سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

6 - لوط علیه السلام دخترانش را عرضه میکند .

 

و خداوند با ذکر این نکته میفهماند که چرا لوط علیه السلام برای مقابله با این هجوم غیر قابل توصیف  دست به برنده ترین اسلحه ی انبیاء نمیبرد . وقتی فضای آلوده و جو ملتهب عصب حساس مردم شهر گناه را تحریک میکند و زمانی که تکرار گناه و استمرار آن نفس لوامه را میمیراند و دلهای گنهکاران را به تسخیر خود در میآورد ، موعظه ، پند و نصیحت از حیز انتفاع خارج و هیچ جایگاهی در بین مردم نخواهد داشت . موعظه زمانی تاثیر گذار است و میتواند مورد استفاده ی شایسته قرار گیرد که زاجری در درون دلها ، آن را پشتیبانی و حمایت کند . موعظه زمانی میتواند برنده و پاسخگو باشد که فضا ، فضای مهیا و محیط ، محیط پاک و به دور آلودگی باشد .  لذا لوط علیه السلام بدون هرگونه موعظه ای ابتداء به سخت ترین و درد ناک ترین پیشنهادی که یک پدر میتواند برای حفظ آبرو و عدم رسوایی نزد مهمان ارائه کند ، پناه میبرد . قال یا قوم هولاء بناتی هن اطهر لکم .  ای قوم من ، اینان دختران منند ، آنان برای شما پاکیزه ترند .

قرآن عزیز در ماجرای قوم لوط  متعرض شرم آور ترین گناه آدمی یعنی همجنس خواهی و دوری از ازدواج با جنس مخالف شده است . از همین رو حضرت لوط نبی علیه السلام و متناسب با این پلیدی آشکار پیشنهاد ازدواج با دخترانش را مطرح میسازد .

 

تنبه ، شهر گناه جزء جزء میشود .

 

شما خواننده ی ارجمند ، شهر و آبادی را میشناسید . تعدد مکانها و گوناگونی محله ها و کوچه ها و خیابانهای آن را میدانید . با پارکها ، بوستانها ، ورزشگاهها و تفرجگاههای عمومی و خصوصی آن آشنا هستید . نسبت به بازار ها ، مدرسه ها ، دانشگاهها و مجتمع های مسکونی و تجاری آن شناخت کلی و جزیی دارید . با تالار ها ، بانک ها  و بسیاری از اسمهای دیگر که مجموعه ی شهر و روستا را میسازند در ارتباط تنگاتنگ هستید . میخواهم بگویم : شهر گناه میتواند به صورت جزء جزء مورد مطالعه و دقت شما عزیزان قرار گیرد . قطعا فضایی که بر بازار و بانک حاکم است بر مدرسه و دانشگاه حاکم نیست . راهکار تغییر فضا نیز متفاوت و متناسب هر مکانی خواهد بود .

 

7 -  عرضه ی دختران بدون قید نیست .

 

لوط علیه السلام علاوه بر پیشنهاد ازدواج که متناسب با گناه همجنس خواهی قومش بود ، ما را با عبادت و هنر ایثار و از خود گذشتگی و اینکه :  لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون ( آل عمران 92 ) ، نیز آشنا و صمیمی میسازد . گرچه در یک نگاه انسانی و بالا تر در یک بینش الهی همه ی دختران موجود در قوم ،  دختران لوط پیامبر بودند ، اما نفرمودند با دخترانم که در خانه و کاشانه ی پدرانشان در انتظار تقاضای ازدواج شما هستند ، ازدواج کنید . فرمود : هولاء بناتی هن اطهر لکم . اینان دختران منند آنان برای شما پاکیزه ترند .

خواننده ی ارجمند خوب بنگرد که پیشنهاد جناب لوط نبی شامل دو جزء است که حکایت از جامع و مانع بودن آن دارد . هولاء بناتی ،  را بدون قید نمیآورد ، تا در آن شائبه ی زنا و رفع شهوت از طریق نامشروع وجود داشته باشد . قرآن برخلاف تورات که برای انبیاء الهی گناه را جائز و روا میپندارد ،  دامن انبیاء و رسولان الهی را پاکیزه و مطهر از هرگونه زشتی و تباهی میداند . قید هن اطهر لکم ،  فریاد میزند که در فرهنگ جناب لوط نبی ازدواج طهارت خالص است .

