سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت پانزدهم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 

اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

برای اینکه زمینه ی قتل انبیاء و ائمه ی هدی بطور کلی برچیده شود و یا به حداقل برسد ، بیش از همه هوشیاری پدر ها و مادر ها در خانواده ی هسته ای را میطلبد . البته پدر ها و مادر ها در خانواده ی بزرگتر مثل مدرسه و دانشگاه ، و پدر ها و مادر ها در سطحی بالاتر مثل رهبران دینی و مقامات رسمی مسئولیتی  حساس و وظیفه ای فوق العاده خطیر بر عهده دارند . ولی روی سخن ما با پدر ها و مادر ها در خانواده های کوچک یا هسته ای است . پدری که پسرش را به ماهواره سپرده ، دخترش را به اینترنت سپرده ، دسترسی به رسانه ها را برای فرزندانش بدون هیچ حفاظی میسر ساخته ، مثل این است که فرزندانش را به قفس حیوانات درنده ای مثل خرس و پلنگ فرستاده است . مثل این است که فرزندانش را به دندان های تیز تمساح سپرده است . از آنجایی که صاحبان رسانه ، هم بقای خودشان و هم دوام خودشان و هم برای پیشبرد اهدافشان به مخاطبانی منفعل و غیر فعال نیاز دارند ، بهترین طعمه ها را کودکان ، نوجوانان و جوانان یافتند . بی محابا رها کردن فرزندان خیانتی است که به آسانی قابل بخشودگی نیست ، فراهم آوردن هر پدیده ای که به عدم ادراک استقلالی فرزندان ما کمک کند ، به سادگی قابل بخشش نخواهد بود .

پدر ها و مادر ها باید بدانند که فرزندانشان فاقد سواد رسانه ای اند ، یعنی بدون هیچ مزاحمتی ، آنچه رسانه ها ارائه میدهند را میپذیرند ، خروجی رسانه ها برای آنها حجت است . القاءآت رسانه ها ، زندگی خصوصی و غیر خصوصی فرزندان را سخت تحت تاثیر قرار میدهد و در رفتارشان ، در کردارشان و در اندیشه شان ظهور عینی پیدا میکند . 

هر اندازه که به جلو میرویم ، وظائف پدر در خانه بیشتر از گذشته میشود . امروز پدر علاوه بر اینکه موظف است احکام و عقائد یاد فرزند بدهد و یا زمینه ی یادگیری آن را در خانه فراهم آورد ، وظیفه دارد فضایی ایجاد کند که فرزند در آن به حداقل های فهم رسانه ای برسد . پدر خود نیز باید از سواد رسانه ای برخوردار باشد . امروزه فرزندان ما بیشترین وقتشان را با تلویزیون ، اینترنت ، فیلم ، سی دی ، بازی های کامپیوتری و این قبیل چیزها میگذرانند .

این یک قانون است که اگر بخواهید در یک استخر شنا کنید باید فن شنا بدانید ، و الا غرق خواهید شد . و اگر بخواهید در دریا شنا کنید بطریق اولی باید شنا بدانید . شنا در دریا به مراتب سخت تر از شنا در استخر است . استفاده از رسانه ها همانند استفاده از دریاست با این تفاوت که رسانه ها نه استخرند و نه دریا . رسانه ها اقیانوسهای مواجی اند که هر آدمی ، با هر سایزی که باشد ، اگر بدون درک رسانه ای ، بدون فهم رسانه ای ، و بدون اینکه توانایی تجزیه و تحلیل خروجی رسانه را داشته باشد ، وارد آن شده است را با خود به ته اقیانوس برده اند و بعد از چند صباحی جسد بی جان او را به ساحل داده اند . پدر باید شرائطی را فراهم کند تا به فرزند جوان و نوجوانش تفهیم شود که آنچه از طریق رسانه دریافت میکند ، میبیند ، میشنود ، و یا میخواند دلیلی برای مطابقت آن با واقعیت نیست . پدر وظیفه دارد به فرزندش گوشزد کند که به وقت استفاده از رسانه ، نگاه نقادانه و تفکر انتقادی را از خود دور نسازد . و پدر باید بداند که این کار آسانی نیست .

