سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم



گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت سی و هشتم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 




اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

گرچه قرار جلسه ی ما با دوستان شرکت کننده این است که به جای پرسش ، مطالعه کنند و خودشان به پاسخ برسند اما گوینده بر خود فرض میداند که در پاسخ به حامد بی ادبی نکند و چند جمله ای را برای استفاده ی دوستان بیان کند .   

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵ رجب ۱۴۲۷ - ۱۰ اوت ۲۰۰۶
چگونه تصویر آمریکا در ذهن مسلمانان شکل گرفت
کشف دوزخ
برنارد لوئیس
ترجمه: هوتن فیروزپور
 
سید قطب به علت حمایت گسترده مردم آمریکا از حمله یهودیان به اسلام با همکاری مسیحیت در حیرت بود.حتی واکنش تکان دهنده او در مورد روش زندگی آمریکایی بالاخص گناهکاری و فساد و اعتیاد به چیزی که او آن را روابط بی قید و بند جنسی می دانست بسیار افشاگرانه و حاوی اطلاعات مهمی بود. سید قطب برداشت معینی از تضاد موجود بین معنویت شرقی و مادی گرایی غربی داشت و همواره آمریکا را به عنوان حد نهایی مادی گرایی قلمداد می کرد. او می نویسد که همه چیز در آمریکا حتی مذهب نیز با معیارهای مادی سنجیده می شود. او کلیساهای زیادی را مشاهده کرد اما به خوانندگان خود نیز توصیه کرد که تعداد زیاد مردم در کلیساها را به مذهب و احساسات معنوی آنان تعبیر نکنند. او می گفت که کلیساها در آمریکا همچون شرکت های تجاری بر سر جذب مشتری و کسب شهرت با هم رقابت می کنند و درست روش هایی را به کار می برند که مغازه ها و سالن های نمایش تئاتر برای جذب مشتری و تماشاچی از آن استفاده می کنند. برای کشیش یک کلیسا به عنوان مدیر شرکت یا تئاتر موفقیت با معیارهایی چون سایز، بزرگی و تعداد سنجیده می شد.کلیساها برای جذب مشتری بی شرمانه تبلیغ می کردند و چیزهایی چون خوشگذرانی و تفریح را که آمریکایی ها به شدت در جست وجوی آن هستند پیشنهاد می کردند. نتیجه آنکه سالن های تفریح کلیسا با دعای خیر روحانیون مراسم رقص و شادی برپا می کردند و زن و مرد در آن با هم ملاقات کرده و یکدیگر را لمس می کردند. کشیش ها تا آنجا پیش می رفتند که چراغ ها را برای تشدید هیجان رقص خاموش می کردند.
رقص با آوای گرامافون مهیج تر می شد. او با تنفری آشکار می نویسد: سالن رقص تبدیل به محلی برای پایکوبی و روابط غیراخلاقی شده بود و هوا پر بود از شهوت. او همچنین برای مستند کردن توصیفات خود و محکوم کردن عیاشی و هرزگی عمومی آمریکاییان گزارش هایی را از پروفسور کینزی ۱۰در مورد رفتار جنسی ارائه داد.این برداشت از غرب و روش های آن می تواند به شرح این مطلب کمک کند که چرا استشهادیون سالن های رقص، کلوپ های شبانه و اماکن دیگری را که در آن زنان و مردان جوان یکدیگر را ملاقات می کنند به عنوان اهداف مشروع خود قلمداد می کنند. 
 
  ۱۰ Kinsey پروفسور آلفرد چارلز کینزی متولد ۱۸۹۴ از اساتید دانشگاه هاروارد بود. وی به تدریس جانورشناسی در دانشگاه هاروارد و ایندیانا می پرداخت. تحقیقات گسترده وی در رابطه با رفتار جنسی انسان همواره مورد استناد علمای پزشکی بوده است .
 
شماره ی 10 توضیح روزنامه ی شرق در باره ی آلفرد کینزی است .
 