 

فاصله ی زمانی بین آمدن رسولان خدا تا هجوم و حمله ی پر از طمع مردان قوم بسیار ناچیز است ، شتاب در ارائه ی راهکار باعث نمیشود که لوط دچار تزلزل شده و در نتیجه ورود در گناه را تجویز کند . اباحه اندیشی و تجویز گناه در قاموس انبیاء و اولیاء الهی جایگاهی ندارد .

لذا همه ی آنهایی که برای تغییر فضای آلوده و جو ناپاک حاکم بر محل کار و زندگی توصیه و پیشنهادی مطرح میکنند ، باید بدانند که شتاب و عجله و نداشتن زمان کافی در ارائه ی پیشنهاد ، مجوزی برای تن دادن به گناه نیست ، جدای از اینکه با گناه و معصیت پروردگار نمیتوان گناه و معصیت را از بین برد و از تبعات آن کاست ، ما جعل الله الشفاء فی الحرام .

همچنین باور عمیق و ایمان قلبی آورند که  تعصبات و خواسته های نفسانی توان ماندگاری و پابرجایی را نخواهد داشت . از این رو است که لوط بعد از اینکه دخترانش را عرضه داشت ، قومش را به تقوی و پرهیزگاری فرا خواند و از آنان خواست که او را نزد مهمانهایش رسوا نسازند . فاتقوا الله و لا تخزون فی ضیفی . از خدا بترسید و مرا نزد مهمانهایم خوار ، سرشکسته و خجل نسازید .

 

8 -  لوط علیه السلام طبیبی حاذق .

 

به نوع سخن گفتن لوط علیه السلام با مردان هیجان زده ای که قصد آزار و اذیت رسولان خدا را دارند توجه کنید . ابتداء آنان را به اصلی فرا میخواند که اگر در میان قوم او و هر قوم دیگری فراگیر شود ، ملکه و صفت راسخه در جان مردمان گردد ، مانعی جدی در راه تعرض به جان و مال و ناموس دیگران خواهد بود . لوط علیه السلام ناگزیر است بیمارانش را زنده درمان کند و این هنر طبابت نفس است برخلاف طبابت جسم . لذا برای بیدار سازی ، خصلت پرهیزگاری و سجییه ی خدا ترسی و آن مفهومی که در آیه به آن پرداخته شده که فاتقوا الله . از صنعت تحریک عواطف و احساسات در مردم قومش بهره میبرد . و از آنان میخواهد که او را نزد میهمانهایش رسوا نسازند . و لا تخزون فی ضیفی . اینچنین نهی ای حس شرم و خجالت را در آدمی تقویت میکند و در سکوتی بسیار کوتاه به حقارت خود و شناعت رفتار خود واقف ، تا جاییکه سر به زیر افکنده و از محل گناه خارج میشود . و بدنبال آن با طرح پرسشی یاری خواهانه حس جوانمردی و بزرگواری آدمیان را برمیانگیزد . ء لیس منکم رجل رشید ؟ آیا در میان شما یک مرد یافت نمیشود ؟ مردی که به رشد رسیده باشد ؟ از عقل و فهم و درک برخوردار باشد ؟

 

تنبه ، اصل اول تزریق هورمون شرم و حیاء است .

 

اکنون که مشغول نوشتن و نقل داستان قوم لوط برای دوستان جوانم هستم ، آرزو میکنم که هیچگاه ماجرای قوم لوط تکرار نشود و یا اگر تکرار شد ، لطف خدا شامل حال شده ، رهبرانی چون لوط علیه السلام آگاه به مسائل روحی و روانی به همراه جوانانی رشید و مسئولیت پذیر درمانگرانی دلسوز و در خدمت بیماران گرفتار شهر گناه باشند .

عزیزان من توجه دارند که مبتلایان شهر گناه و ساکنان گناه شهرهای نوین علاوه بر دانش آموختگان موسسات و دانشگاههای کنیسه ای و کلیسایی معمولا از طائفه ی بازیخوردگان هنرهای صوتی و تصویری هالیوودی اند . ستارگان ریز و درشتی که اهداف و آمال یهودیان را به جان شنوندگان و بینندگان معمولا جوان و غالبا منفعل القاء میکنند . در درمان این قبیل بیماران اصل اول تزریق هورمون شرم و حیاء از طریق برانگیختن حس فتوت و کرامت است . در این مسیر احیای حتی یک نفر از بیماران  بسیار مهم تلقی خواهد شد . در کلام لوط نبی علیه السلام مجدد دقت کنید ، میفرماید : ء لیس منکم رجل رشید ؟ آیا در میان شما یک انسان رشد یافته پیدا نمیشود ؟ اگر فقط یک نفر به تقاضای لوط علیه السلام پاسخ مثبت میداد ، بعید نبود که دیگران نیز همراهی میکردند و عذاب از آنان برداشته میشد .

