سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی


بسم الله الرحمن الرحیم


برجام با یهود، سقیفه بنی ساعده و تنهایی علی


آنچه کام یهود را در اولین برجام شیرین ساخته است، چرا در دومین برجام شیرین نسازد؟


آنانی که با تدبیر و استفاده از بهم ریختگی جامعه، حاصل از فقدان نبی معظم (ص)، فرصت را غنیمت شمرده و با تعجیل و در غیاب امیر مومنان علی (ع) در سقیفه بنی ساعده گرد آمده، نه تنها تصمیم دارند تا رعب آور ترین سمفونی طول تاریخ را با کنار زدن افضل و گماردن مفضول به یادگار گذارند، بلکه تصمیم دارند تا دردناک ترین خانه نشینی، حزن آور ترین شهادت و غم انگیز ترین کظم غیظ را با لطیف ترین آهنگ و گوش نواز ترین آواز به سمع مسلمانان تازه رهیده از بند جاهلیت درآورند.


و چرا یهود فضا سازی اولین فرجام را در دومین فرجام به اجراء در نیاورد؟


فضا سازی ای که علامه سید شرف الدین عاملی در بحث با شیخ سلیم البشری به آن اشاره می کند و می گوید: امام على (ع ) براى احتجاج و  اسـتدلال در آن روز و آن ظروف، اثرى جز فتنه و از بین رفتن حقش نمى دید زیرا آنحضرت بـراى اسـاس اسـلام و کـلـمه توحید بیمناک بود. آن جناب در آن ایام، گرفتار وضعى شده بود که هیچکس چنین گرفتارى نداشت.

 

او بین دو مهم گرفتار بود: خلافت با آن نصوص و وصایایش از یک طرف، او را به طورى ندا  مـى کرد و در پیشگاهش شکوه مى نمود که قلب حضرتش خون مى شد، و با آنچنان ناله اى وى را مى خواند کـه جـگـر مـى سوخت. اما فتنه هاى طغیان گرایانه از ناحیه دیگر، وى را چنین انذار مى نمود که جزیره العرب به هم مى ریزد، عرب منقلب و دگرگون می شود، اسلام نابود مى گردد.


و شما دوستان جوان ما می توانید این درد جانکاه را که در فرمایش مولای غریبمان آمده است:  فَإِنْ أَقُلْ یَقُولُوا حَرَصَ عَلَى الْمُلْکِ وَ إِنْ‏ أَسْکُتْ‏ یَقُولُوا جَزِعَ مِنَ الْمَوْتِ  - همین الآن و با ذهن تصویریتان به تماشا بنشینید.


انجمن تفکر مبانی عاجزانه از مراجع عظام، علمای اعلام و روحانیون جوان که راسخترین یاران امام صادق در طول زمان بوده اند، توقع روشنگری و تبیین فضای سقیفه اول و پیآمد های دردناک آن و نیز آگاهی بخشی آحاد مردم مومن و مسلمان جهت شکستن فضای تحمیلی ویرانگر در سقیفه دوم را دارد.  

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 94/5/21ساعت  11:19 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم


    برجام با یهود و حب دنیا


    دنیای بلاغ، دنیای ممدوحه است. دنیای به حد کفاف است. دنیای بلاغ بهره گیری معقول از مواهب مادی در طریق وصول به معنویت و آخرت است. همانی است که در فرمایش اولیاء الهی محل تجارت و مسجد دوستان خداست. مقصود ما از دنیا در این نوشته مختصر دنیای بلاغ نیست.


    مقصود، دنیای ملعونه است. همانی است که در پاسخ امیرالمومنین(ع) به پرسش یهودیان که علت نامگذاری دنیا را خواسته بودند، فرمود: انما سمیت الدنیا، دنیا، لانها ادنی من کل شئی. که مجبت به آن بعنوان اصل المحن، راس الفتن و راس کل خطیئة مورد مذمت و سرزنش قرار گرفته است.


    تجمیع زن پرستی،  دلبستگی به پلشتی ها، ریاست طلبی، راحت طلبی، زبان بازی، برتری جویی و پول دوستی حب دنیا را فریاد می زند.


    علاقمندی به اینچنین دنیایی علاوه بر اینکه عقاب الیم را با خود دارد، عقل را به فساد می کشاند و قلب را از شنیدن حکمت باز می دارد. با این حال آنچه که باعث شده است تا دستور اخراج این حب از دلها صادر شود، و یذل الرقاب بمعنای به ذلت کشاندن گردن ها، می باشد. گردن هایی که دیر یا زود باید تندی و تیزی شمشیر دشمن را با همه وجود حس کند.


    مردم و جوامعی که آلوده به ویروس دنیا دوستی شده اند از آنجایی که یهود بنابر آنچه که در پروتکل اندیشوران صهیون آمده است دست بر عصب حساسشان گذارده، گمان می کنند دو گل خورده اند و سه گل زده اند، غافل از اینکه طبق فرمایش رسول خدا(ص) حب دنیا در هیچ دلی ساکن نمی شود مگر اینکه او را به سه چیز آلوده می سازد. 


    1. گرفتاری مستمر: شغل لا ینفد غنائه. مشغولیتی که خستگی آن هرگز تمامی ندارد.

    2. گدایی مستمر: و فقر لا یدرک غناه. فقری که هیچگاه به ثروت نمی رسد.

    3. تمنای مستمر: و امل لا ینال منتهاه. امید و آرزویی که منجر به انتهاء نمی شود.


    توصیه اکید انجمن تفکر مبانی به همه آنانی که قرار است برجام را مطالعه و بررسی کنند، آیات 88 و 89 سوره شعراء است.


    بدانند: همه ما و شما روزی را در پیش داریم که در آن روز پول، ریاست، جاه، مقام، پست، عنوان، موقعیت، سمند، پورشه و پراید هیچ سودی به حال ما، مردم کوچه و بازار، و صد البته به حال شما، مردمی که از خواص بشمار می روید، ندارد.


    روزی را در پیش داریم که علاوه بر پسران، دختران و همسران نیز نفعی به ما و شما نمی رسانند. در آن روز آرای مردم حوزه انتخابیه کمکی به شما نخواهد کرد. قوم و قبیله و حزب و دسته و گروه و جناح به داد شما نخواهد رسید.

     

    آنچه در آن روز کمک کننده است قلب سلیم است. الا من اتی الله بقلب سلیم. یعنی قلبی که به فرمایش امام صادق(ع) سلم من حب الدنیا. از دلباختگی به دنیای ملعونه در امان مانده است. 

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 94/5/10ساعت  4:6 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]