سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

در دفاع از مظلوم (7)

سخنی با یهودا پسر یعقوب و لیه ( قسمت دوم ) .

جناب یهودا ، چه برهان و چه دلیل آسمانی مثلا بر افکار سخیف چارلز داروین انگلیسی متوفای 1882 و فریدریش نیچه آلمانی متوفای 1900 میلادی وجود دارد که یهودیت امروز خود را با آن گره زده است . باید اعتراف کنیم ، یهود و یهودیت در هیچ زمانی صبغه ی دین آسمانی را نداشته است ، علاوه بر آن ، یهود و یهودیتی که امروز ما با آن مواجه هستیم ، قطعا آسمانی نیست و هر اندازه که زمان به جلو میرود ماهیت زمینی و دنیوی آن آشکار و آشکارتر میشود . یهودیت امروز از دریچه های گوناگون قابل مطالعه و بررسی است . میتوان آن را از باب های فراوان مورد پژوهش و واکاوی قرار داد . میتوان آن را حاصل زیاده خواهی بشر یهودی دانست . میتوان آن را محصول تنفر یهود از سایر ادیان قلمداد کرد . میتوان اقتصاد و ثروت مادی را بعنوان پایه های ماندگاری و در همان حال بعنوان پایگاه انحراف در آن به جستجو نشست . میتوان آن را برآمده از تفکر برتری یهودی بر سایر مردم دانست . گرچه نمیتوان از نفوذ و بهره جویی رهبران سیاسی و روسای دنیایی از مردمی که به هر دلیلی استعداد همکاری داشتند ، غافل شد . اما غفلت از نقش افکار و عقائد در ابزار سازی بشر یهودی از زمانهای دور دست تا حال و تا آینده ای نامعلوم چیزی بزرگتر از بلاهت است .

جناب یهودا ، شما داروین را ندیده اید ، او را نمیشناسید ، از عقائد و افکار او کتابی نخوانده اید ، اما کسانی که به جهت پیروی شما و یا هم خونی با شما نام یهودی بر خود گذارده اند ، و دیگرانی که به تعبیر قرآن عزیز به بیماری دل گرفتار شده اند ، تحت تاثیر افکار او ، به همراه القاءآت شنیع رسانه ای ، امروز یهودیانی اند که سبعیت حیوانات درنده را به سخره گرفته اند .

جناب یهودا ، قصد اطاله ی کلام و پر گویی ندارم ، لذا همان خلاصه ای را که آقای عبدالوهاب المسیری در مقاله ی صهیونیسم و مرد سفید از مکتب داروین آورده است ، برایتان میآورم .

1. جهان در حال تغییر مستمر است .

2. حرکت جهان به سوی بهتر شدن است .

3. ابزار این تغییر جنگ است .

4. و این جنگ را همیشه قدرت ها از طریق خشونت به نفع خود خاتمه میدهند .

5. اینگونه نیست که همیشه قوای اخلاقی پایدار باشد .

6. اینگونه نیست که حق همیشه در دست صاحب حق قرار داشته باشد .

7. آن کس که از نظر مادی قوی تر است و سلاحی کشنده تر در اختیار دارد ، تحولات را به سمت خواسته ی خود سوق میدهد .

آقای المسیری میگوید : تفکر صهیونیسم ، اما بنده از آنجایی که در دشمن شناسی برای صهیونیسم محلی از اعراب نمیبینم ، و آن را نیز ابزاری در خدمت یهود و یهودیت میدانم و ان شاء الله خواننده ی این نکته در قسمتی که به فرقه شناسی اشاره میکنم ، خواهید بود ، میگویم : تفکر یهودی یکی از ترجمه های نگرش داروینیسم به جهان است .

جناب یهودا ، لازم است کمی از نیچه هم بدانید ، نیچه شناسی از این باب اهمیت دارد که او در حقیقت جاده صاف کن افکار داروین است . به تعبیر آقای المسیری : مهمترین شیوه ی تعبیر فلسفی از نگرش داروینیسم است . مکتبی پوچ گرا ، فردی ، سکولار و ملحد که علنا از مرگ خدا سخن میگوید . مخالفت با تفکر و تحقیر اندیشه و تقدیس فعل و حرکت نماد هایی است که یهودیت امروز را با مکتب نیچه پیوندی ناگسستنی زده است . نیچه با ارائه ی مکتبش از یهودیان و همه ی آنانی که به هر دلیل و برهانی تعقل و تفکر را زیر پا گذارده اند ، میخواهد که : به طبیعت و حیوانیت باز گردند . مثل یک حیوان شکارچی زندگی کنند . عقائد دینی و اخلاق را کنار بگذارند . و اما جناب یهودا ، چرا نیچه اینگونه سخن میگوید ؟ آیا به این خاطر نیست که او بهترین و برترین فضیلت را برای آدم در قدرت میبیند ؟ جناب یهودا ، او خیر را در پیروزی و شر را در مرگ میبیند .

