سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

در دفاع از مظلوم (10)

و این بار در دفاع از رسول خدا (ص)

شتر هفت ساله بجای بچه شتر دو ساله (قسمت دوم)

اسرائیلیات ، رسانه های ارتباط جمعی .

مردم در همه ی جوامع برسه دسته اند ، جمع کوچکی که با استعانت از اندیشه و تفکر مثبت راه درست را میپیمایند . جمع کوچک دیگری که فارغ از هر گونه اندیشه و تفکر مثبتی با استعانت از مغز حیوانی مسیر شرارت و تباهی را در پیش میگیرند . اما همیشه جمع کثیری هستند که باید فکر و عقیده ی آنها را سامان و رفتار و حرکات آنها را ترسیم نمود . پیامبران با هر سه دسته سر و کار دارند ولی بیشترین تلاش رسولان الهی مصروف آن جمع کثیر شده است . امروزه رسانه ها قید ارتباط جمعی بر خود دارند ، آنها نیز با هر سه قسم مردم در ارتباطند ، اما ارتباط بیشترشان با همان جمع کثیر است . امروز دنیا داران یهودی آن جمع کثیر را با داده های رسانه ای ساماندهی فکری و رفتاری میکنند . اسرائیلیات و داستانهای جعلی در حکم رسانه های ارتباط جمعی امروزی هستند که در گذشته توسط یهودیان و دیگرانی که یهودی اصطلاحی نبودند اما در خدمت اهداف یهود قرار داشتند ، جسد شان یهودی نبود اما روح شان انباشته از تفکر یهودی بود ، بکار گرفته شدند و از آنجاییکه اسرائیلیات نام خدا و پیغمیر و امام را با خود دارد ، توانسته اند با حداکثر تاثیر و در حداقل زمان به موفقیت چشمگیری دست یابند .

پیامبری که یهودیان میپسندند .

معارف الحدیث داستانی را در ارتباط با بدهی رسول خدا به یک یهودی بی نام و نشان در صفحات 351 و 352 به نقل از کتاب مشکاة و از باب فی اخلاقه و شمائله ، که میخواهد برای خوانندگانش اخلاق و روش و منش رسول خدا را تبیین و روشن کند ، آورده است که ما با پوزش فراوان از ساحت مقدس رسول الله آن را نقل و به قدر وسع ناچیزمان توضیحاتی بیان کرده ایم . میگوید :

« در مشکات به نقل از دلائل النبوة امام بیهقی ، داستان یکی از سرمایه داران بزرگ یهود مدینه را ذکر کرده که : آن حضرت ص از وی مقداری وام گرفته بود . و آن شخص راس موعد برای تحویل آن حاضر شد » .

نوشته ی ما آموزش فقه نیست ، نمیخواهیم احکام بگوییم ، اینکه جایز است به وقت ضرورت و یا غیر ضرورت دست نیاز به سوی غیر مسلمان و خاصه یهود دراز کرد یا نه ؟ بحث نوشته ی ما نیست . نوشته ی ما در صدد بیان و افشای القای نرم حقارت و پذیرش سلطه در داستان سازی یهودی است . لذا میگوییم : معمولا بدهکار نزد طلبکار میرود ، طلبکار زمانی به سراغ بدهکار میرود که قسط بدهی به تاخیر افتاده باشد . احتمالا مدتی از سر رسید پرداخت وام گذشته و رسول خدا به جهت ناداری از پرداخت قسط وام خود امتناع ورزیده که وام دهنده خود را به رسول الله رسانده است . داستان ساز یهودی نمیداند که از قدیم الایام اینگونه بوده که بدهکار در صورتی که نتواند به موقع قرض و بدهی اش را تسویه کند ، پیغام میفرستد و تقاضای مهلت میکند ، او از ابتداء ، انتهاء را نشانه گرفته است ، مهلتی در کار نیست راس موعد برای تحویل آن حاضر میشود .

