سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

هال سل و یهوه شناسی (7)

قرآن بزرگترین منبع برای شناخت دشمن است . لکن راه ورود به اقیانوس بیکران آیات الهی تنها با طهارت جسمانی میسر نیست . برای یافتن در و جواهر نمیتوان به کناره های دریا بسنده کرد ، باید عمق دریا را نشانه گرفت .

سعدی به لب دریا دردانه کجا یابی ....... در کام نهنگان رو گر میطلبی کامی .

آنانی که قرآن را محصور در ظاهر آن میکنند و تنها شرط تماس با قرآن را وضو و طهارت بدنی میدانند ، معرفتی در حد خوارج نهروان ، همانهایی که در حساسترین لحظات بر امام حی ، تنها به صرف رویت پوستی بر نیزه ، شوریدند ، را تبلیغ و ترویج میکنند . معرفت خوارجی معرفتی بی ریشه است . دوستان خوب من بدانند که : قرآن کتابی بی ریشه نیست . ریشه های قرآن را در کتاب مکنون بجویید . فی کتاب مکنون . لایمسه الا المطهرون ( واقعه آیات 77 و 78 ) . کتاب مکنون یک مرحله بالاتر از قرآنی است که در اختیار ماست . شرط تماس با ریشه ها و محتوی قرآن طهارت دل و پاکی باطن میباشد . بقول علامه ی متقی ، آیة الله جوادی آملی تا آدمی از رذائل اخلاقی ، از رجس و پلیدی ، از انحراف عقیدتی خود را رها نساخته باشد ، به جان قرآن که در کتاب مکنون است ، راهی ندارد . هم خودم و هم همه آنانی که خواننده ی این نوشته ی مختصر هستند را به مجاهدت هر چه بیشتر در راه کسب پاکی و طهارت دل دعوت میکنم .

عدم توجه به تهدید بی صدا و انحراف صامت که در پوششی مذهبی و انقلابی ،  موریانه وار در صدد خشکاندن ریشه های دینی ، معرفتی و ایمانی مردم ما در حال کار و تلاش است ، حکایت از عدم تیزهوشی در بعضی از مسؤلین و اولیای فکری و فرهنگی دارد ، بعلاوه بیانگر عبرت نگرفتن از رخنه ی شائول یهودی در دین عیسی مسیح میکند .

اگر بعضی ها بهر دلیلی غافلند و یا خود را به غفلت زده اند ، ذره ای از مسئولیت و وظیفه ی دوست جوان من نمیکاهد ، دوست خوب من وظیفه دارد که آیات نجات بخش قرآن را بر آنان بخواند ، تا آنان بدانند که اگر با یهود و نصاری دوستی کنند ، یهودی و نصرانی خواهند بود . یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لایهدی القوم الظالمین ( مائده ، 51 ) . بخواند ، تا بدانند که حق ندارند با جماعتی که دینمان را به تمسخر میگیرند و چون بازیچه ای با آن رفتار میکنند ، طرح دوستی و مماشات بریزد . یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الذین اتخذوا دینکم هزوا و لعبا من الذین اوتو الکتاب من قبلکم و الکفار اولیاء و اتقوا الله ان کنتم مومنین ( مائده ، 57 ) . همچنین دوست با ایمان من وظیفه دارد به سائر دوستان جوان متذکر شود که دشمن برای خواب کردن مردم از ابزار هایی چون شراب ، قمار ، بت پرستی و ازلام بهره میبرد ، اجتناب و دوری از پلیدی جدای از اینکه فرمان خداست ، نشان دهنده ی عقل و بالندگی آن است . یا ایها الذین آمنوا انما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون ( مائده ، 90 ) .

همه باید بدانیم که در برخورد با دشمن گویا در میدان مین قرار داریم ، در میدان مین اولین اشتباه آخرین اشتباه است . بنابراین در لباس و پوشاکمان ، در غذا و خورد و خوراکمان ، و در شکل و شمایلمان باید دقت کنیم ، تا خدای ناخواسته از پیروان ابلیسیان مدرن نباشیم . پند های خدا حدیث قدسی ای را در صفحه 164 به نقا از علل الشرایع میآورد ، میفرماید : اوحی الله تعالی الی نبی من الانبیاء ، قل للمومنین ، لا یلبسوا لباس اعدائی و لا یطعموا مطاعم اعدائی و لا یسلکوا مسالک اعدائی و لا یشاکلوا بما شاکل اعدائی ، فیکونوا اعدائی ، کما هم اعدائی .