کاری که رسانه ها میکنند این است که قدرت تخیل را از فرزند میگیرند ، قدرت تعقل را از او میگیرند ، و خودشان جایگزین تخیل و تعقل او میشوند . و این در حالی است که بشر بدون تخیل و تعقل ، حکم ماشین را خواهد داشت . وقتی بشر ماشین شد ، صاحبان رسانه به آرزوهای خود رسیده اند ، کنترل ماشین ، واضح است که خیلی سخت نیست ، خط دادن به ماشین خیلی زحمت نمیخواهد . وقتی بشر ماشین شد ، زیبا شناسی ندارد . هر چه برایش طراحی کنند ، او مصرف میکند . آنهایی که گرفتار مد های رسانه ای شده اند ، از این دسته اند . زیبایی ها و زشتی ها را با چشم دیگران رصد میکنند . مد رسانه ای که میگوییم فقط در لباس نیست ، در کفش و کلاه نیست ، در اصلاح سر و صورت نیست . مد رسانه ای فرا تر از این چیز هاست . شما مد را میتوانی در نوع دین جویی ، دین داری ، در چگونگی ی اندیشیدن ، در تفکر ، در طرز رفتار با همسر ، در شوهر داری و در بسیاری چیز های دیگر مشاهده کنید .

وقتی ماشین حرکت میکند ، سوخت میخواهد . اما اگر ساکن شد و حرکت نداشت ، سوخت هم نمیخواهد . آدمی هم همینطور است . وقتی حرکت کرد ، جنب و جوش داشت ، نیازمند سوخت و انرژی است . هر چه تحرک بیشتر شد ، مصرف انرژی بیشتر میشود . لذا ورزشکاران بیشترین انرژی را مصرف میکنند . حال اگر بشر ساکن شد ، تحرک نداشت و یا به خواب رفت ، مصرف انرژی در او به حداقل میزسد . در باره ی تماشای تلویزیون میگویند : وقتی شما فیلمی را میبینید ، مصرف انرژی در بدن شما از هنگام خواب هم کمتر است . نگویید که رسانه های متعهد هم داریم ، آنچه که در جامعه قابل مشاهده است ، تفوق و چیرگی رسانه های غیر متعهد است . آقای پیتر فیلیپس Peter Philips که استاد جامعه شناسی در دانشگاه سونوما است و مدیر پژوهش های رسانه ای پراجکت ستسورد هم است ، مقاله ای دارد که من توصیه میکنم عنوان آن را با گوشهای تیز بشنوید ، افسانه ی رسانه های آزاد . خود همین عنوان به اندازه ی کافی گویا ست . واقعا دنیای به اصطلاح مدرن ، فاقد رسانه های آزاد است . رسانه های آزاد یک افسانه است . آقای فیلیپس در مقاله اش نشان میدهد : 118 نفری که در حال حاضر اعضای هیات مدیره ی ده شرکت برجسته ی رسانه ای در آمریکا هستند ، اداره ی 288 شرکت مهم تجاری ملی و بین المللی را بر عهده دارند . اینها خواسته های مردم را شکل میدهند . مردم حق ندارند خواسته داشته باشند . به عبارت درست ، حق ندارند خواسته ی مستقل داشته باشند . نگرانی آقای فیلیپس البته درست است ، اما انگار نگاه منفعت طلبانه و نگاه سخت افزاری در آن بیشتر است . آنچه بر شدت نگرانی میافزاید ، جهت دادن نرم افزاری مردم است .

ادامه دارد ....  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 86/2/22ساعت  10:6 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهاردهم )

