سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

هال سل و تقصیر نظر

گویا گریس هال سل تصمیم گرفته است ( من کثرت همته کثر اهتمامه ) را عملا به نمایش گذارد . شما میتوانید در آن سوی دیوارهای کاخ سفید ، هال سل را با پوستی تیره شده نظاره کنید که سختی های زندگی یک زن سیاه پوست را بر خود هموار میسازد ، در قرق اختصاصی ناواخوا در نیومکزیکوی آریزونا به عنوان یک زن سرخ پوست ظاهر میشود و بعد از آن خودش را در وضعیت یک زن کارگر مکزیکی ، که بدون اجازه و بدون روادید وارد آمریکا شده است ، قرار میدهد . و سرانجام پا به خاورمیانه میگذارد و اولین ملاقاتش را با یک فلسطینی در سرزمین های اشغالی به سال 1979 تجربه میکند .

آیا هیچ دقت کرده اید که تمام تلاش جبهه ی سرسپردگان سلطنت جهانی یهود از مدتهای مدید بر این تعلق گرفته است که چشم ما تنها از طریق دوربین ها و کانالهای ارتباطی آنان نظاره گر چهره های مطلوب صهیونیستی باشد ؟ تا علاوه بر اعمال قاعده ی Desensitization که ما را نسبت به احوالات ستمدیدگان و مظلومان بی احساس میسازد . باب هدایت و راه نجات را نیز به روی ما مسدود کند .اکنون به عنوان یک وظیفه ی انسانی بر همه ی ما فرض است که هم به خودمان و هم به دیگرانی که دوستشان داریم متذکر شویم ( من قصر نظره علی ابناء الدنیا ، عمی عن سبیل الهدی __ هر که دیدارش را فقط بر فرزندان دنیا منحصر نماید ، از راه هدایت نابینا میگردد ) . و به تصریح قرآن متین ، دنیایی ترین موجودات در این عالم یهودیان هستند . و به قول سید قطب در کتاب معرکتنا ضد الیهود ، چگونه میتوان این واقعیت را کتمان نمود که عمده ی مراکز تبلیغی و وسائل ارتباط جمعی جهانی از خبرگزاری ها و مطبوعات گرفته تا نهادهای سمعی و بصری و مراکز فیلم سازی و موسسات انتشاراتی و بنگاههای خبر پراکنی زیر سلطه ی یهودی ها قرار دارند ؟ و آیا هیچ دقت کرده اید که اصلا ستاره سازی در دنیای باصطلاح متمدن ، صنعتی است که تلاش عمده ی آن بر پایه ی تقصیر نگاه است و غرب با پدیده ی ستاره سازی کانالیزه کردن افکار و اندیشه ها را در جوامع بشری نهادینه ساخته است ؟ آنان بخوبی میدانند در طول تاریخ دو چیز در مقابله با اعتقادات دینی نقش عظیمی داشته است ، یکی بت که عموما حالت تجسم و تصویر داشته و دیگری سحر و جادو که باز ، بیانی دیداری و تصویری دارد . در دیدنیها میتوان با سحر و جادو و شعبده ، اغتشاش فکری و تقلب آموزشی ایجاد کرد . و تقلب در بیان واقعیات ، هیچگاه به اندازه ی سحر و شعبده ، باعث جدایی انسانها از روحانیت و معنویت و پیوستن او به مادیت نمیشود . آنان همچنین میدانند که بیشتر سهم آموزش در بچه ها از راه چشم است و اصلا بچه ها و بسیاری از بزرگتر ها که خیلی با عقل و معنی سر و کاری ندارند ، بیشتر میبینند و با دیدن راه و روششان را تقلید میکنند . این واقعیتی غیر قابل کتمان است که : امروزه از صنعت عکسبرداری و فیلمبرداری تنها برای تبلیغ کالا ، جذب توریسم ، سرگرمی ، مسابقات ورزشی ، اخبار ، حیات وحش و سکس استفاده نمیکنند ، همه ی این موارد بهمراه ستاره های ریز و درشت ، در خدمت آداب ، سنن ، راه و روش ، و در یک کلام در خدمت تفکر یهودی تلمودی صهیونیستی است . توجه ی همه ی مادرها ، پدرها ، مدیران ، معلمان ، آموزگاران ، فرمانداران ، سران لشگری و کشوری ، و رهبران دینی و همه ی آنانی که خواننده ی این نوشته ی مختصر هستند را به فرمایشی از رسول معظم پروردگار که درود خدا بر او و بر خاندانش باد ، جلب میکنم که ( روی عن النبی ص : انه نظر الی بعض الاطفال . رسول الله به تعدادی کودک نگاه کردند . فقال : و فرمودند : ویل لاولاد آخر الزمان من آبائهم . وای بر فرزندان آخرالزمان از دست پدرهایشان . فقیل یا رسول الله من آبائهم المشرکین ، گفتند ای رسول خدا از دست پدرهای مشرکشان ، لا من آبائهم المومنین . پیامبر فرمودند : نه از دست پدرهای مومنشان ) . خطر بسیار جدی است . ماهواره ها که جنگنده های رادار گریز نام گرفته اند ، نهاد خانواده و بنیان های اخلاقی جامعه را نشانه گرفته اند . تلاش کنیم تا وای رسول الله دامن ما را نگیرد .

