سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم



گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت پنجاهم )
 


و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم 

 



اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


 


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .




وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

 

 

یک تابلو درست کنید و عبارت قف عند الشبهه را بر آن بنویسید و در کنارتان روی میز کامپیوترتان بگذارید . مدام بخودتان بگویید که من باید بهنگام برخورد با شبهه ، سایتی که نمیدانم حلال است یا حرام ، باید تامل کنم . از کسانی که در این زمینه ها آگاهی دارند پرسش کنم تا مبادا جزء زباله خور ها و کسانی که از پس داده های معده های کثیف آنانی که بقول ورنر سومبارت تا مغز استخوان از روح یهودی انباشته شده اند ، باشم . این عبارت از من نیست که شائبه ی ناپختگی و یا تعصب در آن باشد . سومبارت یک محقق مستقل است . و این عبارت را برای سرزمینی که نام ایالات متحده را بر خود دارد ، بکار برده است .

 

اینکه برتامل و تعمق در مورد شبهه پافشاری میکنیم بخاطر این است که شبهه با پنبه سر میبرد . کفر پنهان و شهوت پنهان را با خود دارد . جوانی که سرد و گرم روزگار را نچشیده است و از شگرد های شیطانی و از جاذبه های فن آوری نوین اطلاع کافی ندارد ، قطعا نمیتواند سره از ناسره تشخیص دهد و حق از باطل را جدا سازد . باز آن گفته ی افلاطون را به یاد آورید که سوفسطائیان دکاندارانی اند با کالا های معنوی .

 

و با این توصیف آیه ی یک  از خطبه ی 38 نهج البلاغه ، که به تعریف شبهه میپردازد را با گوش جان بشنوید و با ذره ذره ی وجودتان آمیخته کنید . امیر سلام الله علیه میفرمایند : و انما سمیت الشبهة شبهة لانها تشبه الحقشبهه را برای این شبهه نامیدند که به حق شباهت دارد .

 

در شبهه مبارزه با حق نسیم گونه است . و امروزه این نوع کار در دستور سایتها و وبلاگهای ریز و درشت قرار دارد .  و این شایسته ی افرادی که خود را پیرو فرزند ابوطالب میدانند ، نیست که دست روی دست بگذارند ، و در انتظار بمانند تا گشایشی از آسمان برسد . مگر این نهج البلاغه کتاب امیر ما نیست ؟ پس چرا در میان دوستدارانش مظلوم است ؟ چرا در آموزش و پرورش ما و در آموزش عالی ما نقش موثری از این کتاب نمیبینیم ؟ من چه میگویم ؟ چرا در بین آنانی که از این طریق نان میخورند و احترام میطلبند ، این کتاب مهجور مانده است ؟

 

فریاد این معلم فقیر را شما پدر و مادر های دلسوز بشنوید ، گاهی این کتاب را باز کنید ، و برای فرزندانتان بخوانید و بقدر وسعتان برایشان صحبت کنید . ببینید حضرت در خطبه ی 37 چگونه خودش را معرفی میکند . یاد بگیرید و علی را آنگونه که شایسته ی نام مقدس اوست به دیگران بازشناسی کنید . میفرماید :  فقمت بالامر حین فشلوا، آن گاه که همه از ترس سست شده و کنار کشیدند ، من قیام کردم . و تطلعت حین تقبعوا ، و آن هنگام که همه خود را پنهان کردند من آشکارا به میدان آمدم . و نطقت حین تعتعوا ( تمنعوا - تقبعوا ) ، و آن زمان که همه لب فرو بستند ، من سخن گفتم . و مضیت بنور الله حین وقفوا . و آن وقت که همه باز ایستادند من با راهنمایی نور خدا به راه افتادم . و کنت اخفضهم صوتا ، در مقام حرف و شعار صدایم از همه آهسته تر بود . و اعلاهم فوتا ، اما در عمل برتر و پیشتاز بودم . 

 

ما باید در عمل دوستییمان را به مولا نشان دهیم . شتاب کنید و بقول چارلز سویندال مسیحی تو سر آیه نزنید . دنبال استدلال نگردید . با آن جر و بحث نکنید . و محض رضای خدا شرائط را سبک و سنگین نکنید . با جنگنده ای که قصد از بین بردن روح شما و روح فرزندانتان را دارد ، باید جنگجو باشید . تقاضا میکنم توصیه های آقای سویندال را آویزه ی گوشتان کنید . مخصوصا آنجاییکه میگوید : وسوسه های شما دوستان شما نیستند ، هر چند که به ظاهر اینطور خودشان را به شما جلوه میدهند . اما وسوسه های شما امید دارند که بتوانند شما را به زانو در بیاورند حالا به هر قیمتی و به هر بهایی . و وقتی شما را به زانو در آوردند با شما مثل برده های خودشان رفتار میکنند . 

 

امام در خطبه ی 88 آنجاییکه عوامل هلاک بشر را بیان میکند مواردی را ذکر میکند ، یکی از آن موارد شبهه و نتیجه ی آن است . میفرماید : فیا عجبا ، در شگفتم . و ما لی لا اعجب ، و چرا در شگفت نباشم ؟ یعملون فی الشبهات ،  به شبهه ها عمل میکنند . و یسیرون فی الشهوات ، و در گرداب شهوات غوطه میخورند .

 

من مطمئن هستم که آن کیاست که در مومن است ، آن اندازه توانایی دارد که فریب عوامل ابلیس را نخورد . با این وجود اول برای خودم و بعد برای برادر ها و خواهر های کم سن و سالم این حرف را میزنم ، اگر سایتی را باز کردیم حتی اگر سایت خبری باشد ، داخل پرانتز بشنوید امروز بسیاری از سایتهای باصطلاح خبری هم متاسفانه در کنار مطالب درستشان ، بیشتر از گاهی میبینم که ترهات یهودیها را بصورت خام و بدون توضیحی برای خوانندگان جوانشان میآورند و نام این را آزادی میگذارند . بهر حال اگر سایتی را باز کردیم ، دیدیم که ده مطلب نسبتا خوب دارد ، پنج مطلب بی آزار دارد ، اما آن گوشه یکی به شما چشمک میزند و از شما میخواهد ، بیایید تو . بدانید که به محل شبهه وارد میشوید و میدانید عمل به شبهه شما را طبق فرمایش مولا به منجلاب شهوات وارد میسازد . بدون کمترین تردید آن سایت را ببندید . اگر دیدید ده تا جوک آورده منتها در آن آخر یک جوک گذاشته که به دین ، به آئین و به شرف مردم فهیم ما اهانت میکند ، باز هم سر سوزنی تردید نکنید ، شبهه که میگویند همین است . در مقابل نسیم که میخواهد انسانیت ما را خدشه دار سازد ، با عدم اعتنایمان و با آگاهی انقلابیمان ، طوفانی بپا کنیم که همه ی رشته های آنان را پنبه سازد .

 

ادامه دارد ....                  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 86/4/7ساعت  1:13 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]