    و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

    اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 

    اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

    وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

    دومین عاملی که باعث شد مهر ذلت و مسکنت بر پیشانی یهود نشیند ، و یقتلون الانبیاء بغیر حق است . قتل انبیاء پی آمد کفر به آیات الهی است . آنهایی که بذر کفر و طغیان را در کام جوانان ما قرار میدهند و طعم عصیانگری را به آنها میچشانند ، چه بدانند و چه ندانند سر در آخور یهود دارند . وقتی کفر به آیات نهادینه شد ، عصیانگری و اعتداء ارزش شد ، عربده کشی و تجاوز به حقوق دیگران زیبا نمایش داده شد ، دیگر حتی برای کشتن انبیاء هم نیازمند محکمه و ارائه ی ادله نخواهیم بود . قرآن فقط نمیگوید ، اینها انبیا را میکشند . میفرماید : بغیر حق انبیاء را میکشند . امروزه با افرادی مواجه ایم ، با پدر ها و مادر هایی مواجه ایم ، که مهر مسکنت را با دستمایه ی کارشناسی به خورد مردم میدهند ، نوع عصیانی که دختر ها و پسر ها ، پدر ها و مادر ها در خانه و خانواده ی جدید از خود بروز میدهند ، عصیان بهمراه اعتداء است ، ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون . عصیانگری و عربده کشی بهمراه اعتداء و تجاوز ، یک درد و یک مرض یهودی است و این سومین عامل برای ذلت و مسکنت یهود است .

    آنچه شایسته است و جوان مسلمان باید نسبت به آن آگاه باشد و من گمان ندارم در این زمینه هشدار جدی داده شده باشد ، خصوصا آنهایی که مقاله مینویسند ، سایت دارند ، مجله دارند ، روزنامه دارند ، لطیفه و جوک میگویند ، شعر میسرایند ، گفتگو و سخنرانی میکنند و یا با موبایل پیام ارسال میکنند ، خیلی باید توجه کنند ، ایاک و الاذاعة است . اینکه آدمی رادیوی بی جیره و مواجب دشمن نشود ، به عبارت درست ، اصلا رادیو نشود . راست ها و دروغ های آنان را بر زبان نیاورد فی حرامها حساب و فی حلالها حساب . اگر بیماری اذاعه گری و افشای مطالبی که انتشار آن موجب مفسده است ، مخصوصا آنهایی که به امنیت روحی ، روانی و معنوی فرد ، خانواده و جامعه آسیب میرساند ، شیوع پیدا کند  و یک امر عادی قلمداد شود ، زمینه ی قتل عمد ائمه ی هدایت فراهم شده است . کلمه ی عمد را با تاکید بشنوید ، و شما هم با تاکید بخوانید ،  قتل عمد . این کلمات همه اش با پشتوانه است ، کلمه به کلمه ی آن سند معتبر دارد . امام صادق علیه السلام در مورد آیه ی و یقتلون الانبیاء بغیر حق میفرماید : اما و الله ما قتلوهم باسیافهم اینگونه نبوده که هر یهودی شمشیری بدست گرفته  و در قتل انبیاء شرکت کرده ، و لکن اذاعوا سرهم اسرارنهضت بیدارساز پیامبران کشته شده را منتشر میکردند ، راز دار نبودند ، و افشوا علیهم باصطلاح دست به افشاگری میزدند و زمینه ی کنار زدن و اعدام پیامبران را فراهم میآوردند ، فقتلوا نتیجه ی این رفتار یهود ، قتل و کشته شدن پیامبران شد . واضح است که تعداد کمی مستقیما پیامبران را کشتند اما قتل به همه ی یهودیان نسبت داده شد ، جمعی با شمشیر آخته و جمع کثیری با زبانشان انبیاء را به قتلگاه بردند .

    اینکه میگوییم هشدار جدی داده نشده به این خاطر است که فراوان میتوان مردمی را دید که به ویروس اذاعه گری ، سخن پراکنی ، شایعه سازی ، دروغ پردازی ، مستهجن نگاری آلوده شده اند . جمعی عامل و دست اند کارند و جمعی نظاره گرند و این صحنه را تماشا میکنند ، در هر صورت وقتی مدافع امام حسین نیستی چه به شراب نشسته باشی و چه به نماز ایستاده باشی ، چه فرقی میکند ؟ هر دو مجرمید . در روایت امام صادق علیه السلام است که : من اذاع علینا شیئا من امرنا هر کس بر خلاف مصالح ما سخن پراکنی کند ، اسرار ما را منتشر سازد ، علیه ما کارخانه ی جوک سازی راه اندازد ، مقاله پراکنی کند ، مطالب ما را وارونه ارائه دهد ، لوده شود تا دیگران بر ما بخندند ، رفتاری کند که باعث وهن ما در جامعه شود ، و خلاصه زمینه ی مفسده در اجتماع را فراهم کند ، مانند کسی است که : قتلنا عمدا ، نمیگوید ما را به عمد میکشد ، میفرماید : ما را به عمد کشته است . و برای اینکه بر عمد تاکید کند ، میفرماید : و لم یقتلنا خطآ ، به اشتباه و خطا ما را نکشته است . عمدا ما را کشته است . اذاعه گری دامی خطرناک ، بیماری ای متاسفانه خوشمزه و سریع الانتقال است . 

    ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 86/2/21ساعت  10:4 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت سیزدهم )

    و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

    اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


    اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم . و عن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

    یهود علاوه بر اینکه مهر ذلت و بیچارگی بر پیشانی اش خورده ، مهر مسکنت و بینوایی هم بر چهره دارد ، ضربت علیهم المسکنة ، ذلت و مسکنت ، نمادها و سمبلهایی هستند که ما باید در یهود شناسی و در دشمن شناسی بر آن تاکید داشته باشیم ، و با شناخت عوامل ذلت و مسکنت ، خودمان ، خانواده هایمان و جامعه یمان را از آن عوامل پرهیز دهیم . سمبلهای اصلی در یهود اینهاست نه مثلا شمعدان و چیز هایی از این قبیل . اولین عاملی که قرآن برای مسکنت یهود نام میبرد ، ذلک بانهم کانوا یکفرون بآیات الله است . کفر به آیات آن است که آیات را نفهمیم و عمل نکنیم . یا بفهمیم و عمل نکنیم و یا نفهمیم و عمل بکنیم . اگر میخواهیم داخل در کفر به آیات نشویم ، یک راه بیش نداریم ، آیات را بفهمیم و عمل هم بکنیم . فاصله ی یهود از آیات حق و کفر آنها نسبت به فرامین الهی توجیه گر بسیاری از بد رفتاریها و بد گفتاریهای آنان تا همین امروز شده است . و این دام برای امت مسلمان هم پهن شده است . آنهاییکه با توجیهاتشان حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نمایش میدهند ، به دام فاصله گرفتن از آیات و کفر ورزیدن به آیات گرفتار شده اند . طرفداران اباحه گری مگر به همین روش رفتار نمیکنند ؟ مگر با اباحه گری اقتصادی ، دزدیها و اختلاسها را توجیه نمیکنند ؟ مگر با اباحه گری فرهنگی ، به جنسی کردن خانه و خانواده نپرداخته اند ؟ مگر اینها همانهایی نیستند که رقص را به عنوان حرکات موزون به خورد بچه های ما دادند ؟ مگر رقصهای جنسی را به نام تفریحات بر مردان ما تحمیل نکرده اند ؟ مگر اباحه گری در شرب خمر واقع نشد ؟ پروتستانها و کاتولیکها شرب خمر را با توجیه اینکه خون عیسی مسیح علیه السلام است ، بر خود و بر دیگران حلال نساختند ؟ اینهاییکه در دنیا فاحشه گری را خدمات جنسی و مشاغل جنسی نامیدند مگر از همین حقه استفاده نکرده اند ؟ هر اندازه ای که از قرآن فاصله بگیریم  و نسبت به آیات حق جفا کنیم ، نشانه های بسیار خطرناکی از یهودیگری را به نمایش درخواهیم آورد . و آنگاه باید در انتظار همان مهر ذلت و مسکنتی باشیم که بر پیشانی یهود خورده است . آنهاییکه ظاهری مسلمانی دارند و عملکردی آنوسی ، چه پاسخی برای پرسش حضرت امیر سلام الله علیه مهیا کرده اند ؟ ام انزل الله سبحانه دینا ناقصا ؟ آیا خدا دین ناقص فرستاده است ؟ ام انزل الله سبحانه دینا تاما ؟ یا خدا دین کامل فرستاده است ؟ اما اینها گمان میکنند که پیامبر خدا در تبیین وحی و ابلاغ آن کوتاهی کرده است ؟ با کلام خدا چه میکنند ؟ ما فرطنا فی الکتاب من شیء ما از بیان هیچ چیزی در قرآن فرو گذار نکرده ایم . و فیه تبیان لکل شیء بیان هر چیزی در قرآن است . هجدهمین خطبه ی نهج البلاغه را بخوانید ، بعد از این عبارات ، حضرت در باره قرآن میفرماید : و ان القرآن ظاهره انیق ظاهر قرآن زیباست ، و باطنه عمیق . آنهاییکه در طول و عرض ماندند با ظاهر قرآن بسر برند ، اما عمق قرآن خوشایند کسانی است که علاوه بر بعد اول و دوم ، یعنی طول و عرض ، صاحب بعد سومند ، یعنی عمق . سعدی به لب دریا دردانه کجا یابی ...... در کام نهنگان رو گر میطلبی کامی . لا تفنی عجائبه و لا تنقضی غرائبه نه اسرار قرآن انتها دارد و نه شگفتیهای آن . آنچه که من در این لحظه از دوستان جوانم که شنونده ی این کلمات و این عبارات بسیار بسیار با شکوه هستند ، و همچنین از خوانندگان ارجمندی که مطالب را پیگیری میکنند ، تقاضا دارم ، عنایت و توجه بیش از پیش به آخرین عبارت مولا و سرورمان علی بن ابیطالب در هجدهمین خطبه ی نهج البلاغه است ، که میفرماید : و لا تکشف الظلمات الا به تاریکیها بدون حضور قرآن برطرف نخواهد شد . شیطنت یهود تا به کجاست ؟  اصطلاح یهود ستیزی را شنیدید ، جمعی که بخشی از تاریکی را شناسایی کردند ، از آنجاییکه به نور قرآن مسلح نبودند ، در دام یهود قرار گرفته اند ، یهود ستیزیشان جز منفعت برای یهود ، چیزی در بر نداشته است . در این نقطه از دنیا هم گاهی پخته خورانی پیدا میشوند ، همان هایی که  قرآن را کنار میزنند ، خدا را کنار میزنند و میخواهند با تاریکی به جنگ تاریکی بروند ، این شدنی نیست . این مثل آن است که کوری عصاکش کور دگر شود . بدون حضور جدی ، فعال و همه جانبه ی قرآن شناخت تاریکی و مبارزه ی با تاریکی ثمری نخواهد داد .

