی که در آسمانها بنام احمد و در زمین بنام محمد ، محمود و ابوالقاسم شناخته میشود ، از جانب خدای سبحان مبعوث به رسالت میگردد . کسی که در لسان خدای بزرگ رسولا نبیا - امیا - شاهدا - مبشرا و نذیرا - رؤفا رحیما - داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا - خوانده شده است .

رسولی که در حدیثی که از بلال نقل شده است ، میفرماید : فضلت علی الانبیاء بست 1 - اعطیت جوامع الکلم 2 - و نصرت بالرعب 3 - و احلت لی الغنائم 4 - و جعلت لی الارض طهورا و مسجدا 5 - و ارسلت الی الناس کافة 6 - و ختم الانبیاء لانبیاء  .

چند سال بعد ، پیش از هجرت به مدینه در لیلة المعراج که به نقلی مصادف است با بیست و هفتم رجب ، سالروز بعثت پیامبر رحمة للعالمین ، آن نبی مکرم و آن رسول معظم پروردگار سوار بر براق عازم بیت المقدس میشود ، او در مسیرش در مدینه ، در مسجد کوفه ، در طور سینا و بیت لحم نماز میگذارد ، وارد مسجد الاقصی میشود در آنجا نیز نماز میگذارد و معراج جسمانی و روحانی اش را به سوی آسمانها آغاز میکند .

میفرماید : در آسمان ششم مردی گندمگون و بلند قامت را دیدم که میگفت : بنی اسرائیل پندارند که من گرامی ترین فرزندان آدم در پیشگاه خدا هستم ولی این مرد از من نزد خدا گرامی تر است و چون از جبرئیل پرسیدم : کیست ؟ گفت : برادرت موسی بن عمران است .

یادآوری و تقارن مبعث خاتم الانبیاء و لیلة المعراج رسول الله (ص) همیشه برای معاندان و دشمنان قسم خورده ی آن سرور باعث سرشکستگی ، عذاب و هول و اضطراب بوده است . 

مسیحیت یهودی و یهودیت مسیحی - نقطه مقابل این همه سمبلهای زیبایی و نمادهای معنوی -  جدای از اینکه روز های شیطانی بسیاری دارند ، هر صد سال روزی اختصاصی شیطان هم دارند . و آن روز ششم ژوئن ششمین سال هر قرن است . در اولین قرن از هزاره ی سوم یعنی روز 6/6/2006  (مصادف با روز  16 خرداد 1385 هجری خورشیدی) در تقویم میلادی عدد شیطان که عبارت است از 666 ظاهر شد . درست در همین روز اشراف مدرن که اینک خانه و کاشانه شان در اروپا و آمریکاست ، بسته ی تطمیع را تحویل همان اصولگرایانی میدهند که در بیان برنارد لوئیس یهودی اسلامشان با قرآن و حدیث و عقائد کلاسیک سنخیتی ندارد و قرائتشان از اسلام با دموکراسی لیبرال ناسازگار است ، تا شاید از این طریق اسلامشان را با قرآن و حدیث و عقائد کلاسیک نزدیک سازند . وقتی شنیدند که پاسخ تطمیعشان را روز 22 آگوست 2006 میلادی که مصادف است با 31 مرداد 1385 هجری خورشیدی و از قضا مصادف است با 27 رجب 1427 هجری قمری ، روز بعثت خاتم المرسلین و لیلة المعراج رسول الله (ص) دریافت خواهند کرد ، سخت برآشفتند .

