سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 بسم الله الرحمن الرحیم

در دفاع از مظلوم (14)

و اینبار دکتر محمود احمدی نژاد (قسمت دوم)

 

خدا شاهد است صدها ساعت نوکری آن روستایی دورافتاده را که زیر چرخ برنامه‌ریزی توسعه شما له شد، و یک بار دست‌بوسی آن کشاورز و کارگر را به صدها ساعت نشست و برخاست همراه با شما عوض نخواهم کرد.

اهمیت وفای عهد .

یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لاتفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لاتفعلون ( آیه ها ی 2 و 3 سوره ی صف ) .

ای کسانی که ایمان آورده اید ، چرا چیزی می گویید که انجام نمی دهید ؟ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی بگویید و انجام ندهید .

اهمیت وفای به عهد و پیمان و اهتمام به هماهنگی و تعادل بین گفتار و رفتار در فرزندان آدم بقدری است که خدای متعال پیش از ابلاغ آن خشم ، توبیخ و سرزنشش را اعلان میکند . لم تقولون - چرا میگویید ؟ ما لاتفعلون - آنچه را که عمل نمیکنید . خداوند واژه ی خشم را نیز با تاکید میآورد ، کبر مقتا عندالله - بسیار عظیم است خشم خدا ، ان تقولوا ما لاتفعلون - اینکه بگویید آنچه را که انجام نمیدهید .

لذا رسول خدا وقتیکه در نقطه ی معینی وعده میگذارد در روایت دارد که - فاشتدت الشمس علیه ، خورشید به شدت بر او میتابد . توجه دارید که تابش خورشید آن هم با وصف شدت در سرزمین حجاز و در مکه گرما و حرارت فوق العاده ای را منتقل میسازد . رسول خدا تقاضای اصحابش را جهت رفتن به سایه نمیپذیرد . میفرماید : قد وعدته الی هاهنا . وعده ی من با او در این محل مشخص است . رسول الله به محل مورد توافق در وعده با همه ی مشکلاتش پایبند است .

در روایتی امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء میپرسد : تدری لم سمی اسماعیل صادق الوعد ؟ آیا میدانی که چرا اسماعیل صادق الوعد نامیده شد ؟ جواب میشنود : لا ادری . خیر ، نمیدانم . امام میفرماید : وعد رجلا فجلس له حولا ینتظره . به مردی وعده داد و یک سال در محل وعده به انتظار آن مرد نشست .

 

مراتب وفا و جنگ الفاظ .

دوستان صمیمی ، مبادا در word war و جنگ الفاظ تسلیم وسوسه های شیطان شوید . الفاظ و عبارات slang همانهایی که در کوچه و بازار بطور غیر رسمی رایج است ، را در رابطه با پیامبران الهی بر زبانتان جاری سازید . مبادا نعوذ بالله بگویید : چه آدم بیکاری بود . یا مشکلات ما را نداشت . و یا زندگی مخارج دارد . و کسب و کار را چه کنیم ؟ و از اینگونه جملات . بدانیم که وفا ی به عهد در انسانها و در جوامع به یک روال و به یک اندازه نیست . وفا نیز مانند سایر صفات دارای مراتب است . و انسانها در وفا ی به عهد مراتبشان را به ظهور میرسانند .

ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 88/3/4ساعت  5:3 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]