دختران و پسران عزیزی که تمایل دارید در نقش لوط نبی و در جرگه ی طبیبان نفوس التیام بخش درد های جانکاه مصیبت زدگان شهر گناه باشید ، با خود و با خدای بزرگ عهد کنید که هیچگاه و در هیچ موقعیتی از بیان حقائق و از نقل معارف خسته نشوید . ناگواریها و شکستهای راه درمان و درمانگری و زخم زبانهای معلولان ذهنی شما را مایوس نسازد و محکم و استوار حتی اگر یک نفر هم به توصیه های حق شما اعتناء نکند ، ثابت و پابرجا باشید .

 

9 - شهر گناه و سنتهای جاریه .

 

آن فضای آلوده و آن جو ملتهب فراهم آمده از نیاز های کاذب و غیر حقی است که برای اهالی و ساکنان شهر گناه تدارک دیده شده است . بدانید اگر عملی - چه خوب و چه بد - در میان مردمی سنت جاریه شد ، حق هم برای آنان در آن عمل ثابت میشود . و وقتی ترک عملی سنت جاریه شد ، حق ارتکاب آن نیز از آن مردم سلب میشود .

پاسخ مردان تحریک شده ی قوم لوط از هوای متراکم و آلوده ،  برخاسته از همین سنت جاریه است . آنان گفتند : لقد علمت ما لنا فی بناتک من حق و انک لتعلم ما نرید . تو میدانستی که ما در دختران تو حقی نداریم و همانا تو میدانی که ما چه میخواهیم .

واضح است که در میان قوم لوط از مدتهای مدید ترک ازدواج با دختران سنت جاریه شده است بنابراین ازدواج با دختران برایشان نیاز حقیقی نیست . آنان از گذشته های دور شهوتشان را با پسران دفع میکنند از همین رو نیاز به همجنس خواهی برایشان سنت جاریه و در حکم نیاز واقعی شده است .

آیه در صدد بیان نکته ی دیگری است . مردان قوم لوط نمیگویند : ما لنا فی بناتک من حق . ما در دختران تو هیچ حقی نداریم . آنها میگویند : لقد علمت ما لنا فی بناتک من حق . تو از دیر باز و از گذشته میدانستی که ما در دختران تو حقی نداریم .  آنها همچنین با تاکید به جناب لوط میگویند که تو نیاز امروزمان را نیز میدانی . و انک لتعلم ما نرید . نکته ی موجود در لقد علمت ، همانا تو میدانستی ، تسلیم نشدن لوط را با خود دارد . لوط روشهای مورد پسند اکثریت و یا همه ی مردم را دلیلی کافی بر درستی آن نمیداند . لذا با اینکه میداند آنان چه میخواهند ، بر خلاف سنت جاریه ی موجود ازدواج با دخترانش را مطرح میکند .

 

تنبه : لوط علیه السلام تسلیم لوطیان نشد ، شما نیز تسلیم نو لوطیان نشوید .

 

آنچه آیه از زبان مردان قوم لوط  بیان میکند و شایسته است که عزیزان خواننده با عنایت ویژه آن را در درمان بیماران ساکن در گناه شهر های نوین اعمال کنند ، تسلیم نشدن و نپذیرفتن سنت های تحمیلی و غیر حق است . اگر همه ی مردم قوم لوط تسلیم جو حاکم شدند و  متحدا و یک صدا فریاد زدند که ازدواج با دختران پسندیده نیست و همجنس خواهی عملی مباح و نشانه ی ترقی است ، لوط علیه السلام تسلیم نشد ، شما نیز تسلیم فضا سازیها ، مقاله پراکنیها ، مستهجن نگاریها ، جشنهای پر طمطراق و جائزه دادنهای مشمئز کننده ی نو لوطیان حاکم بر دنیا نشوید .

ادامه دارد ...

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 90/9/13ساعت  8:45 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]