« اتفاقا در آن موقع نزد آن حضرت چیزی برای پرداخت وام نبود . لذا عذر خواهی نموده و فرمود : امروز دست ما خالی است . ولی آن یهودی راضی نشد آنجا را ترک کند . چنانکه یک شبانه روز در کنار پیامبر نشسته بود و از او جدا نمیشد . و آن حضرت در حضور وی نماز های ظهر ، عصر ، مغرب ، عشاء و فجر را ادا کردند ولی صاحب قرض همچنان منتظر دریافت وامش بود . بعضی از یاران این حرکت یهودی را غیر انسانی تلقی کرده و چون ایجاد مزاحمت کرده بود ، به نوعی او را مخفیانه تهدید کردند تا صحنه را ترک کند و برود » .

قرآن عزیز در آیه ی 75 سوره ی آل عمران متعرض یکی از خصلت های زشت و پلید یهودیان شده و راه مقابله و احقاق حق را نیز به مسلمانان ارائه میکند . میفرماید : و من اهل الکتاب من ان تامنه بقنطار یوده الیک و منهم من ان تامنه بدینار لا یوده الیک الا ما دمت علیه قائما ذلک بانهم قالوا لیس علینا فی الامیین سبیل و یقولون علی الله الکذب و هم یعلمون .

و از اهل کتاب کسانی هستند که اگر ثروت زیادی به رسم امانت به آنها بسپاری ، به تو باز میگردانند ، و کسانی هستند که اگر یک دینار هم به آنها بسپاری ، به تو باز نمیگردانند ، مگر تا زمانی که بالای سر آنها ایستاده و بر آنها مسلط باشی . این بخاطر آن است که میگویند ما در برابر امیین و غیر یهود مسئول نیستیم و برای ما یهودیان به هر وسیله ای خوردن مال غیر یهودیان گناهی ندارد . و بر خدا دروغ میبندند ، در حالی که میدانند سخنشان دروغ است .

آیه به صراحت میفهماند که بعض از یهود و به اعتباری یهود بواسطه ی خصلت زشتی که در آنها وجود دارد به خودشان اجازه میدهند که اموال غیر یهود را به آنان برنگردانند ، الا ما دمت علیه قائما . مگر اینکه غیر یهود بالای سرشان قرار گرفته و با اصرار و الحاح مالشان را پس بگیرند . داستان ساز زیرک یهودی عینا چیزی که مربوط به خودشان است و آیه تصریح به آن دارد را برای شخص اول اسلام بکار میبرد . اگر قرآن راه باز پس گرفتن مال را به جز تقاضا و مطالبه و تسلط بر یهودی نمیداند به این خاطر است که قرآن آنها را دروغگویانی که بر خدا دروغ میبندند ، معرفی میکند و یقولون علی الله الکذب . داستان ساز یهودی رسول خدا را نعوذ بالله دروغگو بحساب میآورد ، اینکه یک شبانه روز از رسول خدا جدا نمیشود به این خاطر است که فرمایش رسول الله را مبنی بر اینکه امروز دست ما خالی است ، باور نمیکند . از آنجاییکه کافر همه را به کیش خود پندارد ، گمان میکند که رسول خدا مال دارد اما قصد پرداخت بدهی را ندارد ، لذا باید سماجت کرد و با اصرار مال خود را باز پس گرفت .

داستان ساز یهودی گویا برای ساخت فیلم و یا نمایشنامه ای در حال سناریو نویسی و یا برای بازیگران در حال اجرا و کارگردانی است . برای مهیج نشان دادن و فهماندن عذاب بدهکار و اطرافیان او ، قسمتی که طلبکار بر سر بدهکار میایستد را غیر انسانی میخواند و با زیرکی تهدید یاران رسول الله را میآورد تا به نوعی اعتراضش به بخش بسیار مهم آیه ی 75 سوره ی آل عمران - الا ما دمت علیه قائما ، را از زبان نزدیکان رسول خدا به همگان اعلان کند .

« هنگامی که آن حضرت از این امر آگاهی یافت ، فرمودند : خداوند به من دستور داده که بر هیچ کافر ذمی و معاهدی ظلم و ستم نکنم . بعد از این فرمایش آن حضرت ، صحابه او را رها کرده ، و از تهدید وی خودداری نمودند . پس از لحظاتی آن یهودی اظهار داشت » :

ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 87/12/23ساعت  11:58 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]