سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم 

اسم من راشل کوری است .

 

به بهانه ی جلوگیری محافل صهیونیستی از اکران نمایشنامه ی اسم من راشل کوری است ، انجمن تفکر مبانی یک بار دیگر مقاله ی بای ذنب قتلت را به خوانندگان ارجمند تقدیم میکند .

به گزارش سایت جامعه تحلیلی خبری الف به آدرس اینترنتی alef.ir نمایشنامه ی زندگی و مرگ راشل کوری ، که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه به وسیله ی یک بولدوزر اسرائیلی به قتل رسیده بود ، قرار بود اوائل سال جاری میلادی به کارگردانی آلن ریکمن در مجتمع کارگاهی تئاتر نیویورک اجرا شود اما مسئولان این تئاتر تحت فشار یهودیان از تصمیم خود صرف نظر کردند . به گزارش رویترز ، اقدام مجتمع کارگاهی نیویورک باعث برانگیختن احساسات مردم و بحث های داغی درباره ی سانسور و محدودیت آزادی بیان در عرصه ی هنر شد . داستان نمایش بر اساس خاطرات کودکی راشل و حضورش در غزه نگاشته شده بود .

راشل کوری دختر 23 ساله ی آمریکایی در 16 مارس 2003 برای جلوگیری از تخریب منازل فلسطینیان توسط بولدوزر اسرائیلی در غزه به قتل رسید .

صهیونیست ها اقدام کوری را خودکشی عنوان کرده اند و کوشیده اند تا فیلم ها و تصویرهای حادثه مرگ این فعال حقوق بشر را از بین ببرند .

 

                       بای ذنب قتلت   

    

                       

راشل عزیز آیا میدانی که در قرآن مجید آیه ای هست که کشته شدگان راه خدا را مرده نمیداند بل احیاء عند ربهم یرزقون میخواند ؟

راشل آیا شنیده ای که خدای متعال در حدیث قدسی می فرماید : مرا بندگانی است که دوستم دارند ، من نیز آنان را دوست دارم . آنها مشتاق منند و من مشتاق آنها . ؟

راشل آیا جمله امام حسین علیه السلام را خوانده ای که می فرماید : لا اری الموت الا السعادة  من مرگ با شرافت را جز سعادت نمیدانم ، و لا الحیوة مع الظالمین الا برما . و زندگی با ستمگران را جز رنج و زحمت نمی بینم . ؟

راشل چه چیزی تو را وادار ساخت تا از المپیا ، از آمریکا ، از دانشگاه و از آغوش گرم پدر و مادر دل بکنی و در فلسطین اشغال شده به مبارزه با وحشی گری و بی رحمی صهیونیستها بپردازی ؟

راشل آیا معنای وقلیل من عبادی الشکور را میدانی ؟ تو چه کردی که در زمره ی  بندگان قلیل خدا قرار گرفته ای ؟

چگونه در میان سیل خانمان براندازی که همه را غرق خود ساخته ، برخلاف جریان آب شنا کردی ؟ بلکه غواصی نمودی و زیبا ترین گوهر هستی را به آغوش کشیدی ؟

راشل لازم نیست سخن بگویی ، تو بغیر السنتکم دیگران را به تسلیم در برابر حق فرا خوانده ای ؟ در چهره ی مظلومانه ی تو میتوان آیه ی فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما را خواند .

راشل کوری دانشجوی 23 ساله آمریکایی در شانزدهم مارس 2003 توسط بولدوزر نظامی اسرائیل در حالی که به خراب کردن خانه های فلسطینیان به طور مسالمت آمیز اعتراض می کرد کشته شد .

راشل کوری در میان مطالب گوناگونی که نوشته میشود مظلوم واقع شده است . جا دارد سیر تکاملی این دختر جوان مورد بررسی قرار گیرد . شخصیت انسانی او را تبلیغ کنیم . از خود و از دیگران بپرسیم اگر این جنایت در ایران عزیز رخ میداد سازمانهای حقوق بشری چه به روز ما می آوردند ؟ و چرا همه در مقابل رژیم خون ریز اسرائیل سر تسلیم فرود آورده اند ؟



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 85/6/27ساعت  9:23 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]