سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

مقدمه

قال رسول الله (ص) : کل امر ذی بال لم یبدا ببسم الله فهو ابتر .

در آغاز به چند پرسش و پاسخ توجه کنید . اگر ظرفی کمی کثیف باشد ، آیا نمیشود در آن غذا خورد ؟ اگر نیمی از ظرف و یا تمام ظرف کثیف باشد چطور ؟ در تمام این موارد پاسخ مثبت است ، میشود در ظرف کثیف غذا خورد . ولی یک امایی دارد . به هر اندازه که ظرف آلودگی دارد به همان اندازه تولید بیماری میکند . اگر پیش نیاز درسی را نگذرانیم ، یا خوب نگذرانیم ، آیا نمیتوانیم آن درس را انتخاب و با قبولی به آخر برسانیم ؟ باز هم پاسخ مثبت است ، گذراندن درسی بدون گذراندن درس پیش نیاز محال نیست . ولی با یک امایی مواجه است . باید سختیها و احیانا نافهمی هایی را بر خود تحمیل کنیم . این یک قانون است ، اگر خواستید تیری به هدف نخورد ، کافی است از همان ابتدا سر سوزنی سر تفنگ را از هدف دور کنید ، هر چقدر که تیر به جلو میرود از هدف دورتر میشود . آن چیزی که در تیر اندازی اهمیت دارد ، انتهای آن نیست ، ابتدای آن است . اینکه به ما دستور داده اند در ابتدای امور و کار هایمان نام خدا را ببریم ، حکمتی بزرگ دارد . اگر بسم الله نگوییم ، آیا نمیتوانیم کاری را انجام دهیم ؟ باز هم پاسخ مثبت است ، میتوانیم . اما اگر تیرمان به هدف اصابت کرد ، شک نکنیم که لطف خدا شامل حالمان شده است و الا طبق قانونی که میگوید : ابتداء ، انتهاء است ، نباید امری و کاری به معنای صحیح آن بدرستی صورت گیرد . ما نیز در صدر نوشته ی حاضر نام خدای متعال را قرار دادیم تا هم  دستور پیامبر خدا را گرامی بداریم و هم جهت نوشته هایمان را اعلام کنیم . 

پیش از ورود به متن لازم است مواردی را متذکر شوم .  

1) گریس هال سل کتابی دارد که عنوان انگلیسی آن Prophecy and Politics به معنای پیشگویی و سیاست است . این کتاب را آقای خسرو اسدی به نام تدارک جنگ بزرگ به فارسی برگردانده است و موسسه خدمات فرهنگی رسا آن را منتشر ساخته است . ما در این سری از مقالات از ترجمه ی شیوا و متین آقای اسدی استفاده کرده ایم .

2) شناخت افکار و اندیشه ی خانم هال سل به همه ی ما کمک میکند تا دنیایی که دیگران برایمان تدارک دیده اند را بهتر بشناسیم . مطالعه ی کتاب تدارک جنگ بزرگ کم هوشی و بی هوشی آنانی که توطئه را توهم میدانند ، به اثبات خواهد رساند .  

3)علی خلیل اسماعیل معلم فقیری است که زبان انگلیسی را در دبیرستان تدریس میکند و تنها دارایی اش را در این دنیا دانش آموزان و دانشجویان فهیم و همه ی جوانان غیرتمند ایران زمین میداند ، لذا مقالات را به اختصار و با اندک توضیحی تقدیم میدارد . تا این دسته از عزیزان بتوانند در این آشفته بازار فکری و فرهنگی بهتر تصمیم بگیرند .  

مرحوم گریس هال سل را بشناسیم .

خانم هال سل کودکی اش را در لاباک ، شهر کوچکی در یک دشت مرتفع خشک در غرب تگزاس گذرانده است . جایی که او میتوانست به دوردستها بنگرد اما کمتر از هر جای دیگری ببیند . 

در نه سالگی به دیدن پدر بزرگ و مادر بزرگ مادریش که در آرلینگتن زندگی میکردند ، میرود . در آنجا با مواعظ کشیش دائم السفری به نام برادر ترنر آشنا میشود . برادر ترنر در خطابه های آتشین خود جهان را میان خوبی و بدی تقسیم میکرد . آتش جهنم را سرنوشت محتوم بدکاران و نجات را از آن مسیحیان تجدید حیات یافته میخواند . گریس هال سل نوجوان در حضور برادر ترنر و مردم دهکده وارد سلک مسیحیان نجات یافته میشود .

مسیحیان حیات نو یافته در لاباک اعتقاد دارند که تاریخ بشر طی نبردی در آخرالزمان ، به نام هارمجدون به پایان میرسد ، مسیح دو باره ظهور میکند و داوری نهایی را در باره ی همه ی زندگان و مردگان به عمل میآورد . همچنین آنان بر این باورند که عمر جهان حدود 6000 سال است . مریم ، مادر مسیح باکره است . یهودیان ، امت برگزیده خدا هستند . خداوند سرزمین قدس را به یهودیان داده است . و او همه ی کسانی را که به یهودیان دعای خیر کنند ، برکت میدهد ، و کسانی را که به یهودیان لعن و نفرین کنند ، لعنت خواهد کرد . 

ادامه دارد ...   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 85/7/17ساعت  12:9 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]