هال سل که با رفتارش سبب شد تا ما متوجه شویم ، داده های غرب گزینشی و در بسیاری از موارد آمیخته با دروغ و اسطوره سازی است ، اکنون در فلسطین اشغالی مهمان خانه ی لیندا و بابی براون که هر دو اهل بروکلین اند ، میباشد . آنان برای هال سل تعریف کرده اند که چگونه از تفنگ و مسلسل دستی یوزی ، برای گرفتن زمینها از کشاورزان فلسطینی استفاده کرده اند . هنگامی که سخن بابی براون را میشنود که میگوید : خدا این سرزمین را به امت برگزیده اش داده است ، ناگاه خود را در آرلینگتن و در موعظه ی برادر ترنر میبیند . ولی گریس بدرستی واقف و معترف است که فلسطین سرزمین موهوم انجیلی صهیون نیست بلکه سرزمینی است زنده و با مردمانی زنده که بزور از خانه و کاشانه شان آواره شده اند . در این لحظه ذهن کنجکاو و فعال خانم هال سل میپرسد : آیا براستی خدا امت برگزیده ای دارد ؟

ادامه دارد .....      



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 85/7/26ساعت  12:40 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    هال سل و نیازهای اصلی

    در یک تعریف صحیح ، آدمی موجودی است نیازمند . و به جهت تفاوت ماهوی که با حیوان دارد ، نیازهایش نیز فقط در نیازهای مادی خلاصه نمیشود . نیازهای مادی در راسته ی نیازهای ابتدایی و بدیهی و ملموس میگنجد . آنچه باعث طغیان و سرکشی آدمی میشود و زمینه های ورود به جهنم را مهیا میسازد ، در حقیقت نیازهای مادی نیست . این قبیل نیازها حکم سرباز و آلت جرم را دارند . به همین خاطر در فرهنگ دینی دانش و خرد به منزله ی نیاز اولی و اصلی ، گمشده ی مومن خوانده شده است ( الحکمة ضالة المومن ) . و از آنجاییکه عمر آدمی بسیار کوتاه است ، تجربه کردن آنچه که دیگران تجربه کرده اند ، پسندیده و عاقلانه نیست . لذا شایسته است به دستاوردهای محققان با انصاف و دانشمندان دلسوز به دیده ی احترام بنگریم . و ببینید که اسلام تا کجا جلو میرود که میگوید اگر حکمت و خرد از سوی منافقی هم عرضه شد ، آن را فرا بگیر ( فخذ الحکمة و لو من اهل النفاق ) . امروزه بواسطه ی سلطه ی یهود بر رسانه های فراگیر و حاکمیت تفکرات کنیسه ای بر دانشگاه ها و موسسات فرهنگی و آموزشی ، و اهتمام روشنفکران پخته خور بر تعلیمات تلمودی که با صراحت ارواح یهود را جزیی از خداوند و مقبولتر و با منزلتتر از نفوس دیگر ملتها نزد خدا معرفی میکند و بخاطر نگاه پستی که تلمود نسبت به غیر یهودی مبنی بر همانندی او با حیوانات و جمادات ارائه میدهد ، و با سبعیت اعلان میکند که نطفه ی غیر یهودی نطفه ای حیوانی است . به جای اینکه انسان نیازمند حقیقتی باشد ، علم و دانش حقیقی را بجوید ، به دنبال نیازهای ابتدایی ، سرگردان کوچه و پس کوچه