تبلیغ و ترویج مستقیم و غیر مستقیم ترهات آلفرد کینزی در جامعه ای که بیشتر مردم آن را جوانان و نوجوانان تشکیل میدهند ، کاری بدون مطالعه و عملی بدون دستور نیست . قطعا پولهای تصویبی کنکره ی آمریکا خرج خرید تفنگ و توپ و گلوله نخواهد شد . آنچه که در این مملکت از هر انفجاری خطرناکتر است و مروجان آلفرد کینزی به اهمیت آن پی برده اند و متاسفانه غفلت گیج کننده ی رهبران معنوی بهترین فرصت را به آنان داد ، سکس است . سکس با همه ی مشتقاتش . از تماشاگری سکس گرفته تا تخیلات سکسی . از پااندازی و دلالی گرفته تا رفتارهای پر خطر جنسی .
 
اما شناخت آلفرد کینزی در چند جمله .
1) جانور شناس ، متخصص در زمینه ی زنبور های نیش دار .
2) در سال 1948 کتاب رفتار جنسی در جنس مذکر انسان را نوشت .
3) در سال 1953 کتاب رفتار جنسی در جنس مونث انسان را نوشت .
4) او را پدر انقلاب جنسی نامیدند و به او لقب دکتر سکس دادند .
5) او با انقلابش به طبقه ی متوسط قبولاند که بسیاری از اعمال جنسی سنتی که ممنوع قلمداد میشد ، اعمالی عادی اند .
6) خانم سو الین براودر در مقاله ی انقلاب جنسی و روغن مار که خانم یاسمن شیبانی زحمت ترجمه ی آنرا کشیده اند ، صراحت نظریه ی کینزی را اینگونه بیان میکند : که مردم باید به هوس هایشان بدون هیچ منع و احساس گناهی عمل کنند .
7) گناه زدایی از خانه و خانواده و عدم وفاداری زنان و مردان به یکدیگر پس از ازدواج تعریف دیگری از نظریه ی کینزی است .
8) از حربه های کثیفی که کینزی به خورد طبقه ی دختران جوان داد . ادعای این مطلب است که روابط نامشروع دختران هیچ زیانی به ازدواجشان نخواهد زد .
9) جانور شناسی که آقای پاورقی نویس تحقیقات گسترده ی او را در رابطه با رفتار جنسی انسان همواره مورد استناد علمای پزشکی میداند ، سکس را صرفا یک پاسخ فیزیولوژیک میدانست . خانم الین میگوید : اگر به کتابهای کینزی نگاه کنید میبینید که پیوسته به حیوان انسانی ارجاع میدهد .
10) شنیدن جمله ی خانم مارگارت مید جمعیت شناس آزادیخواه خالی از لطف نیست . او به درستی دریافته است که در اعتقاد کینزی از نظر اخلاقی هیچ تفاوتی نیست اگر یک مرد ، با یک زن رابطه ی جنسی داشته باشد یا با یک گوسفند .
11) امیدوارم اینکه من گفته ام ، شما مطالعه کنید ببینید اینها چگونه بر جوامع تسلط پیدا کردند . وقتی زن مورد پسندشان را تربیت کردند ، مرد مورد پسندشان خود بخود تربیت شد .
و اضافه کردم که من این احمق هایی را که آمار میدهند و لبخند بر لبان مار مینشانند مبنی بر اینکه ما جمعیت زنان با سوادمان رشد کرده ، ورودی دانشگاههای ما بیشتر از طبقه ی دختران است و از این قبیل حرفها و فکر میکنند که حالا چقدر تمدن را خجالت زده کردند و چه اندازه تجدد را به مبارزه طلبیدند ، توجه میدهم که سری به قبر آقای دکتر سکس بزنند و ببینند که چه اندازه روح آلفرد کینزی پدر خودفروشی مدرن را شاد کردند ؟ برایتان قابل قبولتر شده باشد .
 
ادامه دارد .....        


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 86/3/24ساعت  7:12 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]