سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

هال سل و یهوه شناسی (5)

در یادداشتهایم عبارتی وجود دارد که نمیدانم از کیست ، میگوید : گاهی نوشتن مانند زائیدن است . میگویی بنویسم تا راحت شوم ، اما بعد میبینی ناراحتی بعد از زایمان ، بیشتر است .

حتما شنیده اید که (الدنیا سجن المومن و جنة الکافر) وقتیکه در زندانی راحتی به معنای دنیایی آن معنا ندارد . اما ما یاد گرفته ایم که (المومن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه) . و باور کرده ایم که (زکاة العلم نشره) . و ایمان داریم که (تو نیکی میکن و در دجله انداز ____ که ایزد در بیابانت دهد باز (فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره) . ... به نوشتن ادامه میدهیم ، شما هم به خواندنتان ادامه دهید .

یکبار دیگر گفتگوی یهود با نبی معظم پروردگار را که ابوالفضل رشیدالدین میبدی در جلد 10 کشف الاسرار صفحه ی 662 آورده است ، با دقت بیشتر بخوانیم :

ان ناسا من الیهود جاؤا الی رسول الله (ص) فقالوا : همانا جمعیتی از یهود نزد رسول خدا آمدند و گفتند : صف لنا ربک . خدایت را برای ما توصیف و معرفی کن . فان الله انزل نعته فی التوریة . براستی خداوند صفاتش را در تورات بیان کرده است . فاخبرنا من ای شی هو ؟ به ما خبر ده خدا از چیست ؟ من ای جنس هو ؟ از کدام جنس است ؟ و هل یاکل ؟ آیا چیزی میخورد ؟ و هل یشرب ؟ آیا چیزی مینوشد ؟ و ممن ورث الدنیا ؟ و دنیا را از چه کسی ارث برده است ؟ و من یورثها ؟ و آن را برای چه کسی به ارث میگذارد ؟ فانزل الله عز و جل : قل هو الله احد . پس خدای بزرگ سوره ی اخلاص ، نجات ، معرفة ، نور ، اساس ، تفرید ، تحدید و امان را نازل فرمود

و مجدد از خود بپرسیم که چرا یهود شان و مرتبه ی خدا را تا این حد خفیف و نا چیز نمایش میدهد ؟ و چرا مسیحیان عیسی مسیح علیه السلام را خدا پنداشته اند ؟

قرآن یهود را متخصص در تحریف معرفی میکند . تحریفی که قرآن برای یهود بکار میبرد از بالاترین خطرهایی است که بشر امروز را تهدید میکند . عبارت قرآن یحرفون التورات نیست . قرآن نمیگوید یهودیان فقط در تورات دست میبرند و به قلب واقعیت در حوزه ی داخلی شان میپردازند . قرآن حتی یحرفون الکتاب هم نمیگوید تا تحریف را در محدوده ی کتابهای آسمانی قرار دهد . عبارت قرآن در آیه 46 سوره نساء و 13 سوره مائده یحرفون الکلم عن مواضعه است . و پر واضح است که کلم معنای عامی دارد . اینکه میگوییم هنر تحریفگری یهود بالاترین خطری است که بشر امروز را تهدید میکند ، بی سبب نیست ، همه ی داده های علمی ، فرهنگی ، هنری ، خبری و ... که از غرب رسیده و میرسد . شک نکنید که از صافیهای فراوانی عبور کرده است و آن صافیها دستوری جز یهودیزه سازی ندارند . اصلا غرب مسیحی بما هو مسیحی ، یعنی بدون آموزه های تورات هیچ رمقی برای تمدن سازی ندارد . ما بنا نداریم گرفتار الکلام یجر الکلام شویم . و الا گفتنیها ، مخصوصا در باب تحریف مدرن بسیار است . به بحثمان برگردیم ، برای اینکه تحریف برای دوستان جوانم ملموستر شود به مثالی که آیت الله معرفت در گفتگو با شماره ی 12 و 13 فصلنامه هفت آسمان آورده اند توجه کنید ، میفرمایند : مثلا در نسخه ای که در اختیار من است و 200 سال پیش چاپ شده است ، تفاوتهایی با کتابی که امسال در همان لندن چاپ کردند وجود دارد . در چاپ قدیم نوشته است که خداوند از عرش پایین آمد و جعل یتمشی یعنی روی ابرها قدم زد . و در چاپ جدید یتمشی را به یتجلی تبدیل کردند . چون دیگر امروز نمیپذیرند که خدا راه میرود . این یعنی تحریف معنوی در چاپهای جدید ، معانی را بر حسب زمان نو میکنند . حضرت آیت الله به یکی از علل موفقیت احبار یهود در تحریف تورات و انجیل نیز اشاره میکنند ، میفرمایند : یکی از علل اینکه توانستند در ترجمه ی تورات و انجیل دست ببرند ولی در قرآن چنین نشد ، این است که کتب سلف انحصاری بود . احبار یهود هیچگاه تورات را به مردم نشان نمیدادند . یعنی یک یهودی معمولی از اول تا آخر عمرش نمیتوانست تورات را ببیند .

