سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت پنجم )
و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا
اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی ار رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم . و عن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری . 

وقتی کسی به حضرت عیسی علیه السلام بد گفت ، اما حضرت در حق او دعا کردند . پرسیدند : آن شخص بد کرده است و تو او را دعا میکنی ؟ آن حضرت پاسخ دادند : که هر کس از آنچه در خزانه دارد انفاق میکند .

مه فشاند نور و سگ عوعو کند ----- هرکسی بر خلقت خود میتند

او از خزانه ی خود بر من انفاق کرده است ، من نیز بخل نکردم و از خزانه ی خود بر او انفاق کردم .

خلقت ما نیز اینگونه است ، کذشتگان ما از دریچه ی خلقتشان دشمن را رصد کرده اند و ما نیز راه گذشتگانمان را ادامه دادیم . بخاطر خصلتهای نیکمان گمان بردیم دروغهای آنان راست است ، لذا نه تنها گفته هایشان را پذیرفتیم بلکه در اجرای مقاصد شوم آنان مشارکت هم کردیم . به مادرانمان اهانت کردند ، که اینان در جامعه حضور ندارند ، شوهر داری میکنند ، بچه زا هستند ، کهنه شویی میکنند ، در خانه میمانند و ما پذیرفتیم . امروزه با زنانی مواجه ایم که باصطلاح در جامعه حضور دارند ،  با شوهرانشان بد قلقی میکنند ، یا بچه نمیزان و یا وقتی که بچه میزان بچه را به مهد کودک تحویل میدهند تا زیر دست کسانی که خیلی هاشون مادر نیستند و با حقوق کمی از سوی مسئول مهد استثمار میشوند ، بزرگ و تربیت شوند . خانه در قدیم حرمت داشت ، ماندن در خانه حکمتی داشت . مادر درخانه ماندن را عبث نمیدانست . خانه حکم مکتبخانه ای را داشت که مدیریت آن با مادر بود . محل امنی برای شوهر و فرزندان بود . مسکن بود ، به افراد خانه آرامش میداد . وقتی حرمت خانه زیر پا گذاشته شد ، وقتی خانه اسباب آرامش را فراهم نکرد ، لاجرم خیابانها ، پارکها ، دبیها محل آرامش خواهد بود . دیگر جلیس البیت بودن آرامش نمیدهد ، بماند ، بی کلاس هم شده است . و چرا ولاتکن من المشائین فی غیر الحاجة در ادبیات زنان امروزی ما محلی از اعراب داشته باشد . البته آسیب هایی که به  مردانمان وارد شد کمتر از آسیب هایی نیست که به زنان وارد شده است ، کافی است کمی در اطرافمان دقت کنیم ، ساده ترین و قابل تحمل ترین آن مردانی اند که در ادبیات امروزی مردان کدبانو نامیده میشوند . لذت الرجال قوامون علی النساء هم از مردان گرفته شد و هم از زنان . اگر خانواده ی جدید میخواهد پایه های خانه اش را محکم کند و اگر میخواهد خود را از سلطه ی شیطانی اشرار متمدن برهاند ، اگر میخواهد طعم واقعی محبت را بچشد و اگر دوست دارد جلوی رشد نگران کننده ی خانه های سالمندان که من نام آن را خانه ی آه ، خانه ی گریه های بی انتها ، خانه هایی که در کمین مادران و پدران امروزی نشسته است را بگیرند راهی جز عنایت ، توجه و عمل به نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری  ندارند . شناخت دشمن عنود کمک شایانی در نجات خانواده ی جدید دارد . خوب است خانواده ی جدید بداند : پروتکل شماره یک یهود نافی اخلاق است و اینکه امام خمینی رحمة الله علیه در سخنرانی سال پنجاه و نه شان از این جرثومه های تباهی بعنوان زالو نام میبرد ، از همین باب است . یهود به خوبی میداند که حذف اخلاقیات از خانه و خانواده و نفی وجود خدا چه عواقب دردناکی دارد بخشی از پروتکل شماره بیست و سه میگوید : جوامعی که ما اخلاقیات را در آنها از بین برده ایم ، وجود خدا را نفی میکنند و از میان آنها شعله های آتش هرج و مرج طلبی و آنارشیسم به هر سو زبانه میکشد . صراحت و گستاخی پروتکل شماره ی ده میتواند به منزله ی زنگ خطری برای کسانی که تازه در این دام قرار گرفته اند و یا هنوز دشمن موفق نشده که آنان را بفریبد ، باشد ، میگوید : اهمیت خانواده و نقش تربیتی آن را در میان غیر یهودیان از بین میبریم . و اجازه اظهار وجود به کسی نمیدهیم . زیرا توده ی مردم باید صرفا به وسیله ی ما اداره شوند . آنها باید به شنیدن حرفهای ما و اطاعت از ما عادت  کنند . و امروز ابله است اگر کسی ورود پروتکل های دانشوران یهود را به خانه ها انکار کند . امروز بعضی از احمق ها که چهره ی دلسوزی هم به خود میگیرند ، و خود را طبیب النفس میخوانند ، از رفتار های فرزندان ، مادران و پدران گله میکنند ، دارو تجویز میکنند و نسخه مینویسند ، اما از آنجاییکه دانش جهت دار دارند و در طبابتشان قائل به وجود دشمن یهودی نیستند لذا نه داروهایشان پاسخگوست و نه توصیه هاشون دردی را درمان میکند . 

