سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

عرق ، یهود و جوانان ( قسمت سوم )

5 ) دوست جوان من ، ما مکتب و آئینی داریم که به عقل و توانایی های آن فوق العادة احترام می گذارد . در اولین حدیث از کتاب کافی شریف خداوند خطاب به عقل میکند و می فرماید : به عزت و جلالم سوگند که « ما خلقت خلقا هو احب الی منک » مخلوقی که از تو به پیشم محبوبتر باشد نیافریدم . و در حدیث دوم ، وقتی قرار شد آدم از میان عقل ، دین و حیاء یکی را برگزیند ، آدم عقل را برگزید . آنگاه حیاء و دین گفتند :« انا امرنا ان نکون مع العقل حیث کان » ما ماموریت داریم هر جا که عقل باشد با او باشیم . عقل در معارف دینی علاوه بر اینکه وسیله ی پرستش خدا و سبب کسب بهشت است ، دوست ما نیز هست ، حدیث چهارم کافی از امام رضا علیه السلام می فرماید : « صدیق کل امرء عقله » دوست هر انسانی عقل اوست . دوست خوب من دقت کند که سران پیدا و ناپیدای تشکیلات سود آور مشروبات الکلی با شیطنت آنچه را که شبیه عقل است ، اما در واقع عقل نیست ، را عقل می نامند . و نوعی خدعه و نیرنگ را عقل معرفی میکنند . همان چیزی که در معاویه وجود داشت و امروز در معاویه های عصر حاضر وجود دارد ، که به آن نکرا میگویند و معاویه با آن علی علیه السلام را به شهادت رساند و یزید که صفت بر جسته ی او شراب خواری بود حسین علیه السلام را شهید ساخت . این آئین مقدس برای اینکه کسی و چیزی عقل دوست مرا تباه نسازد و از او دلقکی ناچیز که برای لقمه نانی حاضر شود نزد هر بی سر و پایی دم بجنباند ، نسازد ، احکامی را در ارتباط با این مسکر ویرانگر بیان داشته است . که جهت اطلاع و یادآوری مواردی را متذکر میشوم .

الف ) فروش مشروبات الکلی در خیابان ، مغازه ، رستوران و هر جای دیگر حرام است .

ب ) نشستن بر سر میزی که در آن شراب وجود دارد ، چه میز دیپلمات ها باشد و چه میز مهمانی های خانوادگی و یا مهمانی های دوستانه حرام است .

پ ) کار کردن در رستوران و باغ هایی که با مشروبات پذیرایی میکنند و هر جای دیگر حتی اگر مجبور به سرو مشروبات الکلی باشید جائز نیست .

ت ) عزیز من مسکر الزاما لازم نیست مایع باشد تا حرام شود و موجب حد گردد بلکه اگر جامد هم باشد استفاده از آن جائز نیست .

ث ) پسر خوب من و دختر عزیز من ، بعضی ها شیطنت میکنند به تو میگویند که این شراب رقیق شده است و یا اینکه نوشیدن این مقدار از شراب جائز است . بدان که نوشیدن حتی یک قطره شراب هم حرام و از گناهان بزرگ است . دوست من باید بداند که اگر خوردن آبجو و ماء الشعیر (دلستر) موجب انتشاء و مستی خفیف گردد نیز حرام است .

ج ) برای آنهایی که ذهن دوست خوب مرا وسوسه میکنند و میگویند این حرف ها ساختگی و جعلی است و هیچ آیه و روایتی مبنی بر حرمت عرق و شراب وجود ندارد ، آیه ای از آیات حرمت شراب را می آورم .« انما الخمر ... رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه ».

چ ) دختر خوبم و پسر عزیزم ، گاهی شده که در جمعی نشسته ای ، تصمیم جدی داری که مرتکب شرب خمر نشوی ولی فکر یهودی شده ای از تو دلیل میخواهد و تو به ظاهر دلیلی نداری ، بدان آنچه برای همه باید در ترک محرمات مطلوب باشد ، ترک به خاطر نهی پروردگار است نه به خاطر علت حکم و مفاسدی که بر آن مترتب است . جدای از اینکه مفاسد فراوان شرب خمر را در همین مقاله ی مختصر میتوانی ببینی .

ادامه دارد ... 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 84/11/2ساعت  10:32 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]