شده است . بیماری یهودزدگی ملتهای غیر یهودی را سخت رنجور و ناتوان ساخته است ، درمان آن ( خذ الحکمة ) است که مولایمان امیرالمومنین علی علیه السلام در 15 قرن پیش فرموده است . درمان آن روشنگری است که هنری فورد آمریکایی گفته است . امروز همه ی ملتهای غیر یهودی یکبار برای همیشه باید از خود بپرسند چه کسانی نیازهایشان را میسازند و کارخانه های نیازسازی در انحصار چه آدمهایی است ؟ یهود آن اندازه که تبلیغ میشود با هوش نیست ، لحظه ای که دانستی و آگاهی یافتی ، همه ی طرح ها و نقشه های یهود متوقف خواهد شد . دشمنی مردم با نیازهای اصلی به خاطر عدم شناخت آن است ( الناس اعداء ما جهلوا ) . این مقدمه ی کوتاه زمینه ی شناخت بیشتر ما با مرحوم گریس هال سل را فراهم میآورد .

    جدیترین لحظات پرسشگری و تصمیم گیری خانم هال سل زمانی است که او از خود میپرسد ، آیا گروهها و ملتهای دیگری هم هستند که ما آنان را نمیبینیم ؟ بعد میگوید ، آیا حس برتری نژادی در نهاد من به عنوان یک سفید پوست بزرگ شده در تگزاس پنهان نیست ؟ آنچه خانم هال سل را برجسته میسازد ، تنها پرسشگری نیست . او برای شنیدن پاسخ پرسش هایش در انتظار کسی نمیماند . خود اقدام میکند . میگوید : برای اینکه بفهمم آیا حس برتری نژادی در من پنهان است یا نه ؟ کارم در کاخ سفید را ترک کردم .

    آیا هیچوقت به مفهوم کاخ سفید فکر کرده اید ؟ این اسم جدای از اینکه توهین به ملتهای عالم ، بویژه مردم باصطلاح جهان سوم است ، تداعی کننده ی شعار خوارج نهروان است که در مقابل حاکمیت حق و عدل فریاد میزدند ( لا حکم الا لله ) . امام در آن زمان فرمود لا حکم الا لله سخن درستی است اما خوارج با سر دادن این شعار اراده ی باطلی دارند . اکنون White House به معنای کاخ سفید همان ( کلمة حق ) است ، یعنی قصری با رنگ سفید که رنگ صلح است اما ( یراد بها الباطل ) . در پس کلمه ی سفید میتوان تحقیر ملتها را دید که فریاد بر میآورد : ما سفیدیم ، ما خیر محضیم ، ما صلح تمامیم و شما سیاه ، شر خالص و خشونت بی انتها .

    تصمیم شجاعانه ی خانم هال سل در رها کردن و ترک کردن کاخ سفید با آن همه امکانات مادی و لذائذ شیطانی حکایت از روح بلند و عزم جدی او در فهم حقیقت دارد . هال سل به مصداق ( کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم ) عملا اعلان میکند ، تا وقتی که در حصار دیوار های کاخ سفید قرار داری و دنیا را از پنجره ی اطاقهای کاخ سفید مطالعه میکنی ، اگر هم بخواهی ، نمیتوانی متوجه ی حس برتری نژادی نهفته در خودت شوی . و برای اینکه این حس شرم آور را دریابی و در صدد معالجه ی آن برآیی ، تنها راه ، خروج از حصارها و سیم خاردارهای نامحسوس کاخ سفید است .

