سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

نحن معاشر الانبیاء نکلم الناس علی قدر عقولهم

 

ما گروه پیامبران با مردم به اندازه عقلهایشان حرف نمیزنیم ، ما پیامبران الهی فوق عقول مردم با آنان سخن میگوییم .

اگر قرار باشد فرستادگان خدای مهربان به اندازه ی عقل مردم با مردم تکلم کنند، دیگر نیازی به این همه تلاش و کوشش از جانب دانشمندان ، علماء ، دانشجویان و طلاب ارجمند نبود . اینکه اهل مطالعه و اصحاب کتابخانه مدتهای مدید تمام هم و غم شان را صرف فهم آیات ، روایات و متون میکنند ، به این جهت است که مطالب آن از جانب کسانی صادر شده است که بقدر عقولهم سخن نگفته اند بلکه علی قدر عقولهم حرف زده اند .

برای اینکه از ورطه ی سخن گفتن به اندازه ی عقل و درک مردم خارج شویم بر همه ی ما فرض است که ساعات بیشتری به مطالعه و تفکر بگذرانیم ، آنچه که این روزها در اطراف ما در نزدیکی ما و در شهر و روستا ی ما به عنوان مبارزه ی بدور از خشونت و یا نافرمانی مدنی جریان دارد را ریشه ای درک کنیم و آنگاه جوانمان ، مرد و زن مان را با گفتاری سرشار از طعم خوش دانایی یاریگر باشیم . 

بدانیم که با دشمنی دست بگریبان هستیم که بیش از بیست و شش قرن سابقه ی مردم ستیزی دارد . اولین تاریخ مکتوب و اولین سازماندهی در میراث مکتوب از آن اوست . توان تشکیلاتی و توان اقتصادی بهمراه مخفی ترین و مخوف ترین نظام جاسوسی و تعقیب و مراقبت از او موجودی بسیار سرکش و زیادی خواه ساخته است . و به جهت خوی برتری طلبی ، همه ی مردم را حیواناتی در خدمت اهداف خود می پندارد . در این میان ابزار هایی مانند تلویزیون ، ماهواره ، اینترنت و ... و با بهره گیری از زن و سکس در صدد معکوس نشان دادن چهره ی زشت و کریه این موجود وهم آور برآمده اند

اهتمام رسول خدا (ص) در شناساندن این دشمن غدار قابل ملاحظه است . بنابر آنچه ابن اثیر نقل میکند : عمر خدمت رسول خدا آمده ، میگوید : ما از یهود و نصاری احادیثی میشنویم و متمایل میشویم بعضی از آنها را بنویسیم . حضرت فرمود : آیا در حیرت هستید؟ همانگونه که یهود و نصاری در حیرت آمدند ... بعد حضرت میفرماید : و اگر موسی زنده بود ناگزیر بود از من پیروی کند .

/// توجه کنید عمر نام یهود و نصاری میبرد و حضرت جواب را در یهود خلاصه میکند /// . 

مسلم و بخاری ، همچنین ابن ماجه و ترمذی که نزد اهل تسنن از اعتبار برخوردارند ، روایت کرده اند که رسول خدا (ص) میفرمایند :

من لقی الله عز و جل و فی قلبه بغض علی ابن ابیطالب لقی الله و هو یهودی .

بجویید و بیابید که امروزه چه کسانی در رفتار ، کردار ، گفتار و نوشتارشان یاد و راه علی ابن ابیطالب را منتشر میسازند و چه کسانی اسباب دوری و خدای ناکرده نفرت از مولایمان را فراهم میسازند . 

چهارشنبه بیست و هفتم ماه اردیبهشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج       



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 85/2/27ساعت  5:29 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]