و با دستپاچکی  دست به مهره سوزی زدند و اینبار برنارد لوئیسی را که سالها تلاش کرده بودند تا به عنوان مورخ ، خاورمیانه شناس ، اسلام دان ، شخصیت علمی برجسته به خورد جهان سومیها بدهند ، را قربانی بقای قوم کردند . لوئیس چهارده روز مانده به 22 ماه آگوست با انتشار مقاله ای در وال استریت ژورنال مدعی شد که بیست و دوم ماه آگوست به جهت اینکه مصادف است با بیست و هفت رجب - عید مبعث و لیلة المعراج - و با توجه به اینکه جهان بینی الهامی حاکم بر مقامات دولتی ایران که نوجوانان ایرانی را از مدرسه برای مبارزه ی نهایی علیه دشمن شیطانی و شهادت پرورش میدهد ،  زمان مناسبی است برای حمله ی اتمی ایران برای پایان دادن به موجودیت اسرائیل و اگر ضرورت داشت تمام جهان .  ادعایی که بنظر میرسد ظاهرا مضحک باشد اما در حقیقت مضحک نیست . آنها واقعا نماد ها را میشناسند آنچه که اسلافشان را به جهنم فرستاد ، لجاجت و عناد در برابر کسی است که در بیست و هفت رجب مبعوث به نبوت شد . نکته ی دیگری که ادعای برنارد لوئیس با خود دارد ، حکایت از ضعف جانکاهی میکند که یهود هرگز نتوانست آن را پنهان سازد و آن ترس از مرگ است . اینان به جهت حرصی - که ما مسلمانان به خاطر خصلت های ذاتیمان قادر به درک آن نیستیم -  راضی به مرگ نیستند . و لتجدنهم احرص الناس علی حیوة - حریص بودن یهود بر زندگی بر شما هویداست - و من الذین اشرکوا - دنیا دوستی اینان حتی از همپالگی های مشرکشان هم بیشتر است - یود احدهم لو یعمر الف سنة - تا جاییکه هر یک از اینان دوست دارد تا هزار سال هم عمر داشته باشد - و ما هو بمزحزحه من العذاب ان یعمر - اگر به آرزویش برسد هزار سال هم او را از عذاب پروردگار نمیرهاند - و الله بصیر بما یعملون - و خدا به آنچه آنان میکنند آگاه است - سوره بقره آیه 96 .

ادامه دارد ...      



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/12/27ساعت  6:15 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    برنارد لوئیس ، کعب الاحبار مدرن

    پیش از این گفتیم که اعتراف برنارد لوئیس به دیرینه بودن واژه ی یهودی مسیحی در مقاله ی ادیان و برخورد تمدنها ( مجله بخارا ، شماره 42 مترجم عزت الله فولادوند ) قابل اعتنا است . او میگوید : یهودی مسیحی نامی تازه است برای واقعیتی دیرین . ولی اگر در قدیم به کار میرفت ، نه یهودیان میپسندیدند و نه مسیحیان

    همچنین پرسیدیم که چرا در مقابل خدای یهودی مسیحی آمده است : بسم الله الرحمن الرحیم . قل هو الله احد . الله الصمد . لم یلد و لم یولد . و لم یکن له کفوا احد . ؟؟؟

    نمیدانم در این باره اندیشیده اید یا نه ؟ بهر حال بنده قصد ندارم به سبک علماء و مفسران عالیقدر وارد بحث های تفسیری شوم . از آنجاییکه برنارد لوئیس در مقاله ادیان و برخورد تمدنهایش به این سوره اشاره میکند و شما در چند سطر دیگر آنرا مطالعه خواهید کرد ، لازم است دوستان جوانم را به طور خلاصه با برنارد لوئیس و عقائدش آشنا سازم .

    برنارد لوئیس نویسنده ی انگلیسی مقیم ایالات متحده ی آمریکا ، شخصیت آکادمی و برجسته ترین چهره ی علمی و دانشگاهی یهودی زنده در حوزه ی اسلام شناسی و مطالعات خاورمیانه است . او پیشتاز نظریه پردازانی است که مردم را به جنگ تمدنها فرا میخواند . لوئیس که سمت استادی دانشگاه پرینستون را دارد ، برای تبیین و گسترش افکار جنگ طلبانه اش دو کتاب به نامهای What were wrong  چه اتفاقی افتاد ؟ و The crisis of Islam بحران اسلام را به رشته ی تحریر در آورده است . به گزارش شماره ی 72 ماهنامه ی موعود خلاصه ی مطالبی که در این دو کتاب آمده است عبارتند از : مسلمانان از غرب و تمدن و دموکراسی و لائیک بودن آن نفرت دارند و این تنها به خاطر این است که آنان مسلمانند . علت اصلی به وجود آمدن این نفرت ، دین آنها و قرآنشان است ، نه استعمار غرب .