    ادامه دارد ....   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 86/2/19ساعت  10:1 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت دوازدهم )

    و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

    اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


    اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم . و عن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .



    اگر دیدید یکی دروغ میگوید ، حتی دروغ ریز ، تذکر بدهید ، اگر بر او ولایت دارید شدید تر تذکر بدهید . شتر دزد اول تخم مرغ دزد بوده . اینکه به ما گفتند حتی به شوخی و به هزل هم دروغ نگوییم ، علت دارد ، کافی است خوشمان بیاید . بعد از آن غیر شوخی هم دروغ میگوییم . مدتی که بگذرد دیگر سختمان نیست که به خدا هم دروغ ببندیم . اگر دیدید یکی به خدا دروغ میبندد ، حرف خودش است اما میگوید از پیشگاه خداست . شک نکنید دچار بیماری یهودیگری شده است ، فویل للذین یکتبون الکتاب بایدیهم آنهایی که با دست خودشان کتاب مینویسند ثم یقولون و بعد میگویند هذا من عند الله این از نزد خداست . این آیه فقط برای یهودی هزار سال پیش نیست . این یک بیماری جاری است ، یک گرفتاری مسری است ، وقتی چنین مطلبی را دیدید ، چنین آدمی را شناختید ، اینگونه حزب و گروهی را شناسایی کردید ، دیگر چرا تزلزل به خودتان راه میدهید ؟ چرا متحیر میشوید ؟ رسول خدا را با تحیرمان دلگیر نسازیم . ابن اثیر عبارتی دارد ، میگوید : عمر آمد پیش پیامبر خدا یادداشتهایی هم داشت ان عمر اتاه بصحیفة . این یادداشتها را از اهل کتاب گرفته بود اخذها من اهل الکتاب . ابن اثیر ادامه میدهد فغضب صلی الله علیه و سلم رسول الله عصبانی شد . آنچه پیامبر خدا را به غضب آورد ، حیرتی بود که در فرزند خطاب میدید . انگار عمر در عدم باور مانده بود . این است که میفرماید : ء فتهوکون یابن الخطاب آیا متحیری ؟ همه ی کسانی که در تحیر ماندند باید بدانند که اگر موسی علیه السلام هم در زمان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم زنده بود از رسول خدا پیروی میکرد ، گردن فرازی نداشت ، تسلیم آخرین سفیر الهی بود . اگر دیدید یکی کنترل زبانش را ندارد ، گفته های دیگران را بدون تحقیق و تفحص بی محابا تکرار میکند ، در بیان او ادب وجود ندارد ، با چهار تا کلاس درس خواندن گمان میکند نفر اول دانش دنیاست . همینکه پراید او به سمند و سمند او به چیز دیگری تبدیل شده ، گمان میکند که دیگر نیازمند نیست و دیگر نباید خدا را بندگی کند ، او هم گرفتار درد یهودیگری شده است . خود یهودیها آنقدر در این بیماری پیش رفتند که با بی ادبی و تکبر خدا را فقیر و نادار خواندند ان الله فقیر و نحن اغنیاء وقتی خدا بینوا شد ، چرا باید از او اطاعت کنند ؟ اگر دل بیخدایان را بشکافید و اگر قلب گنهکاران را از قفسه ی سینه شان بیرون آورید و بپرسید ، چرا گناه میکنید ؟ چرا نماز را خفیف بجا میآورید ؟ چرا به ناموس دیگران جسارت میکنید ؟ چرا حرمت پدر و مادرتان را نگه نمیدارید ؟ چه عاملی باعث حرام خوری شما شده ؟ و چرا های دیگر . میبینید ، همه ی شان همین حرف یهودی ها را میگویند که : ان الله فقیر و نحن اغنیاء . اگر ویروس بد زبانی ، زبان درازی و بی ادبی همراه با تکبر در جان ما قرار گیرد ، استعداد قتل انبیا را خواهیم داشت . توانایی کشتن ائمه ی هدایت را بدست خواهیم آورد . میتوانیم رهبران حق را براحتی سر ببریم . خودتان آیه را بخوانید پشت سر بد زبانی و فقیر شمردن خدا آیه میفرماید : و قتلهم الانبیاء بغیر حق اینان به نا حق پیامبران را کشتند . امروز از شما دوست خوب من ، هیچ عذری پذیرفته نیست ، نگویید که معارف را از کجا بدست آورم ؟ نگویید نزد کدام عالم و اندیشمند درس بخوانم ؟ البته مهم است که شما کجا و نزد چه کسی تعلیم ببینید . اما اگر هیچ جایی نبود و هیچ کسی را نیافتید ، کتابخانه که هست ، کتابخانه ها را خانه های خودتان بسازید . کتابهای خوب و روشنگر را معلم خود قرار دهید . مبادا بواسطه ی تنبلی و کسالت و عدم فهم صحیح آیات مهر ذلت بر پیشانی ما نشیند ، چنانکه بر پیشانی یهود نشسته است ، ضربت علیهم الذلة .

    ادامه دارد ....    



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 86/2/18ساعت  7:54 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت یازدهم )


    و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

    اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


    اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم . و عن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