    ما به روح خانم هال سل درود میفرستیم که در عصر زیاده خواهی ها و مال اندوزی ها این جسارت را داشت تا به همه ی خواسته های یهود ساخته و نیازهای پست و پیش پا افتاده ی بشری پشت پا بزند و از کاخ سفید و لانه ی شیطان بیرون رود .

    ادامه دارد ...       



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/7/23ساعت  6:40 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    هال سل و چند جمله از شهید بیست و یکم ماه مبارک رمضان

    نویسنده ی جوان کاخ سفید متوجه ی به خود پیچیدن و عذاب کشیدن رئیس جمهور جانسون میشود که سراسر شب به خواب نرفته است . همه ی انسانها زمانی که تنها میشوند و با خود یا خدایشان خلوت میکنند ، درک میکنند که در این فراخنای گیتی ذره ای و کمتر از ذره ای بیش نیستند ، اما همینکه با دوستان و شیاطین خود ملاقات میکنند پا روی درک خود میگذارند و راه باطلشان را ادامه میدهند . اگر آقای پرزیدنت باور میکرد که ( لیس لهذا الجلد الرقیق صبر علی النار ) پوست نازکش تاب آتش جهنم را ندارد یقینا در کشتار زنان و کودکان ویتنامی تجدید نظر میکرد . و از اینکه برای جمعی از مردم دنیا تولید نا امنی کرده و با فرو ریختن بمبهای مخرب و ویرانگر علاوه بر رعب و وحشت موجب قتل و غارت گسترده شده است ، احساس شرمندگی میکرد . ولی افسوس که او مانند بسیاری از رهبران نام آور دنیای باصطلاح متمدن در دامی قرار گرفته بود . هال سل درست فهمیده است آموزش غلط ، رئیس جمهور را در دام قرار داده است ، آموزشی که میگوید : تنها مردان نیرومند ، فاتح جنگها هستند . و صد البته پرزیدنت جانسون همه ی نیرو را در کلیدی ترین آموزه ی تلمود که در پروتکلهای دانشوران صهیون ، نمود عینی دارد ، یعنی زور میبیند . شالوده ی تصمیم گیریهای امروزی نیز از همین ایده ی منحط ناشی شده است که وضع قوانین را در واقع چهره ی تغییر یافته ی زور و تهدید میداند و بدون هیچ واهمه ای اعلام میکند ، طبق قانون طبیعت ، حق یعنی زور

    کاش در دانشگاه های دنیا علی علیه السلام مولای موحدان و امام عارفان تدریس میشد . کاش زمینه ای فراهم میآمد تا همه ی آنانی که به انسان و به سعادت و رفاه او میاندیشند و در دنیا و در سطح منطقه ای و جهانی تصمیم گیری میکنند ، از نوع نگاه امیر مومنان آگاهی مییافتند . و کاش سران امروز دنیا  حداقل این چند جمله را از مجروح نوزدهم ماه مبارک رمضان و شهید بیست و یکم ماه مبارک رمضان آویزه گوش میساختند که میفرماید :

    این العمالقة و ابناء العمالقة ؟ عمالقه و فرزندان آنان کجایند ؟

    این الجبابرة و ابناء الجبابرة ؟ سرکشان و متکبران و فرزندانشان کجا هستند ؟

     این اهل مدائن الرس الذین قتلوا النبیین و اطفئوا نور المرسلین ؟ مردم شهر های رس که پیامبران را کشتند و نور هدایت و رستگاری فرستادگان خدا را خاموش ساختند ، کجا هستند ؟

    این الذین عسکروا العساکر و مدنوا المدائن ؟ کجایند کسانی که سپاه از پس سپاه مهیا کردند و شهر های بسیاری بنا نهادند ؟

    این الذین قالوا من اشد منا قوة و اکثر جمعا ؟ و چه شدند آنان که میگفتند کیست که از ما نیرومند تر و جمعییتش بیشتر باشد ؟

    ادامه دارد ...      



