سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت سیزدهم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم . و عن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

یهود علاوه بر اینکه مهر ذلت و بیچارگی بر پیشانی اش خورده ، مهر مسکنت و بینوایی هم بر چهره دارد ، ضربت علیهم المسکنة ، ذلت و مسکنت ، نمادها و سمبلهایی هستند که ما باید در یهود شناسی و در دشمن شناسی بر آن تاکید داشته باشیم ، و با شناخت عوامل ذلت و مسکنت ، خودمان ، خانواده هایمان و جامعه یمان را از آن عوامل پرهیز دهیم . سمبلهای اصلی در یهود اینهاست نه مثلا شمعدان و چیز هایی از این قبیل . اولین عاملی که قرآن برای مسکنت یهود نام میبرد ، ذلک بانهم کانوا یکفرون بآیات الله است . کفر به آیات آن است که آیات را نفهمیم و عمل نکنیم . یا بفهمیم و عمل نکنیم و یا نفهمیم و عمل بکنیم . اگر میخواهیم داخل در کفر به آیات نشویم ، یک راه بیش نداریم ، آیات را بفهمیم و عمل هم بکنیم . فاصله ی یهود از آیات حق و کفر آنها نسبت به فرامین الهی توجیه گر بسیاری از بد رفتاریها و بد گفتاریهای آنان تا همین امروز شده است . و این دام برای امت مسلمان هم پهن شده است . آنهاییکه با توجیهاتشان حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نمایش میدهند ، به دام فاصله گرفتن از آیات و کفر ورزیدن به آیات گرفتار شده اند . طرفداران اباحه گری مگر به همین روش رفتار نمیکنند ؟ مگر با اباحه گری اقتصادی ، دزدیها و اختلاسها را توجیه نمیکنند ؟ مگر با اباحه گری فرهنگی ، به جنسی کردن خانه و خانواده نپرداخته اند ؟ مگر اینها همانهایی نیستند که رقص را به عنوان حرکات موزون به خورد بچه های ما دادند ؟ مگر رقصهای جنسی را به نام تفریحات بر مردان ما تحمیل نکرده اند ؟ مگر اباحه گری در شرب خمر واقع نشد ؟ پروتستانها و کاتولیکها شرب خمر را با توجیه اینکه خون عیسی مسیح علیه السلام است ، بر خود و بر دیگران حلال نساختند ؟ اینهاییکه در دنیا فاحشه گری را خدمات جنسی و مشاغل جنسی نامیدند مگر از همین حقه استفاده نکرده اند ؟ هر اندازه ای که از قرآن فاصله بگیریم  و نسبت به آیات حق جفا کنیم ، نشانه های بسیار خطرناکی از یهودیگری را به نمایش درخواهیم آورد . و آنگاه باید در انتظار همان مهر ذلت و مسکنتی باشیم که بر پیشانی یهود خورده است . آنهاییکه ظاهری مسلمانی دارند و عملکردی آنوسی ، چه پاسخی برای پرسش حضرت امیر سلام الله علیه مهیا کرده اند ؟ ام انزل الله سبحانه دینا ناقصا ؟ آیا خدا دین ناقص فرستاده است ؟ ام انزل الله سبحانه دینا تاما ؟ یا خدا دین کامل فرستاده است ؟ اما اینها گمان میکنند که پیامبر خدا در تبیین وحی و ابلاغ آن کوتاهی کرده است ؟ با کلام خدا چه میکنند ؟ ما فرطنا فی الکتاب من شیء ما از بیان هیچ چیزی در قرآن فرو گذار نکرده ایم . و فیه تبیان لکل شیء بیان هر چیزی در قرآن است . هجدهمین خطبه ی نهج البلاغه را بخوانید ، بعد از این عبارات ، حضرت در باره قرآن میفرماید : و ان القرآن ظاهره انیق ظاهر قرآن زیباست ، و باطنه عمیق . آنهاییکه در طول و عرض ماندند با ظاهر قرآن بسر برند ، اما عمق قرآن خوشایند کسانی است که علاوه بر بعد اول و دوم ، یعنی طول و عرض ، صاحب بعد سومند ، یعنی عمق . سعدی به لب دریا دردانه کجا یابی ...... در کام نهنگان رو گر میطلبی کامی . لا تفنی عجائبه و لا تنقضی غرائبه نه اسرار قرآن انتها دارد و نه شگفتیهای آن . آنچه که من در این لحظه از دوستان جوانم که شنونده ی این کلمات و این عبارات بسیار بسیار با شکوه هستند ، و همچنین از خوانندگان ارجمندی که مطالب را پیگیری میکنند ، تقاضا دارم ، عنایت و توجه بیش از پیش به آخرین عبارت مولا و سرورمان علی بن ابیطالب در هجدهمین خطبه ی نهج البلاغه است ، که میفرماید : و لا تکشف الظلمات الا به تاریکیها بدون حضور قرآن برطرف نخواهد شد . شیطنت یهود تا به کجاست ؟  اصطلاح یهود ستیزی را شنیدید ، جمعی که بخشی از تاریکی را شناسایی کردند ، از آنجاییکه به نور قرآن مسلح نبودند ، در دام یهود قرار گرفته اند ، یهود ستیزیشان جز منفعت برای یهود ، چیزی در بر نداشته است . در این نقطه از دنیا هم گاهی پخته خورانی پیدا میشوند ، همان هایی که  قرآن را کنار میزنند ، خدا را کنار میزنند و میخواهند با تاریکی به جنگ تاریکی بروند ، این شدنی نیست . این مثل آن است که کوری عصاکش کور دگر شود . بدون حضور جدی ، فعال و همه جانبه ی قرآن شناخت تاریکی و مبارزه ی با تاریکی ثمری نخواهد داد .

ادامه دارد ....   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 86/2/19ساعت  10:1 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]