سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهل و سوم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

آنچه باعث شد تا مقاله ی خانم مور را برایتان بخوانم و تاکید کنم بر خط خط آن دقت کنید ، این بود که با یک نوع آشوب و سر در گمی در مردم به دام افتاده ی مسیحی آشنا شوید . مردمی که یهودیت سازمان دهی شده آنان را با شریعت سوزی و ارزش ستیزی به بی حیایی عصیانگرایانه وارد ساخته است .

شما امروزه به راحتی میتوانید پیشگویی علی بن ابیطالب را که در مورد مسجد فرموده اند در مورد کلیسا مشاهده کنید . بواسطه ی تحریف گسترده از کتاب مقدس چیزی جز حروف و خطوط که در آن هم دست برده اند ، باقی نمانده است . گرچه به جای انجیل ، اناجیل ساختند اما غالب محتوی ای آن دستاوردی جز اسارت و بردگی از نوع مدرن آن برای مردم مسیحی نداشته است . امروزه از مسیحیت چیزی جز اسم باقی نمانده است . تمدن مسیحی بدون آموزه های تورات محلی از اعراب ندارد . کلیساهای زیبا با سالن های مبله ، محل هایی برای پذیرایی ، تجهیزات گسترده ی رسانه ای ، و محوطه های با صفا بدون کمترین هدایت گری ، مشوق معنا ستیزی نوین شده است .

همه ی ترس و نگرانی ما این است که غفلت و عدم آگاهی زمانی را برایمان فراهم آورد که از قرآن نیز جز حروفی و کلماتی باقی نماند و از دین جز اسمی بر سر زبانها نباشد . قطعا وظیفه ی آنانی که مقامات معنوی و دینی را بعهده دارند در این مقطع حساس ، حساس تر است .

تصمیم دشمن ، مبارزه ی بدون تشر و جنگ بدون خشونت است . چند وقت پیش ایمیلی دریافت کردم . در آنجا یکی از سرکردگان دین ستیز عباراتی را با هوادارانش در میان گذاشت و توصیه هایی را برای آنان بیان کرد که همین الان که با شما به گفتگو نشسته ام در جامعه ی ما در حال اجرا است .

آن شخص از آنجاییکه انقلاب سفید به گوشش خورده بود ، انقلاب بدون خونریزی به گوشش خورده بود که البته این هم از قبیل آن دروغ های اول آوریل که در فرهنگ غربی به April fools day  روز احمق ها معروف است ، تنها احمق ها آنرا باور کردند . مبارزه ی نسیم گونه را تجویز میکرد . به همین خاطر به هوادارانش متذکر میشد که بر سر مقامات معنوی تشر نزنید و با جوانان روحانی با خشونت برخورد نکنید ، قطعا آنان مانند ما فرار نخواهند کرد ، آنان در اروپا و آمریکا خانه نساخته اند ، آنان را با انقلابی به نام نسیم دگرگونی از کاخ های حکومتی به تالار های مساجد هدایت کنید . در این مسیر بهترین مبارزه ،‏مبارزه از طریق اشاعه ی فحشاء ، مبارزه ی منفی حتی جمع آوری پول خورد و از ای قبیل چیز هاست . بهر حال مبارزه باید نسیم گونه باشد ، نه طوفانی .

و پر واضح است که در افتادن با نسیم بسیار سخت تر از برخورد با طوفان است . آنچه در مسیحیت رخ داد ، شکست در مبارزه ای نسیم گونه بوده است . انجیل ماند ، اناجیل ماندند ، نام مسیح ماند ، کلیساها نه تنها ماندند بلکه بزرگتر و زیباتر شدند . چرا اینها ماندند ؟ چون طوفانی رخ نداد ، زلزله ای نشد ، نسیم بود . در نسیم آنچه آسیب میبیند ، صفات است ، ژن است ، عرق است ، نطفه است ، نوع نگاه دچار دگرگونی میشود . ذائقه ها عوض میشود .

نسیم مبارزه ای نرم افزاری است . شتاب ندارد . وقتی طوفان میشود گاهی سرعت طوفان به 120 کیلومتر در ساعت هم میرسد ، اتومبیل ها را واژگون میسازد ، درختان را از ریشه در میآورد ، سقف خانه ها را با خود میبرد ، همه متوجه ی طوفان میشوند . طوفان شتاب دارد ، صدا دارد ، ویران میسازد ، لذا مردم موضع میگیرند ، پناه میگیرند و بعد از فروکش کردن طوفان به بازسازی آگاهانه و بهتر و محکمتر از گذشته میپردازند . اما نسیم اینگونه نیست . نسیم در مواقعی لذت بخش است ، آدمی خود را در حالتی قرار میدهد که از نسیم بیشترین بهره را ببرد . قطعا شما تصدیق میکنید که مقابله ی با نسیم نیازمند بیداری مضاعف است .

