سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم


 


گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهل و دوم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


 


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

 

این قبیل نگرانی ها که شما دوستان جوانم میشنوید و دیگرانی که مکتوب این گفته ها بدستشان میرسد ، جدید نیست . بنده پایه گذار این نگرانی ها نیستم ، این نگرانی ها ریشه دار است ، همانطور که در روایت امام صادق و امام کاظم علیهما السلام ، این نگرانیها وجود دارد . در بیانات تیزهوشترین رهبر مذهبی عصر حاضر نیز فراوان میتوان چنین نگرانیهایی را سراغ گرفت .

من به یکی از این فرمایشات ، که امام رضوان الله تعالی علیه در رد بهانه های بنی اسرائیلی عافیت طلبان و خطاب به طلاب و روحانیون در خرداد سال 1350 بیان فرموده است اشاره میکنم . شما ببینید وسعت نگاه این مرجع عالیقدر تا به کجاست . و چرا کسانی که بر جهان حکومت میکنند و به گفته ی بنیامین دیزائیلی بسیار متفاوت از شخصیتهای مشهوری هستند که افراد بی خبر از پشت صحنه تصور میکنند ، با راه ، روش ، منش و خلق و خوی این خورشید تابان سر ستیز دارند ؟ میفرماید : کفایت میکند که ما جمع بشویم در مسجد کذا و کذا و فقه بخوانیم و اصول بخوانیم ، لکن غافل باشیم از همه ی جهات مسلمین ؟ غافل باشیم از اینکه یهود میخواهد ممالک اسلامی را قبضه کند ؟

نگرانی از یهود را در همه ی آنانی که قاعده ی مخوف و دلهره آور دی سن سی تی زی شن Desensitization در آنان اثر نکرده است ، میتوان مشاهده کرد . توجه تان را به بخشی از سخنان روحبخش و متعهدانه ی شهید مطهری رحمة الله علیه جلب میکنم . شما بخوبی میتوانید درک کنید که چرا این گنجینه ی دانش و تفکر را به شهادت رساندند . میفرماید : اگر پیامبر خدا زنده بود ، امروز چه میکرد ؟ در باره ی چه مساله ای میاندیشید ؟ و الله و بالله قسم میخورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود میلرزد . این یک مسئله ی دو دو تا چهار تاست . اگر کسی نگوید ، گناه کرده است و من اگر نگویم ، والله مرتکب گناه شده ام و هر خطیب و واعظی اگر نگوید ، مرتکب گناه شده است

این صحبتها جدید نیست ، خیلی سالهای پیش ، دقیقا سال 1349 گفته شده است . امروز که ما بعد از این همه اطلاع رسانی و انتشار کتاب و مقاله و فیلم و سریال و چیزهای دیگر وقتی از یهود حرف میزنیم ، با واکنش مواجه میشویم ، مدام سوال میپرسید . این بخاطر این است که به قاعده ی دی سن سی تی زی شن که به بی احساس سازی مسلمانان در مقابل هجمه ی گستاخانه ی فکری و عقیدتی یهودیان ، میپردازد ، پاسخ مثبت داده ایم .

هر اندازه که نسبت به عقائد خودمان بی احساس شویم نسبت به عقائد دشمنان انگار احساس مسئولیت میکنیم و این یک دام است . و هر اندازه که نسبت به احوال دختر و پسرمان بی احساس شویم ، نسبت به سرنوشت دختر و پسر آنان عکس العمل نشان میدهیم . قاعده ی بی احساس سازی و قاعده ی خوشمزه سازی گناه از ما موجوداتی خنثی و در مواردی درخدمت یهود میسازد .

 

حال برگردیم و ببینیم آخرین قسمت از مقاله ی خانم مور ، که با عبارت کلیسای شکست خورده برجسته شده است ، چه ارمغانی برای ما دارد .

A Type of the Fallen Church of Today میگوید : این گفته ی خداست که موهای بلند زن افتخار اوست . خانم مور میافزاید : اگر موهای بلند افتخار زن است پس موهای کوتاه ننگ اوست . و ادامه میدهد : که حضرت مریم پاهای عیسی مسیح را با موهای بلندش پاک میکرد . چه رفتار زیبا و متواضعانه ای . یک زنی که موی سرش را تراشیده و در همان حال ادعا میکند که یک مسیحی است ، چنین نیست ، در واقع او خود را از عیسی مسیح دور ساخته است . او مثل همان کلیسای شکست خورده است با همه ی افتخارات از دست رفته اش . Long hair is the Scriptural badge of virtuous womanhood موی بلند به مثابه ی مهر تاییدی برای یک زن پاکدامن و عفیف است .

داخل پرانتز یک توضیحی در باره ی موی کوتاه و بلند  برای دوستانم بگویم . آنوقت کلمات خانم مور برایتان قابل قبولتر میشود . در خانواده های یهودی یک رسمی هست که به وقت ازدواج صورت میگیرد . یکی از کارهایی که عروس بخاطر شوهرش موظف به انجام آن است ، تراشیدن موی سرش است . موی سر زن همانطور که در عبارت خداوند آمده یک glory و یک افتخار برای زن است ، حکم تاج برای زن را دارد . زن یهودی با تراشیدن موی سرش بهنگام ازدواج خود را خالی از تاج میکند و با پستی و حقارت پا به خانه ی شوهر میگذارد و مابقی عمرش را با کلاه گیس بسر میبرد . حال خانم مور از اینکه میبیند زن های مسیحی مانند زن های یهودی موهای سرشان را میتراشند ، پریشان و نالان میشود . و میگوید :

Woman s fall has wrecked many civilisations in the past نزول و حقارت زنان تمدنهای زیادی را در گذشته نابود ساخته است . It will wreck America also این سقوط و نزول آمریکا را هم نابود خواهد ساخت . اگر کلام خدا حقیقت است ، پس بدون توبه همگانی ، هیچ امیدی برای آمریکا ، بجز قضاوت خشمگین خداوند باقی نمانده است . برای آمریکا دو راه تجویز میشود ، یکی بازگشت سریع به سوی خداوند و انجیل و دیگری فرود خشم و عذابی همانند عذابی که بر سر قوم لوط فرو بارید . There is a way to escape wrath یک راه برای فرار از انتقام و خشم خدا وجود دارد . Are we willing to pay the price ? آیا ما حاضریم که بهای آن را بپردازیم ؟ Break off thy sins by righteousness آن بها این است که : بوسیله ی پاکدامنی گناه را از بین ببرید . 

اگر مردم من که بوسیله ی اسم من صدا زده میشوند ، فروتن شوند و دعا کنند . به من روی آورند و از راههای بد و گناهان دوری کنند ، then will I hear from heaven آنگاه من از بهشت خواهم شنید ، and will forgive their sin و گناه آنان را خواهم بخشید ، and will heal their land و سرزمین آنان را درمان خواهم کرد .

ادامه دارد ....                        



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  2:57 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]