سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم



گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت پنجاه و یکم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .



وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

 

یکی از دلائلی که تمایل دارم و اصرار میکنم که خودتان به پاسخ سوالاتتان برسید ، این است که اولا شماها جوانید ، توانایید . از سواد و دانش قابل قبولی برخوردارید بعلاوه دارای ایمان و عقیده هستید . کافی است یک مرتبه خودتان به پاسخ برسید ، همینکه طعم خوشمزه ی آن بر ذائقه یتان قرار گرفت ، دیگر یا پرسش نمیکنید و یا به ندرت پرسشی را نزد دیگری میبرید .

 

علت دیگری که مرا وادار میسازد از پاسخگویی طفره بروم این است که واهمه دارم که جلسه ی ما دچار الکلام یجر الکلام شود . آنوقت معلوم نیست بتوانیم در زمان محدود مطالبمان را به پایان برسانیم .

 

مورد دیگر اینکه حتما شنیدید که باد آورده را باد میبرد . البته تا حدی درست است . اگر آنچه را که بعنوان عقیده میخواهید در ذهن و اندیشه یتان ماندگار شود ، باید برای آن پشتوانه ای از زحمت و مشقت درست کنید . نازپرورد تنعم نبرد راه بدوست --- عاشقی شیوه ی رندان بلاکش باشد .

 

و در آخر اینکه اینگونه جلسات همان انا هدیناه السبیل است . ما راه را به شما نشان میدهیم و شما دو گروه میشوید .  اما شاکرا ، که تعدادتان زیاد نیست اما اهمیت و اعتبارتان نزد خداوند بیشتر است در مقابل گروه دوم . و اما کفورا ، که ظاهرا تعدادشان بیشتر است اما از اهمیت و اعتباری برخوردار نیستند . امید است گروه شاکرین مطالب را پیگیری و کامل کنند . مقالات و کتابهایی که در کتابخانه ها خاک میخورند به انتظار گروه شاکرین نشسته اند .

 

با این حال برای اینکه دلخور نشوید و از بنده بی ادبی ای سر نزده باشد ، به سوال دوست مان حسین آقا بصورت مختصر میپردازیم .

 

دوست ما میگوید : آقای عبدالله شهبازی که مورخی موجه و پر کار است ، در سخنرانی شان در دانشگاه تهران پروتکلهای دانشوران یهود را جعلی دانسته اند و حالا حسین آقا از بنده میخواهند که در گفته هایم از پروتکلهای حکمای یهود شاهدی نیاورم . 

 

باید بعرض رفقا و حسین آقا برسانم که آقای شهبازی نفر اولی نیست که پروتکلها را جعلی میداند . سالها قبل از آقای شهبازی بطور دقیق 14/5/1935 قاضی ای که پنج تن از اعضای جبهه ی ملی سویس را که به اتهام انتشار پروتکلها محاکمه میکرد ، حکم به جعلی بودن این پروتکلها داده بود . یکی از شگرد های دشمن یهودی ، شکاف بین عقلای جامعه است . شکاف عقلاء در حکم یک انتحار تدریجی است . دو سال بعد در نوامبر 1937 شعبه ی کیفری دیوان عالی حکم جعلی بودن پروتکلها را باطل اعلام کرد . افتادن در دام جعلی بودن یا جعلی نبودن خواست یهودیهاست . آنها بیشتر دوست دارند که ما سر گرم این حرفها باشیم .

 

چه جعلی باشد چه غیر جعلی ، حسین آقا بداند که امروزه آن خطر غم انگیزی که آقای ژرژ لامبلن در مقدمه ی کتاب اسرار سازمان مخفی یهود از آن نام میبرد ، تا حد زیادی واقع شده است . جنگی که اولاد اسرائیل برای از بین بردن افراد بشر و تسلط بر دنیا طراحی کرده بودند ، باندازه کافی علاوه بر آشکار شدن ، ثمر داده است .

 

با این وجود بنده استنادات آقای شهبازی را رد نمیکنم . آنچه فهم اندک من میفهمد و مطالعات پراکنده ام به آن شهادت میدهد . زنده بودن و جاری بودن پروتکلهاست . تا ببینیم اجتهاد شما در آینده چه حکم میکند .