    در عبارتی پیامبر خدا همه ی مردم را مخاطب قرار میدهد : ایها الناس ، این خطاب شامل همه است ، همه ی مردم ، من ابغضنا اهل البیت هر کس از ما بدش بیاید ، از اهل بیت من متنفر باشد ، حشره الله یوما القیامة خداوند او را در روز قیامت محشور میکند ، یهودیا این آدم یهودی است . این یهودی ، یهودی به معنای خاص آن نیست ، یعنی بیمار است ، با مرض یهودیگری از این دنیا رفته . در عبارت دیگر میفرماید : من لقی الله عز و جل هر که خدا را دیدار کند ، و فی قلبه بغض علی بن ابیطالب و در دل کینه ی مولا را داشته باشد ، از علی بن ابیطالب متنفر باشد ، لقی الله خدا را ملاقات میکند ، و هو یهودیا در حالی که یک یهودی است . این دیگر ربطی به فرقه ای که مشخصا یهودی اند ، ندارد . پیامبر خدا افرادی را که زکات نمیدادند ، از مسجد بیرون میکرد . اینهایی که به مسجد میآمدند مسلمان بودند . امام زمان سلام الله علیه در نهضت جهانیشان با آنهایی که زکات نمیدهند ، مبارزه میکند . اینها مسلمانهایی هستند که از پرداخت زکات امتناع میورزند . مسلمانهایی که زکات پرداخت نمیکنند ، حق ندارند مسلمان از دنیا بروند . به وقت مرگشان به آنها گفته میشود یا یهودی بمیر و یا نصرانی . سرش هم این است که این آدم خصلت یهودی داشته ، سبحکم الله هم بلد بوده ، حج هم رفته بوده ، چون زکات نداده حق ندارد مسلمان بمیرد . کسی که ربا میخورد ، معنی اش این نیست که مثلا بلد نیست آیه بخواند ، یا اسمش غیر اسلامی است ، نه ، اسم اسلامی هم ممکن است داشته باشد . اما همینکه شکم خودش ، شکم زن و بچه اش را با ربا پر کرده ، خصلت یهودی دارد . کسی که دل سنگی پیدا کرده ، به قساوت قلب دچار شده ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجارة او اشد قسوة و حالا انذار رسول خدا دل او را تکان نمیدهد ، چه انذار بشود و چه انذار نشود ایمان نمیآورد ، شک نکنید هر که باشد ، در هر کجا که میخواهد باشد و هر اسمی که میخواهد داشته باشد ، این گرفتار بیماری یهودیگری شده ، خصلت یهودی پیدا کرده . ان الذین کفروا سواء علیهم ء انذرتهم ام لم تنذرهم لا یومنون . قرآن در آیه ای خطاب میکند به مومنان میفرماید : یا ایها الذین آمنوا اوفوا بالعقود مفسران میگویند اوفوا بالعهود . حال اگر دیدید در کسی این صفت نیست ، به عهد و پیمان وفا دار نیست ، شک نکنید که الذین ینقضون عهد الله من بعد میثاقه ، یهودی است . نقض عهد یک صفت یهودی است . اگر در یهودی به معنی خاص باشد ، که خوب یهودی است ، اگر در دیگری باشد ، او هم یهودی است . استعداد یهودیگری را دارد . شاید ته دلتان بگویید اگر اینگونه صحبت کنیم خیلی ها باید اسمشان از دفتر خداوندی پاک شود . خوب ، بله . چرا میترسید ؟ میترسید که از تعداد بنده های خدا کم شود ؟ خود خدا میفرماید : و قلیل من عبادی الشکور . دینداری کار سختی است . یک هنر است ، یک پازلی است که باید تمام اجزاء آن کنار هم چیده شود تا شکل کاملی پیدا کند . اگر دیدید یک کسی از شما میخواهد مردم خوبی باشید بعد خودش عامل نیست ، خودش را از یاد برده ، برای دیگران دین میخواهد اما برای خانواده ی خودش نه ، به شما میگوید شراب نخور ، سیگار نکش ، اما خودش همه ی مفاسد را براحتی انجام میدهد ، برای دیگران حجاب میخواهد ، اما خود و خانواده اش را فراموش کرده است ، باز هم نترسید ، این موجود هم به بیماری یهودیگری مبتلا شده است ، او هم یک یهودی است . ء تامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم . حال این شخص ممکن است عالم هم باشد ، خوب باشد ، مگر قرار است هر که عالم شد ، آدم هم باشد ؟ وقتی عمل نداشت ، میشود : العالم بلا عمل کالشجر بلا ثمر . ما حق نداریم این عبارتها را صرفا بخوانیم . چه سودی دارد ؟ صد مرتبه بگو : العالم بلا عمل کالشجر بلا ثمر . چه سودی بردی ؟ اینها برای صرف خواندن نیست . ترانه نیست ، سرود نیست . نسخه ایست برای عمل . درخت که میوه نداد ممکن است سایه ای بدهد . عالم که عامل نبود ، شک نکنید مفسده دارد . دیدید میگوید ، ادعا میکند اما رفتارش طرز دیگری است ، ارتباطتان را قطع کنید . این گرفتار مرض مهلک یهودیگری شده ، این بیماری مسری است ، اگر مرتبط باشید ، شما هم مریض میشوید . 

    ادامه دارد .... 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 86/2/17ساعت  3:59 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]