سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حال که متوجه عصیان و تجاوزگری یهود و یهودیان شده اید، بدانید که خدای متعال به همین خاطر و نیز به خاطر قتل پیامبرانی همچون زکریاء و یحیی که در گذشته آنان را کشته اند، و به خاطر قتل عقل و وجدان که پیامبران باطنی اند و یهود هر روزه در کشتن آنان متوسل به حربه های نویی می شود، خدای متعال مهر ذلت و مسکنت را بر پیشانی آنها زده است. و ضربت علیهم الذلة و المسکنة.(البقرة 61) ضرب ذلت آنان را به پستی و خواری برده است، و ضرب مسکنت موجب پدید آمدن قومی شده است که بواسطه نقص عضو در اعضای قویمه انسانی نسبت به جلب نفع خود دچار زبونی و سستی همیشگی است. این نقص عضو به گونه ای است که یهود فاقد شعور به عزت رسیدن در این دنیا و بالتبع در دنیای آخرت خواهد بود.

از دیدگاه قرآن عزیز یهود سیرایی ندارد و نوع بنی اسرائیل گرفتار مسکنت، فقر و تهی دستی باطنی است. خدای متعال در ادامه آیه، یهود و بنی اسرائیلی را که با ذلت و مسکنت تهدید کرده است با عبارت - و باو بغضب من الله.(البقرة 61) نفرین می کند که همواره در این ذلت و خواری بمانند.

ادامه دارد ...

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 91/11/20ساعت  6:39 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    یهود علاوه بر خشم و سخط الهی مورد لعن و دوری از رحمت خدای متعال نیز قرار گرفته است. من لعنه الله و غضب علیه.(المائده 60) به عبارت دیگر راه سعادت و نجات بر یهود و یهودیان بسته شده است. اینکه چرا یهودیان مستوجب بعد رحمت و نزول نقمت شده اند را در آیه 78 سوره مائده ببینید. در آنجا کفار بنی اسرائیل بر زبان داود و عیسی بن مریم مورد لعن و نفرین قرار می گیرند. خداوند این لعن و این انزجار و این تنفر و بیزاری را پاداش عصیان و تجاوز کاری آنان می خواند. ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون.

    ادامه دارد ...

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 91/11/15ساعت  9:23 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    رصد نگاه تند نسبت به یهود و یهودی در قرآن عزیز نیازمند هوش فراوان و ذکاوت خارق العاده نیست، کافی است کمی با تعمق تر از پیش آیات را تلاوت و تفاسیر را مورد مطالعه قرار داد. کافی است لحظه ای به هنگام قرائت آیه غیر المغضوب علیهم(الفاتحه 7) در نمازهای یومیه تامل کرد و از خود پرسید چه باعث شده است که اینان مستحق خشم و غضب الهی شده اند و اینک نماز خوان و نماز گزار مسلمان و مومن موظف است حداقل ده مرتبه در روز از خدای رحمان و رحیم بخواهد که گرفتار راه این گرگ های زخم خورده نشود؟

    دوستان جوان بدانند: در روایات مغضوب علیهم تطبیق بر یهود شده و ضالین تطبیق بر نصاری. با توجه به وضع روحی و اخلاقی یهود و نصاری اینان مصداق واضح اند. زیرا طرز تفکر عمومی یهود سرپیچی از حق و کمال است. یهود از جهت تربیت نژادی و غرور دینی جهان و مردم جهان را ملک و مال خود می داند و چنین معتقد است که خدا خدای یهود و دنیا از آن یهود و مردم آن بردگان یهود و سرای جاودان برای یهود است. اثر اینگونه عقیده و غرور کشته شدن روح خیر و رحمت و عواطف و فضائل انسانی است. مردمی که این معانی و فضائل را فاقد شدند روح تکامل و قدرت معنوی نخواهند داشت. بجای قدرت معنوی به ماده و پول بیش از حد علاقمند می شوند و بدون هیچگونه خدمت و مبادله درستی از هر راه به هر صورت هدفشان جمع ثروت می گردد تا آنجا که کوشش برای علم و صنعت و انتساب به آیین هم در نظر آنها مقدمه برای قدرت مالی است، این خلق و روحیه است که آنها را مورد خشم خدا و خلق و نظامات عالم قرار داده و از تکامل معنوی و فضائل خلقی که علم هم وسیله برای آن است باز داشته است. (پرتوی از قرآن، جلد 1 صفحه 43، سید محمود طالقانی)

    ادامه دارد ...

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 91/11/14ساعت  5:21 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    قرآن عزیز در معرفی یهود و یهودی موضع ای تند و نگاهی منفی دارد. مسلمانی که هر روز با تلاوت آیات قرآن روز کاری اش را آغاز و به انجام می رساند و به سخنان علمای ربانی گوش فرا می دهد، از این موضع تند و از این نگاه منفی بی خبر نیست. لذا در گفتار، در نوشتار، در رفتار و در مواضعی که در حوادث روزگار اتخاذ می کند، این نگاه تند قابل رویت است.

    اگر جایی مسلمانی یافت شد که نسبت به این نگاه تند قرآن بی اعتنا بود، و یا نعوذ بالله منکر، می تواند نشان از آن باشد که یا قرآن تلاوت نمی شود و یا اینکه تلاوت قرآن بواسطه عدم فهم صحیح و به خاطر عدم تبیین درست، خود باعث لعنت و گمراهی تالی اش شده است، رب تال القرآن و القرآن یلعنه. و یا اینکه دشمن یهودی با بهره گیری از حربه تحریف، تندی آیات را به شیرینی مبدل ساخته است. الله اعلم.

    ادامه دارد ...

     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 91/11/13ساعت  8:44 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]