جناب یهودا ، اکنون که مشغول نوشتن این خطوط هستم سالها از حضور جسمانی شما بر روی کره ی خاک میگذر د . تحولات فراوانی رخ داده است ، حکومت های زیادی جا به جا شده اند . در این میان مردان متعمقی که علاوه بر بعد اول و دوم به بعد سوم نیز مجهز بوده اند ، امکان ظهور و حضور جدی در صحنه های تصمیم گیری و مدیریت جامعه را یافته اند . به یک مورد از آن اشاره ی مختصر خواهم داشت . او همنام حضرت عیسی مسیح علیه السلام است . اهل شهر خمین در ایران و از آنجاییکه هدایت انقلابی مذهبی و دینی را بر عهده گرفت ، او را امام نامیدند . از نشانه های مردم متعمق عدم انفعال در مقابل داده های از صافی گذشته و کانالیزه شده است . و از نشانه های مردمی که در طول و عرض نمانده اند ، فهم غیر فضا و غیر جو است . عدم تسلیم در برابر جو موجود نشانه ی عمق و نماینده ی بعد سوم است . روزی جمعی از معلمان و علاقمندان امام روح الله خمینی به دیدار و ملاقات او رفته بودند ، آنان تصمیم داشتند با دشمنانی که به دین و ناموس و سرزمینشان تجاوز کرده بودند ، هشدار بدهند . تابلویی در دست داشتند مبنی بر اینکه ما قلمها را به اسلحه تبدیل میکنیم . امام رحمة الله علیه اعلان داشتند : ما میجنگیم تا اسلحه ها به قلم تبدیل شود .

جناب یهودا ، پیروان در طول و عرض مانده ی شما امروز تحت تاثیر آنچه که به مکتب داروین و نیچه معروف شده است ، و ما مختصر و فشرده ای از آن عقائد سخیف را بازگو کرده ایم ، به برتری اسلحه و آلت قتاله بر کتاب و اندیشه در سخن و در عمل باور جدی دارند . لذا کودکانشان را با تاریخی متکی بر خشونت غریزی یهود پرورش میدهند .

این سوگند ما به توست ای اسرائیل . پیمان میبندم که به خدای خود و تورات و اسرائیل ، متعهد باشم و قول میدهم که بخشی از هر روز را با دین یهود زندگی کنم ، و هر خدمتی که از من بخواهند ، به یهودیان تقدیم کنم.

جناب یهودا ، این سوگندی است که بچه های یهودی بنا به خواست و تصویب کنست و پارلمان رژیم اشغالگر فلسطین هر روز باید آن را تکرار کنند .

جناب یهودا ، امروز تنها این سخن اولین نخست وزیر رژیم اشغال گر فلسطین دیوید بن گوریون متوفای 1973 نیست که : موسی بزرگترین پیامبر و اولین فرمانده ی نظامی ماست ، و به همین سبب ، یهودیان مفسر دین و محلل تورات را ارتش میدانند . بلکه بچه های یهودی نیز با خواندن تاریخ بازنویسی شده ، عبرانی های باستان را گروهی مبارز و جنگجو میدانند که با چوپان های بت پرست و متجاوز به نبرد پرداخته اند .

جناب یهودا ، امروز یهودیان در هر جاییکه مستقرند باید مبارز ، جنگجو و نظامی باشند . آنان عملا در حال اجرای شعاری اند که میگوید : برای امت جدید یهودی و تاسیس انسان اسرائیلی همه باید حالت جنگی داشته باشند . آنان ابایی ندارند که اعلان کنند : اصلا حالت جنگی به خود گرفتن یک ضرورت تمدنی است .

و جناب یهودا ، آیا این حالت برآمده از اصل وهم آور آقای چارلز داروین که میگوید : آن کس که از نظر مادی قوی تر است و سلاحی کشنده تر در اختیار دارد ، تحولات را به سمت خواسته ی خود سوق میدهد و اصل تفوق و چیرگی سلاح بر اندیشه ی آقای فریدریش نیچه نیست که خیر را در پیروزی و شر را در مرگ میبیند .؟ و آیا واقعا خدای بزرگ هیچ دلیلی بر حقانیت این تفکرات و نظریات که البته ریشه در کتاب مقدس حاخامی دارد ، نازل کرده است ؟ ما انزل الله بها من سلطان . خدا هیچ دلیلی بر حقانیت آنها نازل نساخته است .

ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 87/10/27ساعت  6:30 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]