سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

هال سل و خدا شناسی (5)

هنوز هم فریاد راهزنی که به مناسبتی از دیوار خانه ای بالا میرفت و شنید که خدای مهربان میگوید الم یان للذین آمنوا ان تخشع قلوبهم لذکر الله ( حدید ، 16 ) . آیا وقت آن نرسیده است که دلهای مومنان بیاد خدا خاشع و آرام گیرد ؟ شنیدنی و در عین حال عبرت آموز است که یا رب قد آن . ای خدای من ، وقت آن فرا رسیده است

و این آنتونی فلو است ، فیلسوف خدا ناشناس و سرشناس انگلیسی ، که سمت استادی دانشگاههای لندن و اکسفورد را داشته است ،  کسی که بیش از 50 سال در رد وجود خدا استدلال کرد ، کسی که در باره خودش میگوید : زندگی من در پرتو این اصل سقراطی که همواره از دلیل و بینه تبعیت کن ، شکل گرفته است . سر انجام در 24 آذر ماه سال 1383 درهشتاد و یک سالگی و در یک نوار ویدئویی با عنوان آیا علم خدا را کشف کرده است ؟ بر این نکته صحه گذارده که یافته های جدید نشان میدهد ، جهان پیچیده تر از آن است که اندیشوران در گذشته تصور میکردند و چنین جهان پیچیده ای نمیتواند به خودی خود پدید آمده باشد بلکه مخلوق موجودی هوشمند است .

نقل داستان فضیل عیاض و حکایت آنتونی فلو برای آن است ، که مبادا بیخدایان و متحیران و آدمهای سرگردان گمان کنند ، که راه بازگشت و صعود به آسمان بسته است و باید همیشه در یاس و گمراهی و ضدیت با خدا بمانند .

قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لاتقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفور الرحیم ( زمر ، 53) . بگو ای بندگانی که بر خود اسراف کرده اید ، از رحمت خدا ناامید نباشید ، البته خدا همه ی گناهان شما را خواهد بخشید ، براستی که او آمرزنده و مهربان است .

اداما دارد ...... 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 85/9/18ساعت  11:9 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]