بسم الله الرحمن الرحیم
در دفاع از مظلوم
3 ) بگویید یهود .
از ابتدا تا انتهای قرآن شما یک بار با کلمه ی صهیونیسم و صهیونیست برخورد نمیکنید . این کلمه نسبت به کلمه ی یهود عمر درازی ندارد . ما نیز به تبعیت از قرآن که همه جا برای این قوم عنود ، کلمه ی یهود را بکار میبرد ، از کلمه ی یهود استفاده کرده ایم . یهود همیشه اینگونه بوده که از دو گروه تشکیل میشده ، دکتر آبراهام کهن در کتاب Every man s Talmud که به نام گنجینه ای از تلمود ترجمه شده ، عبور از تورات و خیانت به تورات را از جانب کاهن اعظم و سایر کاهنان پذیرفته ، او در صفحه ی 10 کتاب مذکور میگوید : سنهدرین عبارت از مجمعی از کاهنان و مردم عادی بوده است که ریاست آن را کاهن اعظم به عهده داشت ... کاهنان طرفدار سیاستی مبنی بر سازش با افکار و عقاید یونانی و پیروی از آن ، حتی به بهای خیانت نسبت به تورات بودند و در مقابل ایشان ، مردم عادی که همان وارثان مستقیم عزرا و سوفریم بودند ، صف آرایی کردند . و ایشان خواهان پیروی کامل و صمیمانه از احکام تورات بودند ... دکتر آبراهام کهن ایجاد دو فرقه ی فریسیان و صادوقیان را در همین راستا میداند و نزاع و کشمکش فریسیان و صادوقیان را سبب مستقیم پیدایش تلمود میشمارد . یوسفوس در همان صفحه ی 10 کتاب آقای کهن نزاع فریسیان و صادوقیان را بیان میکند . فریسیان آیین های بسیاری را که در طی نسلها از پدران خود به ارث برده اند ، و در کتاب تورات موسی به ظاهر ذکری از آنها نشده است به مردم تعلیم میدهند . ولی صادوقیان آن را رد میکنند و میگویند : ما باید به آن سلسله از آیین ها احترام گذاریم و آنها را واجب الاجرا بدانیم که در تورات مکتوب وجود دارد ، و نباید آنچه را که از روایتها و سنتهای اجدادی ما سر چشمه گرفته است رعایت کنیم . و به خاطر این نکات ، ستیزه های بسیار و اختلافات فاحش میان ایشان به وجود آمده است . آنچه از تاریخ یهود و آنچه از روحیات و حالات یهودیان در طول زمان تا حال و تا آینده ای نا معلوم بدست میآید ، تفوق و چیرگی همیشگی فریسیان بر اقلیت صادوقیان بوده است . اقلیت که میگوییم اقلیت مقامی است ، نه تعدادی . توراتی که فریسیان بر پایه ی آن توانستند به قول دکتر کهن دین را زنده نگه دارند و در بحرانها از استواری و پشتیبانی قابل توجهی برخوردار بود و باعث انطباق با شرائط و وضع تازه میشد ، تورات منقول بود . پیروان همین تورات منقول که اکنون فارغ از خدا به چیزی جز پول و حاکمیت ظلم و ستم نمیاندیشند ، با عیسی مسیح ای که به گفته ی انجیل از جانب خدا مامور شد تا بعنوان یک عالم یهودی و نه یک پیامبر صاحب شریعت ، ایمان بنی اسرائیل را بازسازی کند ، نه اینکه آن را تغییر بدهد . میگوید : گمان مبرید که من برای براندازی شریعت ( تورات ) و انکار پیامبران پیش از خودم آمده ام ، من نه برای براندازی ، که برای تکمیل کردن آمده ام ( انجیل متی 5 : 17 ) . به مقابله پرداختند و به گمان خودشان عیسی را به صلیب در آوردند . بعد از گذشت هفتصد سال در سرزمین حجاز مردی که بر خلاف عیسی مسیح ، بنی اسماعیلی است نه بنی اسرائیلی ، با شریعتی مستقل و محکم که ناسخ شریعت های پیشین است و خود را رسول خدا معرفی میکند ، مبعوث به رسالت میشود . یهودیان پیرو تورات منقول با همان حرص شدید نسبت به دنیا و ظواهر آن حضور دارند و اقلیتی که به معنای صحیح کلمه اقلیت اند ، نیز حضور دارند ، اینان باصطلاح در جستجوی حقیقت اند ، تعداد این گروه از جویندگان حقیقت آنقدر کم است که در روایتی رسول خدا ( ص ) میفرماید : لو آمن بی عشرة من الیهود لآمن الیهود . اگر ده نفر از یهودیان واقعا به من ایمان میآوردند همه ی یهود ایمان میآورد . معلوم میشود که حتی ده نفر هم از آن اقلیت به حقیقت نرسیدند . بهر حال قرآن و رسول خدا با دو گروه متضاد از یهودیان مواجه است . لذا برای دو واقعیت متضاد دو برخورد متضاد دارد . در مقابل گروه نخست که از تورات فقط پوسته ای را با خود دارد که برای بقاء ریاست دنیوی خود هر تحریفی را جائز میشمارد و دست بردن به هر حیله و نیرنگی را مباح میداند ، مقابله ای سخت و طاقت فرسا را در پیش میگیرد . و در مقابل گروه محروم و ضعیف نگه داشته شده که اغلب بعنوان طعمه از سوی احبار و رهبران مال دوست یهودی مورد استثمار و استحمار قرار میگرفتند ، با عنوان لطیف اهل کتاب برخورد میکند . نکته ی بسیار بسیار مهم در ادبیات قرآن عزیز این است که برای هر دو گروه نام یهود را به کار میبرد .