سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت سی و پنجم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری.
 

 

1) همه ی خانم ها و آقایانی که مطلبی و یا مقاله ای را ترجمه میکنند ، دقت کنند که ارائه ی مطالب بصورت خام رودست خوری است ، اینها خوبهایشان کورند چه برسد به بدهایشان . ما اگر نوشته ای را برگردان میکنیم وظیفه داریم به شنوندگانمان و خوانندگانمان مدام متذکر آیات قرآنی و روایات معصومین علیهم السلام شویم و فرهنگ سرشار از انرژی خودمان را تبلیغ کنیم .

2) شما با مطالعه ی حضرت آدم علیه السلام ، همسر او و شیطان و آنچه که بر آنان در بهشت گذشت ، بخوبی به اهمیت فراگیری دشمن شناسی پی خواهی برد . باید بدانید که خلقت آدم علیه السلام با امثال ماها یک تفاوتی دارد . آدم مستقیما ، بدون هیچ واسطه ای بدست خداوند خلق شد . اما ماها بواسطه ی والدینمان خلق شدیم . آدم شاگرد خصوصی خداوند شد و خدای متعال معلم اختصاصی او گردید . و علم آدم الاسماء کلها . بقره 31 . و از تعلیم چیزی نبود که آدم فرا نگرفته باشد . جدای از اینکه خداوند دشمن را به او نمایاند و از خطری که در کمین اوست ، او را با خبر ساخت . 

3) شما ها دیدید که بعضی از جوانها مدتها دست هایشان ، پاهایشان و اندامشان را قوی میسازند . به حرف مربیانشان گوش میدهند . فن یاد میگیرند ، ولی کسی برایشان هورا نمیکشد . اما همینکه وارد گود میشوند و با رقیب سرشاخ میشوند ، جمعی با آفرین مشوق آنها میگردند ، زمانی هم که بر حریف پیروز میشود ، با مدال پاداش داده میشوند . اینکه به نفر اول طلا میدهند ، ما حرف داریم . اینجا شاید کلمه ی طلا یا Gold گلد خیلی مهم تلقی نشود . ولی در دنیا کلمه ی گلد اختصاصی یهودی هاست . همه ی آدم ها حق ندارند اسم بچه شان را طلا بگذارند . همه ی اسمهایی که اول آن گلد است ، مثل گلد اسمیت ، گلدامایر اسمهای یهودی است .  اما چرا به او پاداش میدهند ؟ بخاطر اینکه آموخته هایش را در میدان عمل به نمایش در آورد . رقیب را بهتر شناخت ، نقطه ضعف او را بدست آورد ، و در لحظه ای مناسب پشت حریف را به خاک رساند .

4) داستان آدم و شیطان در بهشت آشکار میسازد که آدم اساسا بهشتی است و همه فرزندان آدم به خاطر استعدادی که خداوند در نهادشان قرار داده ، لیاقت استفاده از نعمتهای بهشت را دارند ، لکن این استعداد منوط به پیروزی بر دشمن نیست ، منوط به شکست نخوردن از دشمن است . 

