سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

پوستین کردن

ایران عزیز این روزها لحظات و آنات سرنوشت سازی را میگذراند . فشار جبهه ی استکبار و طرحهای لابی ی قدرتمند یهودی تلمودی از یک سو ، و مجادله ی خصمانه ی بعضی شخصیت ها ، گروه ها و احزاب کم جمعیت اما پر سر و صدا از سوی دیگر ، حکایت از به کارگیری سرسپردگان سلطنت جهانی یهود از همه ی ظرفیتهای خارجی و داخلی خود دارد . در این میان بازیخوردن و رو دستخوردن بعضی ها مرا واداشت تا مطالبی را متذکر شوم .

مجادله از جمله آفت هایی است که اگر فراگیر شود و از کنترل خارج گردد ، زیان های فراوانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت . و به همین خاطر است که در روایت ام سلمه از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم آمده است که آن حضرت فرموده اند : ان اول ما عهد الی ربی و نهانی عنه بعد عبادة الاوثان و شرب الخمر ملاحاة الرجال . اول عهدی که خدای من از من گرفته و مرا از آن بازداشته است ، بعد از پرستش بت ها و نوشیدن شراب ، نزاع کردن ، دشنام دادن ، رسوا نمودن و پوستین کردن مردمان است .

باید دانست که جدال :

1) از دین نیست .

2) قساوت و بیماری دل آورد .

3) باعث کینه ، حقد و حسد میگردد . 

4) دشمن ساز و خشونت آفرین است .

5) مهیج قوه ی غضبیه ، و گمراهی آور است . 

6) زایل کننده ی حکمت و مخل امنیت است .

7) موجب شبهه و تشکیک در اعتقادات حقه خواهد بود .

8) از بین برنده ی لذت ، مروت و مهابت است . 

ازهمین روست که رسول آگاهی بخش دستور به ترک آن داده اند ، میفرمایند : ذروا المراء فانه لاتفهم حکمته و لاتومن فتنته . دست از جدال و مراء بردارید که حکمت آن مفهوم نیست ، و از فتنه ی آن کسی ایمنی نیابد . پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم هر دو طرف مراء و مجادله را به ترک دعوت میکند . در فرهنگ دینی برای آنانی که فرمایش حضرت رسول را میپذیرند پاداش اخروی در نظر گرفته شده است .

پر واضح است تحلیل سخنان ، مواضع و عملکرد افراد ، احزاب و دولت ها از اصول پذیرفته شده ی اسلام عزیز است ، بشرطیکه در وادی تهمت ، افترا ، دروغ ، تملق ، زیاده گویی و خصومت قرار نگیریم . به عبارت دیگر با نیکویی با مردم سخن گوییم . قولوا للناس حسنا - قرآن ، بقره 83 -

در این میان مقاله ی -- آقای خاتمی و رژیم صهیونیستی -- نوشته ی آقای حامد مدیر ارجمند وبلاگ یهود شناخت به آدرس اینترنتی jew.blogfa.com بعنوان مصداقی از تحلیل حسن تقدیم میشود .

  آقای خاتمی و رژیم صهیونیستی

۱- محدوده فعلی تحت اختیار حکومت خودگردان و دولت حماس، تنها ۶ درصد از خاک فلسطین است.
۲- مجموع کرانه باختری رود اردن (شامل بیت المقدس) و نوار غزه، ۲۲ درصد از خاک فلسطین را تشکیل می دهند.
۳- صلح طلب ترین احزاب و گروههای اسرائیلی، حداکثر امتیازی که حاضرند به فلسطینیها بدهند، خروج رژیم صهیونیستی از سرزمینهای کرانه باختری و نوار غزه است. البته منهای شهر بیت المقدس. یعنی تازه آنها که خیلی صلح طلبند، چیزی کمتر از ۲۲ درصد خاک فلسطین را حاضرند به فلسطینیها پس بدهند.
۴- سازمان ملل هم حقی بیشتر از این را، برای فلسطینیها به رسمیت نمی شناسد. یعنی از نظر سازمان ملل، جرم اسرائیل تنها اشغال ۲۲ درصد از خاک فلسطین است و مابقی را متعلق به رژیم صهیونیستی می داند.
۵- کلیه کسانی که از تشکیل یک دولت فلسطینی در کنار رژیم صهیونیستی و صلح این دو دولت با هم حرف می زنند، در انقلابی ترین حالت، منظورشان تشکلیل دولت فلسطینی در همان ۲۲ درصد از خاک فلسطین (البته به همراه بیت المقدس) است. چون حضرات همه شان، شأن سازمان ملل را از خدا هم بالاتر می دانند!
۵- جمعیت یهودیهای مهاجر و ساکن در سرزمینهای اشغالی، ۶ میلیون نفر است.
۶- جمعیت فلسطینیهای ساکن در سرزمینهای اشغالی و آوارگان خارج از این سرزمین، ۱۰ میلیون نفر است. 
۷- نتیجه این می شود که اگر بخواهیم وجود رژیم صهیونیستی را در کنار یک دولت فلسطینی بپذیریم، در بهترین حالت، سهم هر فلسطینی از سرزمین آبا و اجدادی اش یک ششم سهم یهودیان مهاجر خواهد بود. خیلی عادلانه است نه؟
۸- آقای خاتمی در مصاحبه اخیر خود با فاینشنال تایمز از چنین صلحی دفاع کرده است.
۹- یاسر عرفات هم طرفدار چنین صلحی بود.
۱۰- مقام معظم رهبری، بارها عرفات را به خاطر اینکه خواهان دو دولت فلسطینی و یهودی در کنار هم بود، "خائن" نامیدند. امام خمینی هم بارها امثال انورسادات و حسنی مبارک را به خاطر چنین دیدگاهی "خائن" نامیدند.
۱۱- امام خمینی بارها فرمودند: "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود."
۱۲- امام خمینی در آذر سال ۱۳۶۷ در جمع تعدادی از مبارزان فلسطینی (از جمله شهید فتحی شقاقی) فرمودند: "الآن دارند عرفات را ترویج می کنند برای اینکه قائل به این است که یهود هم باشد و ما هم باشیم. در صورتیکه که یهود نباید آنجا باشد هیچوقت. باید مردم بایستند و کسانی که مخالفت با این مسائل دارند از جرگه خودشان خارج کنند و پافشاری کنند تا کار درست شود و ان شاءالله درست می شود، امیدورام"
ـــــــــــــ
پی نوشت:

1- آقای خاتمی در این مصاحبه به نکته ای اشاره کرده است که قبلاً هم چند بار آن را گفته بود و آن اینکه اگر فلسطینیها موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند ما حرفی نداریم. این حرف به دو دلیل غلط است: الف- اسلام سلطه کفار بر مسلمانان را رد می کند. اگر مسلمانان فلسطین چنین سلطه ای را بپذیرند، مرتکب یک منکر بزرگ از نظر اسلام شده اند. وظیفه اسلامی ما حکم می کند نه تنها چنین منکری را نپذیریم بلکه آنها را از چنین منکری نهی کنیم. ب- ما فقط به خاطر فلسطینیها با رژیم صهیونیستی مشکل نداریم. ماهیت رژیم صهیونیستی بر نژادپرستی استوار است. چنین رژیمی تهدیدی دائمی برای کل بشریت و از جمله کشور ماست. حتی بر فرض محال اگر فلسطینیها احساس کنند که با چنین رژیمی مشکل ندارند، دلیل ندارد که ما آن را برای صلح جهانی و از جمله مملکت خودمان تهدید به حساب نیاوریم.
       



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/6/19ساعت  4:3 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]