    این عبارات نشان میدهد که چه اندازه عنصر غرض و مرض در باصطلاح تحقیقات این یهودی جنگ طلب وجود دارد . قابل توجه محققین بازیخورده ی ما که گمان میکنند باید در تحقیقاتشان بی طرف باشند . 

    او در مقاله ی کشف دوزخ ( روزنامه شرق ، شماره 830 مترجم هوتن فیروزپور ) خشم خود را از بکارگیری اصطلاح شیطان بزرگ از سوی مرجع مقتدر ، فهیم و شجاع حضرت امام خمینی سلام الله علیه اینگونه ابراز میدارد : اما هنوز قوی ترین اتهام در میان سایر موارد ، اتهام انحطاط و هرزگی روش زندگی آمریکایی ها و تهدیدی است که آنان علیه اسلام انجام میدهند . این تهدید به طور کلاسیک توسط سید قطب قاعده مند شد و تبدیل به بخش متعارفی از ایدئولوژی شفاهی بنیادگرایان مسلمان و بالاخص انقلاب ایران شد . و این همان معنی اصطلاح شیطان بزرگ است که آیت الله خمینی در مورد آمریکا به کار برده است . شیطان آن طور که در قرآن تصویر شده است نه امپریالیست است و نه استعمارگر . او یک گمراه کننده است . الذی یوسوس فی صدور الناس هموست که مردم را وسوسه در دل اندازد سوره ی الناس آیات 4 و 5 .

    دور از ذهن است که لوئیس گستردگی مصادیق شیطان را نداند . او که اینک به منزله ی کعب الاحبار مدرن در خدمت پخته خورانی است که با ترهات او دم میجنبانند ، چگونه است که نمیداند یکی از مصداقهای شیطان در قرآن متین ، یهود و یهودی است .

    نقل دیدگاههای او در مقاله ی اسلام و لیبرال دموکراسی عمق خباثت و دون پایگی او را مشخص میسازد . میگوید : حتی اگر خود را به اسلام به عنوان دین محدود کنیم باید شاخص های مهمی را لحاظ نماییم . ابتدا آن چیزی است که مسلمانان خود آن را اسلام اصلی و ناب قرآن و حدیث میخوانند ، پیش از آلوده شدن به انحرافات نسل های بعدی . دوم اسلام فقهاست که حاصل ساختار پیشرفته عقلانی فقه و کلام اسلام کلاسیک است . در دوران اخیر ، اسلامی نو وجود دارد که متعلق به اصولگرایانی است که افکار آنها با قرآن و حدیث و عقاید کلاسیک این مذهب سنخیتی ندارد . مشخصا این آخرین قرائت از اسلام با دموکراسی لیبرال ناسازگار است .

    صغری کبری چیدنها و آسمان و ریسمان بافی های ابلهانه ، رازآلود سخن گفتن و بیان دیدگاهها در هاله ای از ابهام ، ممکن است خوشایند بعضی از مغزهای کال باشد اما جوانان پیرو محمد ابن عبدالله (ص) با اندکی مطالعه و تفکر پوچی و میان تهی بودن آن را آشکار خواهند ساخت . آنان خواهند پرسید که این چگونه اسلام شناسی است که تنها ملاک اش برای ارزش گذاری لیبرال دموکراسی است ؟ . 

    خواندن ترهات لوئیس در باره دموکراسی لیبرال ، تشخیص آن و تنها کشور دموکراتیک در بین کشور های اسلامی خالی از لطف نیست . میگوید : عجالتا منظورم از دموکراسی لیبرال روش معمول انتخاب یا برکناری دولتهاست ... شاید بهترین روش تجربی برای تشخیص وجود آن نوع دموکراسی ای که منظور من است تقریر هانتینگتون باشد که زمانی میتوانید کشوری را دموکراتیک بنامید که در آن دولت در دو دوره متوالی به صورت صلح آمیز از طریق انتخابات آزاد تغییر کرده باشد ... در واقع از میان پنجاه و سه کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی تنها ترکیه میتواند از آزمون هانتینگتون بگذرد ، و آن هم از بسیاری جهات ، دموکراسی مشکل داری است .