 

برگردیم به بحثمان . بسم الله الرحمن الرحیم . الم . ذالک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین . تنها کتابی که در آن شائبه ی تحریف و جعل وجود ندارد و آدمی براحتی میتواند به کلمه کلمه ی آن استناد کند و حرف بزند ، قرآن مجید است . دعا کنید تا قرآن را خوب یاد بگیرم و در سری بعدی جلسات ، یهود را از طریق قرآن برایتان بازشناسی کنم .

 

حقیقتا قرآن کتاب متین ، محکم و مبارکی است . منتها مبارک است برای کسانی که با تامل و تعمق به آن میپردازند . میفرماید : فاقصص القصص و این یک ضرورت است . این همانی است که مولایمان در نامه ی 31 به آن اشاره میکند : و اعرض علیه اخبار الماضیین . ما باید از گذشته ها اطلاع داشته باشیم . سرنوشت اقوام و ملل گذشته را بدرستی بدانیم . اما قرآن نمیخواهد مردم را با یک بال به پرواز در آورد ، بر خلاف علوم جدید . از ابتدا هم که قرآن نازل شد ، همینطوری بود . یعنی از اول نگفت فقط بخوان . نگفت اقراء . خواندن تنها معلوم نیست که راه نجات باشد و یا به عبارت درست اقراء به تنهایی معلوم است که راه نجات نیست . آنچه که راهگشاست : اقراء باسم ربک است . اقراء به جهت نیاز دارد . همه ی آنهایی که ما را در مطالعه به بیطرفی و خنثی گری دعوت میکنند ، بازی خوردگانی بیش نیستند . حداقل قرآنی فکر نمیکنند . قرآن نمیگوید : فاقصص القصص . خوب فاقصص القصص که چه بشود ؟ فاقصص القصص لعلهم یتفکرون .

 

آنچه بر قلب نازنین محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فرود آمده ، کتاب قصه نیست که بخواهیم با آن اوقات فراغتمان را بگذرانیم . رمان نیست ، خواب به چشممان نمیآید ، حالا کمی قرآن بخوانیم تا چشممان خسته شود که به خواب برویم . نه ، اصلا چنین نیست . قرآن اگر کتاب خواب بود که این همه دشمن نداشت . مومن که در روایات حرمتش از کعبه بیشتر است ، المومن اعظم حرمة من الکعبة . اگر خواب باشد که دشمن ندارد . همه ی دعواها سر بیداری است . دعوا سر فاقصص القصص نیست . دعوا سر لعلهم یتفکرون است . اقراء همه جا هست . کسی نمیگوید نخوان . همه میگویند بخوان . سر خواندن دعوا نیست . سر جهت خواندن دعواست . دعوا سر باسم ربک است . 

 

قرآن فاقصص القصص لعلهم یتفکرون دارد . امیر سلام الله علیه درخطبه ی 182 و ان لکم فی القرون السابقة لعبرة دارد . 

 

اگر دشمن مواد مخدر را عریان در اختیار شما قرار داد و شما استفاده نکردید . خوب درود بر شما اما کار سختی انجام ندادید . اگر دشمن مواد مخدر را شکیل و زیبا بسته بندی کرد ، بعنوان کتاب ، فیلم ، سریال ، سایت ، و روزنامه و مجله تحویل داد . بعنوان مدرسه و دانشگاه در اختیار شما گذاشت . اگر متوجه شدید و استفاده نکردید ، این هم درود دارد و هم ارزشمند است . 

 

آنچه که تمدن جدید ، پدیده ها و فرآورده های تمدن نو ارائه میدهد ، مواد مخدری است که زیبا بسته بندی شده است . داده هایی که فاقد لعلهم یتفکرون است . زحماتی که در انتهای آن عبرتی وجود ندارد . تلاشهایی که از لعبرة مولا خبری نیست . 

 

این عبارتهای اخیر هم تذکری بود و هم مقدمه ای شد برای عبرتی که میخواهیم برایتان بیان کنیم . گرچه ما میتوانیم در بیان ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین زیباترین معانی را در کوتاهترین جملات بیاوریم اما ابایی هم نداریم که اگر یک غیر مسلمانی حرف خوبی دارد از آن استفاده نکنیم . ما پیرو مولایی هستیم که سعادتمند کسی را میداند که از دیگران پند و عبرت بگیرد . میفرماید : السعید من وعظ بغیره . خطبه ی 86 نهج البلاغه .

 

ادامه دارد ....   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 86/4/8ساعت  2:36 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]