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/7/21ساعت  11:49 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    هال سل جوان و اولین پرسش 

    اکنون گریس نوزده ساله مصمم است تا قدم در وادی نویسندگی گذارد و از این طریق استقلالش را برخ دیگران بکشد . او راهی اروپا ، کره ، ژاپن و آمریکای جنوبی میشود . و سرانجام به عنوان خبرنگار از ویتنام دیدن میکند . همین چند سطر به خوبی نشاندهنده ی روح بیقرار هال سل جوان است ، شما میتوانید این تفاوت رفتار و تحول افکار را در سطر سطر کتاب خانم هال سل نیز تماشا کنید . در ویتنام ، او زنان و کودکانی را میبیند ، که دست یا پا ندارند و به انگلیسی میگویند American Fire . Fire بمبهای آمریکایی ما را به این روز درآورده است .  اولین سوال در ذهن نقاد او نقش میبندد . چرا ما ویتنامیها را میکشیم ؟ چرا ما ویتنامیها را به صورت یک ملت نمیبینیم ؟  در بازگشت از ویتنام ، در واشنگتن دی سی خبرهای مربوط به لیندون جانسون را پیگیری و تهیه میکند . و به عنوان کارمند نویسنده وارد کاخ سفید میشود . از خود میپرسد ، چگونه میتوانم به پرزیدنت جانسون و دیگران بگویم که مردم ویتنام هم مانند شما و من ، مردم واقعی هستند ؟

    تعلیمات حاخامی و آموزه های تلمودی که غیر یهود را گوئیم میداند ، دقیقا به همین معناست ، غیر یهود را نا انسان و حیواناتی به شکل انسان معرفی میکند که یا باید خادم یهود باشد و یا اینکه نیست و نابود شود .

    نکته ای که مایلم دوستان جوان و سائر خوانندگان به آن توجه کنند ، این است که هرگاه خداوند برای بنده ای خیر اراده کند به او خردی استوار و رفتاری درست عطا میکند ( اذا اراد الله بعبد خیرا منحه عقلا قویما و عملا مستقیما ) . و این ارتباط مستقیم با خواست آدمی نیز دارد . هال سل جوان خواست که بفهمد ، فهمید ( من تفهم فهم ) . و هر کسی فهمید و دانست آنگاه به درستی و نیکویی پرسش میکند ( من علم احسن السوال ) . و این مطلب در نوع نگاه و نوع پرسش خانم هال سل نمایان است .  

    ادامه دارد ....



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 85/7/19ساعت  7:39 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

    مقدمه

    قال رسول الله (ص) : کل امر ذی بال لم یبدا ببسم الله فهو ابتر .

    در آغاز به چند پرسش و پاسخ توجه کنید . اگر ظرفی کمی کثیف باشد ، آیا نمیشود در آن غذا خورد ؟ اگر نیمی از ظرف و یا تمام ظرف کثیف باشد چطور ؟ در تمام این موارد پاسخ مثبت است ، میشود در ظرف کثیف غذا خورد . ولی یک امایی دارد . به هر اندازه که ظرف آلودگی دارد به همان اندازه تولید بیماری میکند . اگر پیش نیاز درسی را نگذرانیم ، یا خوب نگذرانیم ، آیا نمیتوانیم آن درس را انتخاب و با قبولی به آخر برسانیم ؟ باز هم پاسخ مثبت است ، گذراندن درسی بدون گذراندن درس پیش نیاز محال نیست . ولی با یک امایی مواجه است . باید سختیها و احیانا نافهمی هایی را بر خود تحمیل کنیم . این یک قانون است ، اگر خواستید تیری به هدف نخورد ، کافی است از همان ابتدا سر سوزنی سر تفنگ را از هدف دور کنید ، هر چقدر که تیر به جلو میرود از هدف دورتر میشود . آن چیزی که در تیر اندازی اهمیت دارد ، انتهای آن نیست ، ابتدای آن است . اینکه به ما دستور داده اند در ابتدای امور و کار هایمان نام خدا را ببریم ، حکمتی بزرگ دارد . اگر بسم الله نگوییم ، آیا نمیتوانیم کاری را انجام دهیم ؟ باز هم پاسخ مثبت است ، میتوانیم . اما اگر تیرمان به هدف اصابت کرد ، شک نکنیم که لطف خدا شامل حالمان شده است و الا طبق قانونی که میگوید : ابتداء ، انتهاء است ، نباید امری و کاری به معنای صحیح آن بدرستی صورت گیرد . ما نیز در صدر نوشته ی حاضر نام خدای متعال را قرار دادیم تا هم  دستور پیامبر خدا را گرامی بداریم و هم جهت نوشته هایمان را اعلام کنیم . 

