سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس ، ملک عبدالله پادشاه عربستان ، جرج واکر بوش رئیس جمهور ایالات متحده ی آمریکا ، دوشیزه رایس وزیر امور خارجه ی آمریکا ، امیر امارات ، پادشاه قطر ، جان مک کین ، خانم هیلاری کلینتون ، آقای باراک اوباما نامزد های ریاست جمهوری آمریکا ، سرهنگ معمر قذافی رهبر کشور عربی لیبی ، جناب سارکوزی رئیس جمهور یهودی الاصل فرانسه ، پسر رفیق حریری از رهبران گروه 14 مارس لبنان ، آقای محمود عباس رئیس حکومت باصطلاح خودگردان فلسطین و همه ی روساء و رهبران ریز و درشتی که مستقیم و غیر مستقیم در قتل و کشتار کودکان ، زنان ، جوانان و سالخوردگان غزه ی مظلوم سهم دارند ، بدانند که : انما یتقبل الله من المتقین .

قرآن صادق داستان و نزاع بین هابیل و قابیل را حق میداند . یعنی این داستان که برادری برادر دیگرش را به قتل رساند ، جعلی و خیالی نیست . و از رسول الله میخواهد که داستان فرزندان آدم علیه اسلام را بدور از تحریفی که بنی اسرائیل در نقل داستان بدان مبادرت ورزیدند و با انسان دانستن خدا ، ذکر جزئیات آن رخداد تاثیر گذار را ساقط کردند و با عدم ذکر آموزگاری کلاغ ، بر کوتاه فکری قاتل در دفن جنازه پرده افکندند ، بیان کند و بر اهل کتاب بخواند . و اتل علیهم نباء ابنی آدم بالحق . و شما میتوانید با مطالعه ی آیات 27 الی 32 سوره ی مائده و قسمتی از ابتدای کتاب آفرینش تفاوت نگاه و نوع نگارش را به راحتی قضاوت کنید .

کاش آنهایی که عنوان هنرمند ، فیلمساز و فیلمنامه نویس را با خود دارند از غفلت تهوع آوری که این صنعت را در بر گرفته است ، رها میشدند و این داستان که به کنه همه ی نزاع های اولین و آخرین پرداخته است و امروز با انواع حیل بایکوت گردیده و به بایگانی سپرده شده است را به تصویر میکشیدند و از این طریق روشنی بخش قلبهای مستعد و عبرت آموز میشدند .

داستان از این قرار است که هابیل و قابیل برای خدای متعال قربانی ای را آوردند ، قربانی از هابیل پذیرفته میشود اما خداوند قربانی قابیل را نمیپذیرد . قابیل به جای اینکه در صدد اصلاح خود برآید ، و دست از بی تقوایی بر دارد ، به تهدید برادرش هابیل میپردازد و با تاکید میگوید که حتما تو را خواهم کشت . قال لاقتلنک . و هابیل در پاسخ با جمله ای کوتاه هم درد را بیان میکند و هم راه درمان را نشان میدهد . قال انما یتقبل الله من المتقین . هابیل متذکر میشود که من جرمی مرتکب نشده ام که مستوجب قتل باشم . اینکه خداوند از پرهیزگاران میپذیرد ، امری است که ارتباطی به من ندارد . و اگر قربانی تو پذیرفته نمیشود ، به خاطر تقوای من نیست ، به خاطر بی تقوایی توست . تو اگر اعتراضی داری ، اعتراضت را به خدا بگو که : چرا از متقین میپذیرد و از مردم بی تقوا نمیپذیرد ؟

آنانی که در مجموعه ی مردم متقی قرار ندارند ، جستجو کنند ، ببینند در چه خصوصیتی با قابیل اشتراک دارند که باعث اذیت ، آزار و قتل مردم با تقوا میشوند ؟ قطعا با اندکی توجه و دقت در مییابند که گرفتار بیماری پر التهاب و دارای پیآمدهای ناگوار حسادتند . حسادتی که بنی اسرائیل دیروز و یهود امروز را به هم گره زده است و از گذشته و تا آینده ی نامعلوم سبب رنج و درد و قتل و غارت مردم خداپرست و متقی خواهد بود .

از نوع گفتار و از نوع برخورد هابیل فهمیده میشود که او برخلاف برادرش از آگاهی که یکی از صفات متقیان است ، برخوردار میباشد . لذا بعد از اینکه مورد تهدید قرار میگیرد در صدد آموزش برادرش برمیآید و با ذکر انما یتقبل الله من المتقین ، تصمیم دارد علاوه بر اینکه حس دلسوزی برادرانه اش را به نمایش میگذارد ، قابیل را از کج فهمی ای که در آن گرفتار آمده ، برهاند .

امروزه همین کج فهمی القایی متاسفانه در جان بسیاری رخنه کرده است . یا نمیدانند که به غیر از مسیر تقوا و پاکیزگی و خداپرستی نمیتوان به سعادت و نیک فرجامی رسید و یا گمان میکنند مسیر غیر تقوا و حرکت در جاده ی ناهموار رذالت مسیری است درست و بدون پیآمد .

همه ی آنانی که همچون هابیل و قابیل برای خدا قربانی میآورند ، باید بدانند که شرط قبولی هر نوع کار و تلاشی و هر نوع عبادت و اطاعتی تقوا و پرهیزگاری است . خداوند از متقین میپذیرد ، و تقوا دائر مدار پذیرش است .

نکته ی مهمی که در هابیل و به تبع در دوستداران هابیل وجود داشت و دارد ، آینده نگری است . خواننده ی ارجمند توجه دارد که داستان هابیل و قابیل زمانی رخ داده است که از عمر استقرار آدم و همسرش در زمین چند سالی بیش نگذشته است . شاید هنوز مرگی در زمین واقع نشده است ، به خاطر اینکه قابیل بعد از قتل هابیل نمیداند با جنازه ی او چه کند . او دفن جنازه را از کلاغ که مامور خداست ، میآموزد و خود را به جهت نادانی سرزنش میکند . قال یا ویلتی ء عجزت ان اکون مثل هذا الغراب فاوری سوءة اخی .

آینده نگری هابیل را خودتان مطالعه کنید ، تقوی و پاکیزگی او را در مقابل حسد آمیخته با حماقت که قابیل نماد آن است ، در نظر بگیرید ، و با جنگ آشکار و نهانی که یهودیت جهانی بر مظلومان عالم بطور عام و بر ستمدیدگان فلسطینی بطور خاص تحمیل کرده است ، تطبیق دهید . و این نوشته ی مختصر را با نوشته های متین و آموزنده ی خودتان کامل کنید و بر سر همه ی زورگویان حسود و دنباله رو های احمق فریاد برآورید که : انما یتقبل الله من المتقین .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 87/1/30ساعت  10:13 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]