5) شیطان در نهایت آنوسیگری بر آدم و همسرش ظاهر میشود . نهایت استتار و زیرکی را به نمایش میگذارد . شیطان با فرهنگ خودی با ادبیات خودی و با کلماتی که خوشایند آدم است و مورد پذیرش اوست ، به جنگ آدم علیه السلام میرود . برای آدم سوگند میخورد . و قاسمهما انی لکما لمن الناصحین . اعراف 21 . آدم غفلت میورزد از اینکه همه ی قسم ها که راست نیست . دشمن در برخورد با شما علاوه بر قسم ، خیر خواهی هم میکند ، دلسوزی میکند . شیطان هم در برخورد با آدم دلسوزی کرد و با صراحت اعلام کرد من ناصح شما هستم . و باز هم آدم غفلت کرد از اینکه در نصیحت غیر مومن صبر و تامل لازم است . ما حق نداریم به آسانی داده های دشمنان را بپذیریم . تامل را اگر از ما بردارند ، خدا میداند شکست خورده ایم . دشمن در این مبارزه ی بی توقف به نفرات پیروز و شکست خورده پاداش میدهد . منتها پاداش او مثل قهرمانان ورزشی نیست . اینجا پاداشها بصورت معکوس داده میشود . آدمهای پیروز با گلوله مجازات میشوند . چنانچه علی ابن ابیطالب مجازات شد . و این قانون یهود است . شما پروتکل شماره 15 را ببینید ، در بندی از آن میگوید : آنهایی که مانع انجام برنامه های ما می شوند ، بهتر است که مرگشان را جلو بیاندازیم و آنها را نابود کنیم . ولی آدمهای شکست خورده ، بنابر اندازه و سایزشان و خدمتی که به دشمن کرده اند ، پاداش میگیرند . ممکن است علاوه بر تدریس در دانشگاه ها به کنگره ی آمریکا هم دعوت شوند . معاویة دشمن عنود حضرت امیر انگشتری داشت که مهر حکومتی او هم بود و بر آن نوشته بود : لکل عمل اجر . هر عملی که برای معاویه بکنید ، اجری دارد . خیلی از دوستان علی بن ابیطالب را به همین روش از مولا و مقتدایمان جدا ساخت . شیطان در برخورد با آدم به او وعده ی جاودانگی میدهد . و این در حالی بود که خداوند پیش از این به آدم وعده ی اقامت طویل المدت را داده است . میفرماید : و قلنا یا آدم اسکن انت و زوجک الجنة . 

6) کلمه ی اسکن در آیه ی 19 سوره ی اعراف معنای عمیقی دارد . نمیخواهد بگوید به آدم و زوجه اش گفتیم که در بهشت ساکن باشید ، یعنی تحرک نداشته باشید . سکون در اینجا ضد حرکت نیست . میخواهد بگوید ، به آدم و همسرش گفتیم که در بهشت ساکن باشید ، یعنی ثبات داشته باشید ، محکم باشید ، از محل زندگی تان مراقبت کنید تا شیطان شما را از آن بیرون نکند . 

7) و شما دقت کنید که چه بمبارانی از سوی ابلیس در حق آدم علیه السلام صورت گرفت . امروز هم ، برای وادار ساختن ما به نافرمانی و تن دادن ما به گناه ، دشمن حجیم کار میکند . اینکه خانم مور میگوید : Eve is again listening to the voice of serfent همین معنا را میخواهد بیان کند اما با فرهنگ اختصاصی خودش . اینکه میگوید : پوشش زنان امروزی شرم آورتر از پوششی است که زنان هرزه در دهه های گذشته در خانه های فساد به تن داشته اند . به نظر میآید که زنان مدرن تمام حس پاکدامنی شان را به فراموشی سپرده اند . آنها با این خودنمایی بی شرمانه و با این برهنگی گستاخانه شان ، تسریع کننده ی حرکت نسل امروز بسوی جهنم اند . بخاطر این است که سکون ، استقرار ، و آرامش بشر مورد تعرض قرار گرفته است . وقتی آدمی به ثبات نرسید و خانه ای مسکن نشد و خانواده ای به استواری و طمئنینه طولانی مدت نرسید ، ناگزیر جامعه ی فراهم آمده از چنین آدمی ، چنین خانه ای و چنین خانواده ای هر لحظه با کوچکترین دسیسه و ترفندی از هم میپاشد و استحکام موریانه خورده اش را به نمایش میگذارد .

8) همه ی کسانیکه زنان را چون کالایی در حوزه ی مالکیت عمومی برسمیت میشناسند و حقی جز لذت رسانی برای او قائل نیستند را به مطالعه و تامل در آیات 26 و 27 و 28 سوره ی اعراف دعوت میکنم .

ادامه دارد ....         



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 86/3/22ساعت  10:29 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]