سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم


گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت سی و ششم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 



اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.

9) هجمه ی فرهنگی دشمن از گذشته های دور تا همین حالا با قدرت و محکمی استمرار دارد . داستانهای جعلیشان را به بعضی از تفاسیر هم وارد ساختند . خودتان پی گیری کنید . من به یکی اشاره میکنم . جلد اول البرهان فی تفسیر القرآن که علامه ی بحرانی آن را نوشته ، عینا مطالب جعلی تورات را در باره ی مار و آدم و حواء آورده است . در آنجا میگوید : مار بعد از اینکه از فریب آدم مایوس شد به سراغ حواء رفت . و به حواء گفت : بخاطر اینکه شما خوب از خدا اطاعت کردی دیگر درخت ممنوعه بر شما حرام نیست . و ابشری بانک ان تناولتها قبل آدم  و به او بشارت میدهد که اگر در خوردن میوه بر آدم سبقت بگیری . کنت انت المسلطة علیه در اینصورت بر آدم مسلط میشوی . الآمرة الناهیة فوقه میتوانی آدم را به هر طریقی سوق بدهی ، امر و نهی آدم با تو خواهد بود .

10) شما مطالعه کنید ببینید اینها چگونه بر جوامع تسلط پیدا کردند . وقتی زن مورد پسندشان را تربیت کردند ، مرد مورد پسندشان خود بخود تربیت شد . من این احمق هایی که آمار میدهند و لبخند بر لبان مار مینشانند که ما جمعیت زنان با سوادمان رشد کرده ، ورودی دانشگاههای ما بیشتر دختران هستند و از این قبیل حرفها و فکر میکنند که حالا چقدر تمدن را خجالت زده کردند و چه اندازه تجدد را به مبارزه طلبیدند ، توجه میدهم که سری به قبر آقای دکتر سکس بزنند و ببینند که چه اندازه روح آلفرد کینزی پدر خودفروشی مدرن را شاد کردند ؟

11) این یک صفت خوبی نیست . همینکه یک مطلبی میشنوی ، یک ان قلتی بگویی . نوع سخن گفتن من اینگونه است ، شما بیا پشت تریبون ، به مدل دلخواه خودت حرف بزن . بحث علم جویی مطرح نیست ، اگر خدا بخواهد به بحث علم هم میرسیم ، بحث که نه ، اشاره ای به تسلط زنانه شد . این چه روشنفکری است که آدمی آفتاب را ببیند بعد بگوید شما برای وجود آفتاب دلیل بیآور ؟ خوب آفتاب آمد دلیل آفتاب . بگذار خیال شما دوست خوب خودم را راحت کنم . سند جویی خوب است ، سند یابی خوب است . اینها را ما تایید میکنیم . هر کسی حرفی به زبان میآورد باید سند و مدرک داشته باشد . اما آنچه من در بعضی از آدمها میبینم سند زدگی است . سند زدگی یک فرهنگ یهودی است . میخواهد از چیزی فرار کند ، میخواهد حکمی را نپذیرد ، از تکلیفی شانه خالی کند و پا روی مطلب حقی بگذارد ، از شما سند میخواهد . دلائل تفصیلی میخواهد . مشکلی که یهودی ها در داستان گاو با موسی علیه السلام داشتند ، همین بود . این روش آدم و خانواده و جامعه را دچار سختی میکند . اگر از همان ابتدا یهودی ها یک گاوی را ذبح میکردند این همه به زحمت نمیافتادند . داستان گاو را خودتان مطالعه کنید .

11) من در بین تفاسیر موجود به زبان فارسی تفسیر نمونه را توصیه میکنم . تفسیری هم آقای قرائتی نوشته اند بنام تفسیر نور آن را هم توصیه میکنم . 

12) شما وقتی آدم را در قرآن مطالعه میکند ، متوجه میشوید : که خدای قرآن آدم علیه السلام را دوست دارد . فتلقی آدم من ربه کلمات همینکه آدم در زمین قرار گرفت و داستان هبوط واقع شد قرآن میفرماید : پس آدم از خدای خود کلماتی را دریافت کرد . و با آن کلمات توبه ی خودش را بیان کرد ، فتاب علیه . خداوند دوست دارد که آدم در همین آغازین لحظه های حضورش در زمین خداشناسی اش را بر پایه ی انه هو التواب الرحیم بنا کند ، لذا به آدم بصراحت میگوید : که خداوند مهربان است ، توبه پذیر است .

13) حالا همین ماجرا را در تورات بخوانید . متوجه میشوید که چه جنایت مهیبی در حق بشر در طول تاریخ رخ داده است . بشنوید : پس خداوند او را از باغ عدن بیرون راند تا برود و در زمینی که از خاک آن سرشته شده بود ، کار کند . بدین ترتیب او آدم را بیرون کرد و در سمت شرقی باغ عدن فرشتگانی قرار داد تا با شمشیر آتشینی که به هر طرف میچرخید ، راه درخت حیات را محافظت کنند . اینها آیات انتهایی بخش سقوط انسان در سفر پیدایش بود .

14) حرف من این است که از چنین نگاهی سعادت طلبیدن ، Happiness خواستن نه اینکه بلاهت است ، من میگویم باید جرم تلقی شود . روی همین حساب ، تمام داده های غربی که متاسفانه در این سرزمین خواهان هم دارد ، مرا نگران میسازد ، مدتها فکر مرا به خود مشغول میکند . همه ی تلاش من این است که بتوانم از شما مردم نگران بسازم . دیگران سعی میکنند به شما آرامش بدهند ، خدا میداند دروغ است ، شما مشکل آرامش ندارید ، مشکل شما و پدر مادر های ما و بزرگان ما و جامعه ی ما این است که نگران نیستند . باز هم سند میخواهید . جلوی بینیتان را باز کنید . متوجه بوی گندی میشوید که ملائک آسمان را هم میآزارد . رفتار و کردار کودکان ما ، نوجوانان ما و جوانان ما حتی بزرگترهای ما نشان دهنده ی عدم نگرانی در جامعه است .

ادامه دارد .....        



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  چهارشنبه 86/3/23ساعت  12:11 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]