سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم





گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت پنجاه و سوم )



و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .



وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری

 

7) ظاهر زیبای قبر سر سوزنی از پی آمد های درون قبر نمیکاهد . اگر خانه ای قبر شد ، دیگر ظاهر آراسته ی خانه کمکی به اهل خانه نمیکند . آن شعر معروف سعدی علیه الرحمه برای اینجاست : صورت زیبای ظاهر هیچ نیست --- ای برادر سیرت زیبا بیار . 

 

8) در قبر از سجاده و مهر و تسبیح خبری نیست . باب عمل بکلی بسته است . آنجا بدن کرم میگذارد . من بدنی که کرم گذارده را دیده ام . در اسارت ، اسیری بود که شلاق دشمن گوشت تنش را برده بود ، بعد از مدتی داخل زخم های تنش کرم حرکت میکرد . این خاصیت بدن خاکی ماست . در خانه ای که بواسطه ی رفتار اهلش به تاریکی گراییده و قبر شده ، شما فقط کرم های ریز و درشت میبینید . بقول بعضی ها فتامل .

 

9) برای مرده ی داخل قبر آرزو معنا ندارد . اینجا محل برآوردن آرزو ها نیست . قطعا آرزویی برآورده نخواهد شد . تمام خانه ها و خانواده های گرفتار تاریکی در پی برآورده کردن آرزو های ریز و درشتشان هستند . مدام حرص میزند ، ربا میخورد ، وام میگیرد ، بینوا هایشان سرقت میکنند ، اسم و رسم دار هایشان اختلاس میکنند . بی ناموسی میکنند . دیوث میشوند . ولی چرا طعم آرامش را نمیچشند ؟ این اوهام است ، که به این دنیا اعتبار داده است . در حقیقت این دنیا با همه ی بزرگی اش یک قبر است . منتها قبر با اعمال شاقه

 

10) دقت کردید یا نه ؟ مرده را که میخواهند داخل قبر بگذارند ، سه مرتبه تا بالای قبر میآورند و در مرتبه ی سوم او را داخل قبر قرار میدهند . همه ی مردم خوب ما دقت کنند که زندگی قبری و خانه ی تاریک به تدریج نمود پیدا میکند . شتر دزد اول تخم مرغ دزد بوده . اهمیت پرهیز از گناهان کوچک به همین خاطر است . 

 

11) شما به قبرستان بروید و خوب حالات مردم را نگاه کنید . من دقت کردم . بعضی ها آنچنان در تاریکی اند که لحظه به لحظه دارند با حرکاتشان ، برخوردشان و نوع مکالمه و مفاهمه یشان آیه ی الهکم التکاثر . حتی زرتم المقابر را تفسیر میکنند . بعضی هم نوعی راه میروند که به مرده ها فخر میفروشند که ای بیچاره ها شما مردید و من زنده ام . هیچ گمان و احتمال مرگ برای خودشان نمیدهند . قطعا گمانی باطل است .

در این دنیا هم مصونیت از زندگی قبری و خانه ی تاریک به کسی داده نشده . با کمترین لغزشی خانه ای قبری و خانواده ای در قبر خواهید داشت .

شما حق ندارید بگویید من میخواهم مثلا سه دقیقه یا چهار دقیقه به دستگاه تنفسی ام استراحت بدهم . سه دقیقه در مقابل هفتاد هشتاد سال عمر چیز زیادی نیست . ولی همین چند دقیقه ی کوتاه شما را به قبر میفرستد . مراقبت برای داشتن زندگی سالم تعطیل بردار نیست .

 

ادامه دارد ...         



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 86/4/9ساعت  6:8 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]