سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

آیا پنداشته‏ ای قاتل فقط کسی است که کشته است و بدان مبادرت کرده است؟ مراقب حب و بغضتان باشید؟ خنده ها و گریه هایتان را بجا خرج کنید. مبادا خدای نخواسته بواسطه القاءآت و یا به هر دلیل دیگری راضی به فعل ستمگران شوید. آخرتتان را خودتان ترسیم کنید. 

سوریه، یهود و مردم ایران

لجاج، عناد، دروغ، تعارض در ادعا، تعصب قومی، تکذیب آیات الهی، جنایت و قتل انبیاء اختصاص به یهود زمان موسی(ع) و زمان عیسی(ع) ندارد، اختصاص به یهود عصر رسول خدا(ص) هم ندارد، مختص به یهود امروز هم نیست، اخلاق جبلّى و ذاتى این قوم تا روزی که در این دنیا عمر می گذراند غیر از این نخواهد بود. وقتی به آنان گفته می شود: آمِنُوا بِما أَنْزَلَ اللَّهُ. به آنچه خدای متعال نازل فرموده یعنی قرآن عزیز ایمان آورید. فرقی ندارد یهود کدام زمان است، آنان بلافاصله در صدد تکذیب برمی آیند. قالُوا نُؤْمِنُ بِما أُنْزِلَ عَلَیْنا وَ یَکْفُرُونَ بِما وَراءَهُ. به آنچه بر ما نازل شده است یعنی تورات ایمان می آوریم و به غیر آن کافر می شویم. و بدینگونه عناد و لجاج همراه با تعصب قومیشان را در عمل به تماشا می گذارند. در حالی که قرآن حق است. وَ هُوَ الْحَقُّ - یعنی باطل نیست، ثابت است و ناسخ تورات و دیگر کتب آسمانی است، واضح است که پس از نسخ، حق منحصر در قرآنی است که آیات تورات را تصدیق می کند مُصَدِّقاً لِما مَعَهُمْ. اینجاست که خدای متعال با طرح سوالی که بی نیاز از پاسخ است یهودیان تمام اعصار را به چالش می کشد. قُلْ. به یهودیان بگو: فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِیاءَ اللَّهِ مِنْ قَبْلُ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ. اگر مومن به تورات بودید چرا انبیاء الهی را می کشید؟ اینکه دست به قتل انبیاء می برند به خاطر این است که دروغ می گویند ایمان به تورات باید مانع قتل انبیاء شود، معلوم می شود که اینان به تورات هم اعتقادی ندارند. رفتار و عملکردشان در تعارض با ادعایشان قرار دارد. نکته مهم آیه در این است که خدای متعال نمی فرماید که اگر مومن به تورات بودید پس چرا انبیاء الهی را کشتید؟ می فرماید: چرا می کشید؟ الآن می کشید و در آینده می کشید. خطاب آیه یهودیان زمان موسی(ع) و زمان عیسی(ع) نیست، خطاب متوجه یهودیان عصر رسول خدا(ص)ست در حالی که اینان انبیاء را نکشته بودند.

درست است که این آیه برای یهودیان عصر رسول خدا(ص) نازل شده و اینان مستقیما و مباشرة در قتل انبیاء دست نداشتند و اصلا در آن زمانی که انبیاء کشته شدند، وجود نداشتند. قتل بدست نیاکانی صورت گرفته است که سالهای سال پیش از اینان می زیستند، خدای متعال اینان را در ردیف نیاکانشان قرار داد و عمل نیاکان یهودی را به فرزندان و نوادگان یهودی نسبت داد،  علت این نسبت را در تبعیت و دنباله روی نوادگان از نیاکان جستجو کنید. همانطوریکه امام صادق(ع) می فرمایند: و أضاف إلیهم فعل أوائلهم بما تبعوهم و تولوهم. یهود به فعل پیشینیان خود راضی است، رفتار نیاکان خود را تایید می کند. اینان قومی اند که ممکن است دارای سلائق گوناگون باشند اما در ریشه مشترکند از همین رو حاضر و غائب ندارند. دیروز و امروز و فردا ندارند. فعل اولینشان فعل آخرینشان هم هست.

