سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

آیا الله و خدا به یک معناست؟ آیا درست است هر جا الله دیدیم بگوییم خدا؟ در قرآن کریم, حدود صد اسم برای خداوند آمده است .که هر یک نمایانگر حقیقتی از حقایق ذات مقدس اوست. تنها الله است که نمایانگر ذات دارای همه صفات کمالیه و مبرا از هر گونه سلب و نقص است.

 اگر کلمه الله از اله گرفته شده باشد بمعنی ذات شایسته پرستش است و اگر از وله مشتق شده باشد بمعنای آن است که عقل هادر مقابل ذات مقدسش حیران و یا متوجه وعاشق اویند. و اگر وله و اله دو لهجه از یک لغت باشند معنای الله چنین می شود ذاتی که موجودات واله و عاشق او هستند و او تنها حقیقتی است که شایستگی پرستش دارد. حال الله با چنین شان والاپی و با چنین مفهوم بلندی به کدام کلمه ترجمه شود؟

 اگر بگوییم الله مساوی است با خدا آیا درست گفته ایم؟ خدا مخفف (خود آی) است و پر واضح است که خدا تمام معنای الله نیست.

همین سوال از کشیش PAT ROBERTSON که از رهبران مسیحیت صهیونیست است پرسیده شده است.

Are God and Allah the same در پاسخ به این پرسش پت رابرتسون می گوید .They are not the same آن دو به یک معنا نیستند وترجمه Allah به God غلط است..To translate Allah as God is wrong و شفارش می کند هر جا Allah دیدید بگویید Allah نگویید God.

اگر از پت رابرتسون بپرسید چراچنین می گویی؟ در جواب می گوید چون خدای کتاب مقدس خدای محبت و رستگاری است. .The God of the Bible is a God of love and redemption و او خدایی است که فرزندش را فرستاده تا به خاطر گناهان ما جان دهد و بمیرد.

.Who sent his Son into the world to die for our sins از دوستان جوانم که خواننده این سطور هستند می پرسم آیا این بیان مجوزی برای گناه و کردار زشت و اعمال وقیحانه یهودیان صهیونیست و مسیحیان صهیونیست نشده است؟ جنایات بی شرمانه سربازان مسیحی صرب نسبت به زنان و مردان بی دفاع بوسنی و کشتار همه روزه کودکان و نوجوانان فلسطینی بدست یهودیان تا دندان مسلح و شکنجه و قتل غیر نظامیان بی گناه در عراق بدست سربازان آمریکایی حاصل چنین تلقی ای از God نیست؟
در ادامه پت رابرتسون که مبلغ مسیحت صهیونیستی است خشم خود را نسبت به فداکاری و جانبازی استشهادیون مسلمان که جان خود را در طبق اخلاص نهادنده اند تا از مادران و خواهران ستمدیده و از پدران و برادران رنج کشیده خود دفاع کنند پنهان نکرده در بدی الله میگوید او خدایی است که به دوستدارانش می گوید بخاطر او در راه رهایی و رستگاری جان دهند.

 .Allah tells people to die for him in order to get salvation آنگاه برای اینکه الله را تحقیر کند می گوید الله خدای ماه در مکه بوده است .. Allah was the moon god from Mecca و در توجیه مطلب فوق حتما دلیل و سند محکمی اراپه می دهد لطفا توجه نمایید. دلیل پت رابرتسون وجود هلال ماه در اسلام است اگر باور ندارید کافی است به پرچم کشور ترکیه بنگرید هلال ماه و یک ستاره در آن می بینید.

 The flag of Turkey has a crescent moon with a star in it وجدان آقای کشیش را به آیه ای از کتاب مقدس فرا می خوانم : .

 یهوه خدا پاک و مقدس است او از پرستندگان خود انتظار دارد که از لحاظ روحی اخلاقی فکری و جسمانی پاک و منزه باقی بماند (پطرس 16:1 ).

 چه اتفاقی در افکار و اندیشه غرب پدید آمده است و این بحران از کجاست؟ سید حمید مولانا اخیرا در مقاله ای بحران موجود را ناشی از افول قدرت غیر ملموس یا آنچه که مجموعا این روزها به عنوان قدرت نرم افزاری از آن صحبت می شود می داند. آنچه اتفاق افتاده است این است که آمریکا قدرت ارتباطات انسانی قدرت گفتگو و صحبت کردن با دیگران را از دست داده و قدرت اقناع نیز تقلیل یافته است. اکنون بعنوان معلمی که همیشه مشوق مطالعه و تدبر بوده است از دوستان نوجوان و جوانم می خواهم به هر کتابی که God را معرفی می کند مراجعه کنند و خود قضاوت نمایند . بقینا God تنها شانی از شوون Allah است.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 84/1/30ساعت  10:17 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]