به بحثمان برمیگردیم و میگوییم : خدایی که حضرت عیسی مسیح علیه السلام مبلغ آن بود ، قطعا خدای سکولار ، که تنها در معابد حضور سمبلیک دارد ، که بدرد عبادت میخورد نه اطاعت ، خالق است نه شارع ، نبود . سوال اساسی این است که اینچنین خدایی چگونه شکل گرفته است ؟ چه کسی و یا چه گروهی از ساخت چنین خدایی بهره میبرد ؟ آنهایی که در ایران بعد از سقوط سلطنت سیاه یهودی صهیونیستی پهلوی شائول گونه پروژه سکولاریزاسیون را سرلوحه افکار و رفتار خود قرار داده اند ، باید پاسخ دهند که سر در آخور چه کسی دارند ؟

یهودیان بنابر شعاری که میگوید : اگر تجربه ای در محدوه ی کوچکی ثمر داد ، در محدوده ی وسیعی نیز اثر گذار است . توقف در قاعده ی مورچه ، که در بیان اسپینوزا فیلسوف یهودی الاصل هلندی آمده است را ترویج میکنند ، که اگر مثلث میتوانست صحبت کند ، خدا را به شکل یک مثلث معرفی میکرد و اگر دائره میخواست خدا را تصور کند ، وی را دائره وار تصور میکرد . و بر این گفته بیفزایید : که اگر انسان بخواهد خدا را تصور کند ، خدای جسمانی تصور میکرد . و باز هم به این گفته بیفزایید : که اگر انسان یهودی بخواهد خدا را تصور کند ، او را انسان یهودی تصور میکرد . چنانکه Maurice Samuel  در صفحه ی 75 کتابش بنام You Gentiles میگوید : In the heart of any pious Jew , God is a Jew . قلب هر یهودی را که بشکافید ، فریاد میزند که خدا یک یهودی است .  

داستان ورود شائول که از علمای قسی القلب و دنیا طلب یهودی بود ، به دین عیسی مسیح برای همه ی ما میتواند عبرت آموز باشد . بنگرید چگونه یهود دین معنوی حضرت عیسی مسیح علیه السلام را تهی از معنی ، به خورد مسیحیان میدهد . شائول که در دین جدید پولس یا پاولس قدیس خوانده شد ، در ابتدا اقدام به کشتن نوایمانان مسیحی مینمود ، و تا حدی در این شقاوت مصر بود که مسیحیان تازه ایمان آورده از اسم او هم به وحشت میافتادند . روزی در مسیر تار و مار نوکیشان مسیحی دمشق ، ادعا کرد که مسیح بر او نازل شده است . و از این پس او یک مسیحی است و تصمیم دارد در لباس آیین جدید در خدمت خدا باشد . اما گذشت زمان ثابت کرد که او در خدمت خدایی است که به گفته ی ساموئل موریس یک خدای یهودی است . او بارها و بارها در نامه هایش به نوکیشان مناطق مختلف ، عیسی بن مریم را پسر خدا و خدای پسر خطاب میکرد . پولس از مسیحیت دینی بدون شریعت ارائه نمود ، که این خود باعث وابستگی بیشتر مسیحیت به شریعت پیشین یعنی شریعت یهودی گردید . جانشینان شائول یهودی و پاولس مسیحی ادامه دهنده ی راه او شدند . تا اینکه بعد از چند نسل دین مسیح ، دینی از درون تهی شده و در خدمت یهودیت انحصار طلب قرار گرفت . 

اعتراف برنارد لوئیس به دیرینه بودن واژه ی یهودی مسیحی در مقاله ی ادیان و برخورد تمدنها قابل اعتنا است . او میگوید : یهودی مسیحی نامی تازه است برای واقعیتی دیرین . ولی اگر در قدیم به کار میرفت ، نه یهودیان میپسندیدند و نه مسیحیان . 

اکنون میپرسیم چرا در مقابل خدای یهودی مسیحی آمده است : بسم الله الرحمن الرحیم . قل هو الله احد . الله الصمد . لم یلد و لم یولد . و لم یکن له کفوا احد . ؟؟؟

ادامه دارد .......                     



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/9/10ساعت  3:29 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]