دوستان جوانم بدانند :

اشرف صفات نفسانیه راستگویی است . با راستگویی میتوانید به مرتبه ی صدیقان برسید . ( اتقوا الله و کونوا مع الصادقین ) . نقطه مقابل راستگویی و راستکرداری ، صفتی است که در بیان امام محمد باقر علیه السلام ویران کننده ی بنای ایمان دانسته شده است و آن دروغ است . در گفتگویی از پیامبر خدا (ص) پرسیده شد که آیا میشود مومن ترسو باشد ؟ فرمودند : بله . پرسیدند : آیا مومن بخیل میشود ؟ فرمودند : بله . پرسیدند : آیا میشود مومن دروغگو باشد ؟ فرمودند : خیر . ( انما یفتری الکذب الذین لایؤمنون ) .

اکنون میگوییم از جمله گناهان کبیره که در اسلام و بلکه در سائر ادیان نسبت به حرمت آن نهی اکید و عتاب شدید وارد شده ، دروغ ، بویژه دروغ بر خدا و رسول خدا صلوات الله و سلامه علیه میباشد . دروغ علاوه بر اینکه خواری و بی اعتباری دروغگو را در بر دارد ، در حوزه ی دین سازی و فرقه آفرینی باعث انفعال و پذیرش انواع خرافات بی پایه و اساس در مردم میشود و شقاوت ، ضلالت ، بی عدالتی و جنگ را با خود به همراه میآورد . دروغ و تحریف ابزارهای کارا در خدمت دانشورانی بوده است که در آیینشان خدا دروغگو ست و احیانا دروغگویان را دوست دارد . تلمود به دوستان و نزدیکان خداوند اجازه میدهد که اشرار را گمراه کنند ، چون مکتوب است که : با پرهیزکاران پرهیزکار باش و با بدکاران بد . __ ص 57 همجیه التعالیم الصهیونیه نوشته ی علامه کشیش پولس حنا مسعد __ . و پر واضح است ، به زعم تلمودیان دوستان و نزدیکان خداوند یهودیان اند و اشرار مسیحیان و مسلمانان . ما در صدد بیان این مطلبیم که چرا مسیحیان گرفتار آموزه هایی مانند گناه شویان ، مسیح خدا شده و تثلیث شده اند ؟ آموزه هایی که نه تنها برای مسیحیان معمولی ، پیچیده و چه بسا غیر قابل فهم است ، برای عقلاء و دانشمندانشان نیز پیچیده و غیر قابل فهم است . هم آبای اولیه ی کلیسا و هم آبای کنونی کلیسا باید بپذیرند که نمیتوان با توجیه و تفسیرهای آغشته به تحریف و دروغ ، مردم را برای همیشه در خواب و گمراهی نگه داشت .  از ابو علی سینا منقول است که برای یک دروغ هزار تا توجیه هم آوریم میشود هزار و یک دروغ . پراکنده گویی و عدم استحکام و تزلزل در سخن از نشانه های بارز دروغ سازان و کذب پیشه گان است . انجیلی که یک مرتبه از عیسی مسیح سلب پیامبری میکند و او را تا حد یک ربی (عالم یهودی) تنزل میدهد که قصد باز سازی ایمان بنی اسرائیل را دارد نه تغییر آن . گمان مبرید که من برای براندازی شریعت (تورات) و انکار پیامبران پیش از خود آمده ام ، من نه برای براندازی ، که برای تکمیل کردن آمده ام (انجیل متی 5 : 17) . در جای دیگر از عیسی مسیح خدا میسازد . آنکه مسیح را میبیند پدر (خدا) را دیده است (یوحنا 9 : 14) . از آنجاییکه دروغ برای ماندگاری نیازمند تزیین است هر اندازه به جلو میرویم همان دروغ اولیه با رنگ و لعابی جدید به خورد عوام الناس داده میشود ، کافی است یک یا چند مقاله یا کتاب از مسیحیان بخوانید ، این قبیل جملات را زیاد میبینید . آشکار شدن خدا در عیسی . الوهیت مسیح . عیسی وحی خدا . تجلی خدا در عیسی . خدا در مسیح ، خود را منکشف و ظاهر ساخته است .        

یهود از تحریف خدا در تورات و به تبع آن در انجیل ، ایدئولوژی و جهان بینی غلبه ی انسان بر خدا را تبیین و ترویج میکند . و از نبرد انسان با خدا اسرائیل را میآفریند که بر خدا غالب و چیره شده است . و ببینید که تحریف نوین چه میکند ، از دل چنین نگرشی به خدا ، اومانیسم را به جهانیان عرضه میدارد . اومانیسم یعنی انسان پرستی . و انسان همانطور که میدانید یعنی یهود .

حجة الاسلام علی اکبر رشاد در مقاله ی آسیب شناسی دین پژوهی معاصر مینویسد : کسانی میگویند که ما اومانیسم اسلامی هم داریم ، اسلام هم اومانیسم را تایید میکند و بالاترین اومانیسم را ما در اسلام داریم . این تعابیر را من از بعضی مشاهیر شنیده ام . اما این افراد توجه ندارند که اومانیسم به معنای اعتنا و احترام به منزلت انسان نیست . اومانیسم معنای دیگری دارد که با خدا محوری جمع نمیشود . اومانیسم در واقع انسان مداری را برای حذف خدا و در مقابل خدا محوری مطرح میکند و ربطی به آیات قرآنی در باره ی مقام و منزلت انسان ندارد .

ادامه دارد .....



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 85/8/13ساعت  8:3 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]