سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

در دفاع از مظلوم (17)

و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت پنجم)

برخی‌ها به نام مسلمانی از نام امام (عج) وحشت دارند و در برابر بردن نام آن امام، تمسخر و توهین می‌کنند اما دنیا باید بداند اگر چه مظلومیت ارثیه حضرت زهرا (س) است اما ملت ایران مظلومیت فاطمی، علوی و حسینی را به افتخار تمجید قدرتهای بزرگ نخواهد فروخت. ما سینه‌های خود و گلوی خود را برای شمَشیرها و نیزه‌های شما آماده کرده‌ایم اما برای تسلیم در برابر زورگوییهای دشمنان و فاسدان و دزدان، «هیهات منا الذله» .

قرآن ، تهدید و یهود

یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لایهدی القوم الظالمین .

و تری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم ( آیه ی 51 و 52 سوره ی مائده ) .

ای کسانی که ایمان آورده اید ، یهود و نصاری را دوستان ( خود ) مگیرید ( که ) بعضی از آنان دوستان بعض دیگرند . و هر کس از شما آنها را به دوستی گیرد ، از آنان خواهد بود . آری ، خدا گروه ستمگران را راه نمی نماید .

و می بینی کسانی که در دلهایشان بیماری است ، در ( دوستی ) با آنان شتاب می ورزند .

به معنای آیه دقیق شوید ، لحن تند آیه را با همه ی وجودتان احساس میکنید ، شدت تهدید را درک میکنید . چرا خداوند مومنان را از دوستی و رفاقت با یهود و نصاری نهی میکند ؟ ، چرا خداوند بطور مطلق و بدون هیچ قیدی و بدون هیچ تخصیصی هر نوع دوستی و قرابت با یهود و نصاری را منع میکند ؟ چه امری باعث شده تا خدای حکیم با صراحت و خارج از محدوده ی اهل کتاب ، از یهود و نصاری نام ببرد ؟ چه امری یهود و نصاری ای را که بسیار با هم تضاد دارند ، یکی ساخته است ؟

تضاد بین یهود و نصاری به اندازه ای زیاد است که میتوان کلمه ی افراط را برای آن بکار برد . تضادی که از محدوده ی دینی عبور کرده و به مسائل و پدیده های دنیوی نیز رسیده است . امروزه یهودیان به جای علامت جمع که در همه ی دنیا به شکل ( + ) است ، تنها به خاطر اینکه به شکل صلیب و یادآور به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح علیه السلام است ، از نشانه دیگری که به شکل حرف لاتین تی ( T ) است ، استفاده میکنند .

و حقیقتا چه امری و برای چه مقصودی این تضاد فاحش بین یهود و نصاری را مدیریت و کنترل میکند ؟

آیا لحن تند و تهدید شدید بویژه در این قسمت از آیه که میفرماید : و من یتولهم منکم فانه منهم ، نباید خواننده را وحشت زده و هراسان سازد ؟ ورود در طائفه ی ستم پیشه تابلوی بن بست هدایت را نمایان میسازد . چرا خدای متعال متعرض ویژگی مرض و دردی که اینان در سینه دارند ، نشده است ؟

خدایا اینانی که با این شتاب به سوی یهود و نصاری میروند ، چرا به جای - یسارعون الیهم - به سمت و سوی یهود و نصاری میروند ، یسارعون فیهم - در سمت و سوی یهود و نصاری میروند ؟

در پاسخ یابی برای هریک از این سوالات ممکن است با مطالب و دیدگاههایی مواجه شوید و گمان برید که آیه ی فوق آنگونه که ما در پرسش آورده ایم ، افاده ی عموم ندارد و مفید معنای اطلاق نیست . این معلم فقیر در صدد نقد و یا خدای نخواسته در صدد نفی زحمات اندیشمندان محقق نیست ، بلکه دلتنگی هایش را با ذکر این نکته که خصوصیت مورد نمیتواند مخصص آیه باشد ، به سمع دوستان جوان میرساند .

ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/3/7ساعت  6:10 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]