سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

در دفاع از مظلوم (16)

و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت چهارم)

امروز همه دارند می بینند ، ما هم داریم می بینیم و دیگران هم شاهدند که حجم کار متراکمی که دولت انجام میدهد ، انصافا درخور تحسین و ستایش است ، کار خیلی خوبی است . (مقام معظم رهبری 18/7/1385)

قرآن و بعد تهدید .

و اتقوا فتنة لاتصیبن الذین ظلموا منکم خاصة و اعلموا ان الله شدید العقاب . ( انفال آیه ی 25 )  

و از فتنه ای که تنها به ستمکاران شما نمی رسد بترسید و بدانید که خدا سخت کیفر است .  

خداوند در این آیه ی شریفه همه ی مومنان را بخاطر ستم تعدادی تهدید میکند . خطاب تهدید و زنهار شامل همه ی مردم با ایمان است ، گرچه معدودی از مومنان ظلم پیشه کرده اند . ما در صدد تفسیر آیه نیستیم . اما برای اطلاع دوستانم میگویم : اگر بلای بی اعتنایی و عدم توجه به روحیات ، خلقیات و رفتار مردم در جان ما نشیند ، نباید توقع سلامتی و نجات حتمی برای خود و آنهایی که متعلق به ما هستند ، را داشته باشیم . ظلمها مراتبی دارند و آثار سوء بعضی از ظلمها فراگیر است . اگر حاکم قریه و روستایی فردی غیر مومن بود ، آثار سوء حاکمیت او محصور در روستاست ، با کمی تلاش و موعظه میتوان از آثار سوء آن کاست . اما اگر بر سرزمین پهناوری حاکم غیر مومنی فرمانروایی داشت ، آثار سوء رفتار او علاوه بر اینکه وهن دین و دیانت را در بر دارد ، موجب خفت و خواری مومنان غیر همسو نیز خواهد شد . این است که خداوند با زبان تهدید ، شدت عذابش را به سمع همه ی مومنان میرساند . و اعلموا ان الله شدید العقاب . یکبار دیگر آیه را با دقت بخوانید .

همه ی شما مومنان از فتنه بترسید ، در حالی که این فتنه یک ویژگی دارد ، اثر سوء آن محصور به آن تعدادی که مرتکب ظلم شدند نمیشود ، همه ی شما بدانید همانا خدا بسختی عذاب میکند . خداوند مصداقی برای فتنه و ظلم بیان نمیکند و تهدید عذاب را محصور در دنیا و یا آخرت نمیسازد .

ایمان تشریفی .

نگویید مومنان در آیه که خطاب خداوند متوجه ی آنهاست ، مومنان تشریفی هستند ، اینان در مرحله ی ابتدایی ایمان قرار دارند و از باب اینکه تشویق شوند و ایمان در جانشان مستقر شود خداوند آنان را مومن میخواند . اما امروزه بواسطه ی مجاهدت علماء در نشر و گسترش فرهنگ ایمانی و جانفشانی عزیزانی که در برخورد با عوامل کفر و ارتداد ، هستی و وجود شان را تقدیم ذات اقدس الهی کرده اند و اینک تن بیجان و غرقه به خونشان در دل خاک آرام گرفته است ، روح ایمان و اعتقاد درست علاوه بر اینکه فراگیر شده است ، مومنان را از حالت تشریفی خارج و به ایمان واقعی نائل ساخته است . دیگر عصر تهدید به پایان رسیده است و اختلافات درون دینی نمیتواند از اقتدار و شوکت مومنان بکاهد . دیگر زمان آن به پایان رسیده است که امور سیاسی ، اقتصادی ، فکری و فرهنگی شان بدست آن تعداد مومن ستمگر افتد .

گرچه انکار آثار مثبت مداد العلماء و دماء الشهداء به دور از عقل و منطق است . و گرچه نمیتوان فراوانی مدارس ، کتابخانه ها ، دانشگاهها و خیل کثیر اساتید و اندیشمندان را نادیده پنداشت . و از تکثیر روزانه هزاران صفحه کتاب و مقاله و ... به خود نبالید . و از بیداری و تعهد مسئولانه ی جمع زیادی از جوانان خرسند نبود . با این همه تصور مردم گرفتار در دام غلط اندازیهای فاحش یهود ، تصدیق خروج از ایمان تشریفی را سخت میسازد .

ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 88/3/6ساعت  5:41 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]