اگر  شما دوستان حقیقت جو و عدالت خواه و مردم پاک طینت در نسیم دگرگونی قرار بگیرید و همراه با نسیم ، دگرگونی را بپذیرید ، شک نکنید قرآنتان باقی خواهد ماند ، حتی زیباتر از گذشته به چاپ میرسد ، بصورت معطر هم چاپ میشود و به قیمت 400 هزار تومان هم بفروش میرسد . اسم دینتان هم آسیبی نخواهد دید ، مساجدتان هم روز به روز زیباتر و زیباتر خواهد شد . 

امروز شما رهبران کلیسا را مطالعه کنید ، ببینید دشمن چه بلایی سر آنها آورده است . فساد و فحشاء و کودک آزاری از نشانه های کلیساها شده است . جاسوسی و فراهم آوردن زمینه های غارت و یغمای منابع و ثروتهای دیگران از جمله مشاغل اصلی رهبران مسیحی شده است . اینها دیگر چیزهایی نیست که کسی نداند . مصداق شر اهل الارض که در بیان امیر سلام الله علیه آمده ، امروزه رهبران کلیساهای کنیسه شده هستند . 

اگر در مسیر نسیم قرار بگیرید و با نسیم همراه و هماهنگ شوید ف دیر یا زود مشمول سکانها و عمارها شر اهل الارض خواهید بود . اگر میخواهید ببینید در مسیر نسیم قرار گرفته اید یا نه ؟ تقاضا میکنم به خودتان مراجعه کنید . به قلبتان مراجعه کنید . نگاهی به خانه و زندگیتان بیاندازید . در رفتارتان با مردم بویژه با مساکین و فقراء دقت کنید . از نزدیکان مخصوصا از آنهایی که سن و سالشان کمتر است و هنوز پلیدی های دنیا آنها را آلوده نکرده است ، بپرسید ؟ ببینید چه اندازه پول پرستی در شما وجود دارد ؟ به همان اندازه در مسیر نسیم قرار گرفته اید . چه اندازه مبتلا به مقام پرستی و شهرت پرستی شده اید ؟ به همان اندازه در مسیر نسیم قرار گرفته اید . 

بعد که متوجه شدید لازم نیست سراغ مطب رسول الله را بگیرید ، او خود به سراغ شما خواهد آمد . او طبیبی است که میگویند : طبیب دوار بطبه . شما کافی است که به این حد از توجه برسید . حداقلی از یقظه را نشان بدهید آنگاه خواهید دید که ابوسعید الخدری به شما میگوید : سمعت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم یقول لرجل یعظه : که از رسول خدا شنیدم که مردی را موعظه میکرد : ارغب فیما عندالله یحبک الله ، طالب آنچه که صبغه ی الهی دارد باش ، محبوب خدا خواهی بود ، و ازهد ما فی ایدی الناس یحبک الناس . و از آنچه که در دست مردم است ، چشم بپوش ، محبوب مردم خواهی بود . الزاهد فی الدنیا یریح ، کسی که زاهد است در دنیا آسایش دارد ، یریح قلبه و بدنه فی الدنیا و الاخرة . قلب او و بدن او در دنیا و آخرت در آسایش است . و الراغب فیها یتعب قلبه و بدنه فی الدنیا و الاخرة . و کسی که راغب به امور دنیوی است قلب و بدنش را در دنیا و آخرت به رنج میافکند . لیجیئن اقوام یوم القیامة ، در قیامت گروههایی را میآورند ، لهم حسنات کامثال الجبال . که با خود به اندازه ی کوهها خوبی و نیکی آورده اند . فیامر بهم الی النار . دستور میرسد که آنان را به جهنم ببرند . فقیل یا نبی الله ، گفتند ای رسول خدا ، ا مصلون کانوا ؟ آیا اینان از نماز گزاران بودند ؟ قال : نعم . رسول خدا فرمود : بله . کانوا یصلون و یصومون و یاخذون وهنا من اللیل ، نماز میخواندند ، روزه میگرفتند و پاسی از شب را بیدار میماندند . لکنهم اذا لاح لهم شیء من امر الدنیا وثبوا علیه . لکن آنها زمانی که امری از امور دنیایی پیش میآمد ، بر سر آن میپریدند . و ملاحظه ی حرام و حلال آن را نمیکردند . 

عبارت وثبوا علیه عبارت بسیار پر معنایی است . یعنی مثل حیوانی که وقتی طعمه ای را میبیند ، خودش را روی آن میاندازد ، اینان نیز مانند حیوان برای بدست آوردن متاع ناچیز دنیا خود را به آب و آتش میزنند .

ادامه دارد ....   



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 86/4/3ساعت  1:20 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]