    اکنون با این توضیحات معنای دموکراسی لیبرال قابل فهم تر و ملموس تر است ، براحتی میتوان منظور جنگ طلبان دموکراسی خواه را فهمید . هر دولتی و هر کشوری که در مقابل یهود و غرب بویژه آمریکا تسلیم باشد . با اسرائیل مودت ، دوستی و مراوده داشته باشد . و گاهی در حکم جاسوس و زمانی در لباس ژاندارم خدمتگزار یهودیت سازمان یافته باشد ، بر پیشانی اش علامت لیبرال دموکراسی را خواهد داشت . چنین دولتی در سرزمینهای اسلامی همانطوری که لوئیس میگوید دموکراسی اش ، دموکراسی مشکل داری خواهد بود . چون دموکراسی اش را از مردمی میخواهد که هر از چندگاهی انزجار و تنفرشان را نسبت به یهود غاصب و دولتیان وابسته و مرعوب به تماشا میگذارد .

    ادامه دارد ...            



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 85/12/26ساعت  11:35 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    وسواس جنسی ، سقوطی طراحی شده

    لذت طلب و بی بند و بار ، وقیح ، بی آبرو و پوچ کمترین توصیفی است که میشود از سرکرده ی دنیای باصطلاح متمدن و از نماد نسل ایکس و از الگو ی دختران و پسران کم سن و سالی که فاقد قدرت تمییز بین حقیقت و مجاز و بین واقعیت و توهم اند ، نمود

    پدر ها و مادر ها ، ما در لحظه ای بسیار حساس و در تکانه ای momentum بسیار خطرناک قرار گرفته ایم . از یک سو با نماد هایی مواجه ایم که با اتکاء به دانش مستشرقین ، و  support اسلام شناسان غربی که راه سلطه بر جسم و جان مسلمانان را بخوبی میدانند ، به نقاط کور و راهدار گریز ذهن و اندیشه جوانان مسلمان اشراف کامل دارند و با بهره گیری از فنآوری مدرن در عرصه ای که عنوان هنر را یدک میکشد ، با به خدمت گرفتن مطرب های نوین به تبلیغ ، تبیین و ترویج  هرزگی ، بی ناموسی ، دیوثی ، خانه گریزی ، دین گریزی ، سقط جنین ، طلاق ، شرارت جنسی ، و ... میپردازد . از سوی دیگر با مردمی مواجه ایم که اجازه میدهند تا دشمن بر جانشان مسلط شود ، گوشتشان را بخورد ، استخوانشان را بشکند ، و پوستشان را جدا سازد ، بخدا سوگند ، عجز و ناتوانی این مردمان بسیار بزرگ و قلبشان بسیار کوچک و ضعیف است ( والله ان امراء یمکن عدوه من نفسه یعرق لحمه ، و یهشم عظمه ، و یفری جلده ، لعظیم عجزه ، ضعیف ما ضمت علیه جوانح صدره __ خطبه 34/7 نهج البلاغه ) . اینان با خاموشی و سکوتشان گمان میبرند ، مدافع فرزندانشان هستند ، نمیشنوند ، فکر میکنند صدایی وجود ندارد . نمیبینند ، میپندارند حادثه ای رخ نداده است . و بدینسان زمینه ، موقعیت و شرائط مناسبی برای رشد و گسترش روز افزون لجام گسیختگی خانوادگی را فراهم میآورند . 

    و این نعره ی شیطانی الگو و سمبل شماره یک جوانان غربی و به تبع جوانان شرقی است که میگوید : تقریبا همه چیز در دنیا بر مدار جذابیت و قدرت جنسی میگردد . 