    پیش از ورود به متن لازم است مواردی را متذکر شوم .  

    1) گریس هال سل کتابی دارد که عنوان انگلیسی آن Prophecy and Politics به معنای پیشگویی و سیاست است . این کتاب را آقای خسرو اسدی به نام تدارک جنگ بزرگ به فارسی برگردانده است و موسسه خدمات فرهنگی رسا آن را منتشر ساخته است . ما در این سری از مقالات از ترجمه ی شیوا و متین آقای اسدی استفاده کرده ایم .

    2) شناخت افکار و اندیشه ی خانم هال سل به همه ی ما کمک میکند تا دنیایی که دیگران برایمان تدارک دیده اند را بهتر بشناسیم . مطالعه ی کتاب تدارک جنگ بزرگ کم هوشی و بی هوشی آنانی که توطئه را توهم میدانند ، به اثبات خواهد رساند .  

    3)علی خلیل اسماعیل معلم فقیری است که زبان انگلیسی را در دبیرستان تدریس میکند و تنها دارایی اش را در این دنیا دانش آموزان و دانشجویان فهیم و همه ی جوانان غیرتمند ایران زمین میداند ، لذا مقالات را به اختصار و با اندک توضیحی تقدیم میدارد . تا این دسته از عزیزان بتوانند در این آشفته بازار فکری و فرهنگی بهتر تصمیم بگیرند .  

    مرحوم گریس هال سل را بشناسیم .

    خانم هال سل کودکی اش را در لاباک ، شهر کوچکی در یک دشت مرتفع خشک در غرب تگزاس گذرانده است . جایی که او میتوانست به دوردستها بنگرد اما کمتر از هر جای دیگری ببیند . 

    در نه سالگی به دیدن پدر بزرگ و مادر بزرگ مادریش که در آرلینگتن زندگی میکردند ، میرود . در آنجا با مواعظ کشیش دائم السفری به نام برادر ترنر آشنا میشود . برادر ترنر در خطابه های آتشین خود جهان را میان خوبی و بدی تقسیم میکرد . آتش جهنم را سرنوشت محتوم بدکاران و نجات را از آن مسیحیان تجدید حیات یافته میخواند . گریس هال سل نوجوان در حضور برادر ترنر و مردم دهکده وارد سلک مسیحیان نجات یافته میشود .

    مسیحیان حیات نو یافته در لاباک اعتقاد دارند که تاریخ بشر طی نبردی در آخرالزمان ، به نام هارمجدون به پایان میرسد ، مسیح دو باره ظهور میکند و داوری نهایی را در باره ی همه ی زندگان و مردگان به عمل میآورد . همچنین آنان بر این باورند که عمر جهان حدود 6000 سال است . مریم ، مادر مسیح باکره است . یهودیان ، امت برگزیده خدا هستند . خداوند سرزمین قدس را به یهودیان داده است . و او همه ی کسانی را که به یهودیان دعای خیر کنند ، برکت میدهد ، و کسانی را که به یهودیان لعن و نفرین کنند ، لعنت خواهد کرد . 

    ادامه دارد ...   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 85/7/17ساعت  12:9 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]