چنانچه وقتی از رسول خدا(ص) برای ایمان آوردنشان قربانی خواستند و این خواسته شان را مستند به دروغی کردند که به خدا نسبت داده بودند مبنی بر اینکه خدای متعال دستور فرموده که به هیچ رسولی ایمان نیاورید تا اینکه آتشی فرود آید و قربانی او را بخورد، خدای حکیم برای اینکه دروغگویی، بهانه جویی و سنخیت روحی و یگانگی رفتاری اینان را برملا سازد به رسول معظم و نبی مکرمش می فرماید: قُلْ، به یهودیان بگو: قَدْ جاءَکُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِی بِالْبَیِّناتِ وَ بِالَّذِی قُلْتُمْ. پیش از من انبیایی همچون داود، سلیمان، ذى الکفل، زکریّا، یحیى، یوشع، یونس و دیگران آمدند صاحب معجزاتی هم بودند و از جمله همین معجزه درخواستی شما را هم آوردند. فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِین. اگر راست می گویید که با اینچنین معجزه ای ایمان می آورید، پس چرا آنان را کشتید؟ توجه دارید که بین یهودیانی که از رسول خدا معجزه قربانی می خواهند و قاتلینی که انبیاء الهی را کشته اند به فرمایش امام صادق(ع) پانصد سال فاصله زمانی وجود دارد. می فرماید: کان بین القائلین و القاتلین خمسمائة عام، فألزمهم اللّه القتل برضاهم بما فعلوا. اما خدای متعال از قائلین می پرسد که چرا انبیاء الهی را کشته اید؟ قتل انبیاء را به یهودیان عصر رسول خدا(ص) نسبت می دهد. به فرمایش امام صادق(ع) قائلین راضی به فعل قاتلین بوده اند. واضح است که قاتل فقط کسی که مبادرت به قتل کرده و کشته است، نیست.

ر روایتی آمده است که محمد بن ارقط می‏گوید: خدمت اباعبدالله امام صادق (ع) رسیدم. فرمود: به کوفه می‏روی؟ عرض کردم: بلی. فرمود: قاتلان حسین را میان مردم کوفه دیده‏ای؟ پاسخ دادم: فدایت‏شوم! [از آن زمان خیلی گذشته و من] کسی را بدین عنوان نمی‏شناسم! فرمود: فاذن انت لا تری القاتل الا من قتل او من ولی القتل؟ پنداشته‏ای قاتل فقط کسی است که کشته است و بدان مبادرت کرده است؟ الم تسمع الی قول الله: قَدْ جاءَکُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِی بِالْبَیِّناتِ وَ بِالَّذِی قُلْتُمْ، فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِین آیا نشنیده‏ای خداوند می‏فرماید: پیامبرانی پیش از من برایتان آمدند و دلایل روشن و آنچه را گفتید آوردند، پس چرا آنان را کشتید اگر راست می‏گویید؟ فای رسول قتل الذین کان محمد (ص) بین اظهرهم؟ و لم یکن بینه و بین عیسی (ع) رسول. کدامین پیامبر را در زمان محمد (ص) کشتند، در حالی که میان وی و عیسی (ع) پیامبری نبود؟ انما رضوا قتل اولئک، فسموا قاتلین; مقصود آن است که از کشتن پیامبران راضی بودند، از این رو جزء قاتلان به‏شمار آمدند. آنچه که محمد بن ارقط و همه آنانی که این نوشته مختصر را مطالعه می کنند باید بدانند این است که عامل وصل و عامل فصل در انسان ها رضایت و یا عدم رضایت است. و براستی شما خواننده ارجمند پاسخ دهید که: هَلِ الدِّینُ إِلَّا الْحُبُ‏ وَ الْبُغْضُ‏. آیا دین چیزی جز حب و بغض است؟


 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 92/6/6ساعت  4:28 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]