    Just about everything in the world is centered around sexual attraction and sexual power 

    در نگاه جاک مک گریگور این نگرشی وقیحانه  unashamed approach و سقوطی طراحی شده     a kind of designer decadence ناشی از وسواس جنسی است . 

    اجازه دهید این بحث را بیش از این باز نکنیم گرچه بقول ناتان آبرامز با توجه به نقش مهم و چشمگیر یهودیان در صنعت سکس و بازرگانی تن ، هنگام آن فرا رسیده است که در باره ی آن به طور جدی بیندیشیم و بنویسیم .

    ادامه دارد ... 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/12/18ساعت  12:50 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    صدای شؤم

    نماد ها ، آیکون ها ، الگو ها و محصولاتی که فرهنگها و تمدنها ، به جوامع بشری ارائه میدهند ، میتواند به عنوان نقطه ی عطفی علاوه بر اینکه بیان کننده ی آمال و آرزو های آشکار و پنهان آن فرهنگهاست ، جایگاه شایسته ای برای مطالعه ، کنکاش ، تحقیق و دقت نظر باشد . و قرآن چه کتاب مبارک و متینی است و ما با تاسف فراوان چه آسان از رهنمود ها و دستورات آن عبور میکنیم ، میفرماید : فلینظر الانسان الی طعامه . و این تنها یک دستور مقطعی و برای یک دسته ی خاص از مردم نیست ، همیشگی و همگانی است ، بنگریم چه چیزی بر سفره قرار داده ایم ؟ و چه طعامی برای خودمان و فرزندانمان مهیا ساخته ایم ؟ فردا ی شما و فرزندانتان ، در گرو طعام امروز شماست ، آیه 18 سوره ی حشر (و لتنظر نفس ما قدمت لغد) شما پدر و مادر عزیز را به تامل و تعمق فرا میخواند . امروزه نماد ها و الگو های یهودی از طرق گوناگون ذهن و اندیشه ی مردم را تغذیه میکند و شما میتوانید با کمی صرف وقت علائق ، خواسته ها ، آرزو ها و تمایلات یهودیان را در رفتار ، کردار ، گفتار ، پندار ، تخیلات ، و در آرایش سر و صورت ، در نوع پوشش ، و حتی در لحن و آهنگ صدا ی فرزندانتان مشاهده کنید .

    و این صدای شوم و پلید Icon of postmodernity است که با وقاحت تمام فریاد میزند :

           Hey , come on , dont get too serious about things , lets have fun 

    هی ، بی خیال ، این قدر مسائل را جدی نگیرید ، بیایید کمی خوش باشیم .

    بر معجون آهن و آب (Material and Spiriual) که مارتین آمیس از او به عنوان A masterpiece of controlled illusion شاهکاری از توهم کنترل شده نام میبرد . و ساندی تلگراف او را Female icon of the age نماد مونث روزگار ما (غرب )میخواند . و مک گریگور او را دارای وسواس جنسی که همانند آینه ای برای نسل ما (غرب ) و فرهنگ ما ( غرب ) عمل میکند ، حساب شده نام Esther  نهاده اند ، استری که دستش در ماجرای پلید پوریم به خون هزاران هزار نخبه ، صنعتگر ، بازرگان ، معلم ، عالم ، دانشمند و آحاد مردم فهیم ایران آلوده است ، و امروزه با بی شرمی ، پر روحی و وقاحت آشکار به منزله ی پیشقراول ارتش یهودی مسیحی قصد خشکاندن ریشه های انسانی الهی مردم پاک سرشت ما را دارد . این کابالیست بی حیا که    ،  will do anything هر کاری را انجام میدهد ، say anything هر حرفی را میگوید ، wear anything هر لباسی را میپوشد ، mock anything همه چیز را به تمسخر میگیرد ، degrade anything و همه چیز را پست میشمارد ، در توصیف ری کریسون سمبلی از زمانه ی یهودی مسیحی غرب است با ویژگیهای self indulgent لذت طلب و بی بندوبار ، sacrilegious وقیح ، shameless بی آبرو ، hollow پوچ .

    ادامه دارد ....



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 85/12/16ساعت  12:56 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]