سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

  لیویا راکاخ و تروریسم مقدس اسرائیل

تروریسم مقدس اسرائیل* نام کتابی است از لیویا راکاخ، زن نویسنده یهودی اسرائیلی، که در سال 1980 با مقدمه نوآم چامسکی، متفکر یهودی ضد صهیونیست آمریکایی، منتشر شد:

Livia Rokach, Israel"s Sacred Terrorism, A Study Based on Moshe Sharett’s Personal Diary and Other Documents, USA: AAUG Press, 1980.

کتاب فوق شرحی است بر یادداشت‌های روزانه موشه شارت. موشه شارت در سال‌های 1933- 1948 ریاست دپارتمان سیاسی آژانس یهود را به دست داشت. او پس از تأسیس دولت اسرائیل اوّلین وزیر خارجه این دولت (1948-1956) و در سال‌های 1954 و 1955 نخست‌وزیر اسرائیل شد. یادداشت‌های روزانه موشه شارت را پسر او در سال 1979 در اسرائیل منتشر کرد.

Moshe Sharett, Yoman Ishi [Personal Diary], edited by Yaqov Sharett, Tel Aviv: Ma"ariv, 1979.

خانم لیویا راکاخ دختر اسرائیل راکاخ، وزیر کشور اسرائیل در زمان نخست‌وزیری موشه شارت، است. یادداشت‌های روزانه موشه شارت در زمان انتشار به زبان عبری در اسرائیل توجه کسی را جلب نکرد و تنها پس از انتشار کتاب خانم لیویا راکاخ به انگلیسی بود که بازتاب گسترده جهانی یافت. خانم راکاخ در اواخر دهه 1970 به ایتالیا مهاجرت کرد، هوّیت واقعی خود را پنهان نمود و به عنوان یک زن ایتالیایی فلسطینی‌تبار زندگی کرد. او به‌رغم تهدیدهای شدید دولت اسرائیل در سال 1980 به انتشار کتاب فوق در آمریکا دست زد. در سال 1985 جسد خانم راکاخ در اتاق یکی از هتل‌های رم کشف شد.

کتاب فوق «به قربانیان فلسطینی تروریسم نامقدس اسرائیل...» اهدا شده است. خانم راکاخ می‌نویسد: «تروریسم و انتقام‌جویی به عنوان یک ارزش اخلاقی جدید و حتی مقدس جامعه اسرائیل ستایش می‌شود.» تروریسم مقدس اسرائیل در سال 1986 به چاپ سوّم رسید.

 

*: www.shahbazi.org

 

ترجمه ی فارسی این کتاب را میتوان از سایت باشگاه مطالعاتی و تحقیقاتی  صهیونیسم به آدرس زیر* دریافت کرد .

نوام چامسکی در مقدمه ای که بر کتاب تروریسم مقدس اسرائیل نوشته است میگوید : بحث پیرامون روابط آمریکا با اسرائیل ، مستلزم قبول بی چند و چون آموزه های اعتقادی معینی است . آموزه اصلی و اولیه این است که اسرائیل کشور نگون بختی است که قربانی تروریسم ، حملات نظامی ،  نفرت و عداوتی غیر منطقی و آشتی ناپذیر شده است .

نوام چامسکی میگوید : قاعده کلی این است که حتی عقیده به این که شاید اسرائیل هم نقشی در شروع و ادامه خشونت و در گیری داشته باشد نیز تنها به نحوی کاملا جنبی و حاشیه ای اظهار شود .

خانم لیویا راکاخ در مقدمه ی کتابش از دو اسطوره و یک احساس نام میبرد ، که صهیونیستها از آن به عنوان  دستاویزی برای سرکوب ، قتل ، زندان ، تبعید ، ویرانی خانه های فلسطینی و عدم عقب نشینی از سرزمینهای اشغالی نهایت بهره را برده و میبرند .

1. اسطوره امنیت که به نحوی زیرکانه این توهم را در اذهان عمومی القاء میکند که گویا بقا و موجودیت جامعه یهودی فلسطین در معرض تهدیدات مستمر و مهیب قرار دارد .

2. اسطوره تهدید اعراب که با طرح آن مظلوم نمایی کرده و میکند . در حالی که هیچ تهدیدی از جانب اعراب نسبت به موجودیت اسرائیل وجود نداشته و ندارد .

3. خانم راکاخ به نوعی احساس اشاره میکند . که صهیونیستها آنرا برای تکمیل تهدید اعراب ایجاد و القاء کرده اند و آن احساس محاصره شدگی جامعه اسرائیلی است.

*: www.rasad.ir

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 84/4/10ساعت  8:12 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]