خانواده ی جدید بواسطه ی فقدان حس مسئولیت انبوهی از مشکلات را با خود دارد . رئیس خانه وظائفش را به دولت و سازمانهای مدنی داده است . امنیت دختران و پسران به نیروهای پلیس واگذار شده . تعلیم و تربیت به عهده ی مدارس قرار گرفته است . مسائل دینی به مقامات و سازمانهای دینی سپرده شده است . در خانه و خانواده ی جدید تنها شبحی از پدر و شبحی از مادر باقی مانده است . پدر نه تنها هیچ نقشی ندارد بلکه هیچ نقشی برای خود قائل نیست . خانواده ی جدید کانونی است که اعضای آن تنها در معاش و گذران زندگی با هم شریکند . یکی از ستم های جانکاه و یکی از رفتارهای پلیدی که رسانه های جمعی به تبعیت از پروتکل شمار شانزده در صدد اعمال آن هستند نفی زیبایی های گذشته است . در گذشته زن ، محرک مرد به سوی زیباییها بود . نقش زن به مراتب پرجاذبه تر و رنگی تر از زنان امروزی بود و مادر های ما همیشه یاور مردانشان در مسیر حق بودند . وقتی رسول خدا صلی الله علیه و آله از دامادش علی بن ابیطالب علیه السلام میپرسد که فاطمه سلام الله علیها را چگونه یافتی ؟ در پاسخ میگوید : نعم العون علی طاعة الله . اینکه شنیدید از دامن زن مرد به معراج میرود ، ناظر به همین معنی است . الگوی پدران ما علی علیه السلام بود و الگوی مادران ما فاطمه ی زهرا سلام الله علیها . شما بگویید چرا پروتکل شماره شانزده میگوید : تمام حقایق مربوط به قرون گذشته را که مطلوب ما نباشد ، از لوح ذهن آدمیان پاک میکنیم .

نقشی که شما دوستان جوان من اکنون باید ایفا کنید ، این است که  مطالعه کنید ، زیباییهایی که در زندگی بزرگان ما وجود داشت و مطلوب یهود نبود ، اما مردم ما مدتهای مدید آن الگوها را در زندگی خصوصی شان داشتند ، بیابید و به گوش دیگران برسانید .

ادامه دارد ....



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 86/2/5ساعت  4:52 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]