سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت چهلم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

بخش دیگری از مقاله ی خانم مور را بشنوید ، میگوید : هرزگی تجارت شده است .

Lewdness Commercialised

خانم مور در توضیح این قسمت میگوید : شیطان در اجرای طرحش مبنی بر فاسد سازی زنان و نابود کردن نسل کامیاب و موفق شده است . زنان نیمه عریان Semi - naked women در بازرگانی مورد بهره برداری قرار گرفته اند . بسیاری از تجارتها و کارو کسبها توسط زنان عریان تبلیغ میشوند . تصویر های زننده ای که تا چند دهه ی پیش فقط در فاحشه خانه ها و بار ها دیده میشد ، امروزه در بیلبورد ها در منظر رهگذران قرار دارد . روزنامه ها مملو از تصاویر زنان برهنه و sensual women زنان هوس انگیز است . نمایش عکسهایی از فیلمهای وسوسه آمیز همه ی شهر های بزرگ ما را پر ساخته است . جاذبه ی اصلی بیشتر مجلات همین تصاویر هستند . امروزه تعداد کمی از جشنها هوادار و مشتری دارند مگر اینکه از سوی گروهی از زنان تقریبا برهنه که خود را در منظر دیگران قرار میدهند برگزار شوند . حتی دختران خردسال که به خیابانها میآیند ، از برهنگی مصون نمانده اند ، آنها نیز تقریبا لختند . These things are undermining the very foundation of our modern civilisation این نابسامانیها و ناهنجاریها همه ی بنیانهای تمدن ما را با شکست مواجه خواهد ساخت . 

البته این وضعیت برای عقلاء غیر قابل پیش بینی نبود . منتها اگر مردمی دچار بیماری عدم پذیرش از اندیشمندان شوند و بخواهند هر چیزی را خودشان مستقیما تجربه کنند ، دیگر پند متفکران متعهد ثمری نخواهد داشت . سال 1789 میلادی ، بنیامین فرانکلین ، امروز آمریکا را پیش بینی میکرد . او هم درد را میشناخت و هم درمان را می دانست . به قسمتی از سخنرانی او بمناسبت وضع قانون اساسی آمریکا توجه کنید ، میگوید : خطر بزرگی در حال تهدید ایالات متحده آمریکاست که در وجود یهودیان خلاصه می شود . یهودیان در هر جا مستقر شوند سطح اخلاق آنجا را به فساد می کشانند ... و اگر اینها با نص قانون اساسی از ایالات متحده  بیرون رانده نشوند ، در صد سال آینده سیستم حکومتی ما را تغییر خواهند داد . وبه این ترتیب دویست سال دیگر ، سرنوشت نوادگان ما ، در دست یهودیان است . 

و شما با مطالعه ی مقاله ی خانم مور به خوبی میفهمید که چه سرنوشت شومی برای نوادگان آقای فرانکلین ترسیم شده است .

نمیتوانم نگرانیم را پنهان کنم . ملاک و معیار آدم بودن ، انسان بودن و مومن بودن را در نگران بودن میدانم ، شما چقدر نگرانید ، همان اندازه بیدارید ، همان اندازه مومنید ، همان اندازه انسانید . من کنایه را بهتر میدانم ، لذا کلی حرف میزنم ، الکنایة افصح من التصریح .

هجمه ی رسانه ای سران پنهان دنیا و تعاون و مساعدت عوامل وطنی آنان طوری گستاخانه ملتها و حکومتها را در چنبره ی خود میفشارد که حاکمان و حکومتها را که وظیفه ی اولشان تصمیم سازی است ، به روزمرگی گرفتار ساخته است . امروزه بسیاری از حکومتها و بسیاری از کشورها اینگونه اند . انگار آینده ای وجود ندارد ، همه امروز را میبینند . این ماجرا در ابعاد فرهنگی ، فکری و معنوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کاملا ملموس است . ما مردممان ، جوانهایمان و نوجوانهایمان را بدون هیچ برنامه ای و بدون هیچ پشتوانه ای به جلو میبریم .

همین الان که با شما صحبت میکنم نهضتی موریانه وار همه ی پایه های خانه و خانواده را از طریق ادنی حیل ، شما فرض کنید مثلا تلفن همراه در حال فرو ریزی است . ترانه ها ، جوک ها ، تصویر های ثابت و متحرک که از این طریق به جوان ما میرسد ، خدا میداند و من با جرات و جسارت میگویم که در استودیو های یهودیت سازمان یافته ساخته و پرداخته شده است . توسط بسیاری از روانشناسان ، جامعه شناسان ، مردم شناسان و فرهنگ شناسان در خدمت یهود ساپورت میشود .

خیلی ها از این طریق ارتزاق میکنند . نه در وظیفه من است و نه در وسع من ، که با اینان مبارزه کنم و یا فردی از اینان را معرفی کنم . من اصلا بحث آدم را نمیکنم . آگاه سازی و روشنگری را بهترین مبارزه میدانم . لذا شما مادر عزیز و پدر گرامی را مخاطب قرار میدهم و با شما حرفهایم را در میان میگذارم .

مادر من ، پدر من ، ما بواسطه ی شتاب سرسام آور تحولات فکری ، فرهنگی و رفتاری انگار همه روزه وارد عصر جدیدی میشویم . و پر واضح است که ورود بدون آگاهی و بدون برنامه سبب برخورد ناصحیح و یا انفعال و یا تغافل ما میشود و هر کدام از این موارد تراژدی غم باری را برای خانه و خانواده ما ، برای دختر ما و پسر ما با خود بهمراه دارد .

رسانه ها معجونی از سبک فهمی و نافهمی عصیانگرایانه را به خورد مخاطبین منفعل خود میدهند ، مخاطبینی که در عدم درک رسانه ای و نداشتن سواد رسانه ای اشتراک جمعی دارند .  خروجی رسانه ، هر رسانه ای باشد ، برای او حکم دانشگاه ، حکم مدرسه را دارد . راه و روش و زندگی خود را با آن هماهنگ میسازد . گمان نکنید این مطلب برای بی دینان است . گمان نکنید این موارد برای مردم بی اعتقاد است . نه ، همه ی ما در معرض خطر قرار داریم . 

امروزه رسانه ها حیوان سازی میکنند ، نه اینکه شکل آدم ها را عوض کنند ، آنها را دنباله رو و پیرو میسازند . سعدی علیه الرحمة چه خوب گفته : صورت زیبای ظاهر هیچ نیست    ای برادر سیرت زیبا بیار . وقتی آدمی دنباله رو شد ، سیرت نازیبا پیدا کرد ، خوب ، صد رحمت به الاغ .

وقتی مرز عشق مجازی و عشق حقیقی گم شد . تفاوت لذت مادی و لذت معنوی در ناکجا آباد بود . چرا خطر پذیری را ایثار ننامد ؟ چرا گستاخی و تهور را حق طلبی نخواند ؟ چرا استقلالش را با قلدری و گردن کشی اعلان نکند ؟ چرا به تنوع گرایی صوری نپردازد ؟ و چرا به جای اینکه به لباس باطن که اصل است ، تعالی ببخشد ، به مد های تحمیلی و مد گرایی تهوع آور روی نیاورد ؟ و چرا های دیگر .

ادامه دارد .....                    



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 86/3/29ساعت  9:11 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]