سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت بیست و دوم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 

اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

همه ی توضیحات را از گوینده نخواهید . گوینده کتاب لغت نیست و جلسه ی ما هم قرار نیست متکلم وحده داشته باشد . گاهی مطالب ما فقط مبتدا دارد ،  خبر با شماست ، خودتان خبر را پیگیری کنید . از عرق ، اعراق و دساس میخواهید ، مطلع شوید ، خوب مطلع شوید ، به کتابهای فرهنگ لغت مراجعه کنید . اگر در المنجد لغت دس را ببینید ، برایتان میگوید : العرق دساس ای ان اخلاق الآباء تتصل الی الابناء . حالا میگویید ما عربی نمیدانیم . این دیگر قابل قبول نیست .

بنده خودم معلم زبان انگلیسی ام ، باید تبلیغ زبان انگلیسی کنم ، اما هر چه فکر میکنم که چرا پدر ها و مادر ها و خود فرزندان ، چه دختر و چه پسر اشتیاق نشان میدهند ، تا این زبان را یاد بگیرد ، چیزی جز عوامل مادی پیدا نمیکنم . یک پز شده است . خدا میداند در پارکی در تهران شاهد دعوایی بودم که دو طرف جدای از اینکه به هم لگد میزدند ، با انگلیسی شکسته ای هم که بلد بودند ، به هم ناسزا میگفتند . چرا این زبان که به نسبت زبان عربی سابقه ی کمتری در بین ما دارد ، تا این حد مورد توجه قرار گرفته است ؟ و از دیگر سو زبانی که دین ما ، آیین ما ، قرآن ما ، روایات ما و جمعیت کثیری از همسایگان ما به این زبان تکلم میکنند ، این همه مورد بی مهری واقع شده است ؟ این یک وظیفه است ، زبان عربی را یاد بگیرید . و به دیگران یاد بدهید . یک مسلمان از بدو تولد که در گوشش اذان میگویند تا وقتی که در خاک قرار میگیرد و برایش تلقین میخوانند ، با زبان عربی سر و کار دارد . این هم جای کار و تامل دارد و شما پیگیری کنید . دقت کنید که این بی میلی فقط در رابطه با زبان نیست ، بلکه یک دشمنی پنهانی را در ضمیر ما نسبت به مردم عرب قرار داده اند . همین نفرت و دشمنی در نهاد مردم عرب نسبت به ما قرار داده شده است . و این نمیتواند ، بدون سبب ایجاد شده باشد . یکی از کاربردهای تحریف ، عوض کردن جای دوست و دشمن است . دشمن شناسی در جامعه ی ما ، و در کارخانه ی آنانی که پول دین میگیرند ، یا پول دنیا میگیرند و باصطلاح تولید علم میکنند ، متاسفانه محلی از اعراب ندارد . شما مطالعه کنید . و این جابجایی دوست و دشمن را برای مردم ما ، و برای علمای ما نیز توضیح دهید . لعلهم یتفکرون . شاید افاقه کند .

خوب ، به بحثمان برگردیم . العرق دساس ، یعنی سجایای اخلاقی ، ملکات اخلاقی که در دیگران ، مثل پدر بزرگها ، مادر بزرگها ، حتی عمه ها ، خاله ها ، عمو ها و دایی ها وجود داشته و دارد ، در کودک شما اثر گذار است . اینگونه نیست که بتوانید زندگی ای منقطع از دیگران و بریده از پیشینیان برای خودتان تاسیس کنید . اینکه در دعا به جای صلب ، اصلاب و به جای رحم ، ارحام آمده به همین خاطر است .  غفلت از این مطلب برازنده ی جوان مسلمان نیست . عرق را خوشبختانه در فارسی هم استفاده میکنیم ، برای ما غریبه نیست ، شما با مسامحه بگویید ، ژن . اگر این معنا را میفهماند ، ما حرفی نداریم .

خوشبختانه دخترانی که برخوردار از ژن عفت هستند ، به برکت دعای امام زمان علیه السلام در این سرزمین کم نیستند . پسران با شرف هم شکر خدا بسیار زیادند . از آنجایی که در اغلب موارد پسران منتخب (به کسر) اند ، به خیلی چیزها باید دقت کنند ، و آن چیزی که در راس قرار دارد ، باید عفت و پاکدامنی باشد . تخیروا لنطفتکم برای نطفه هایتان محل مناسبی انتخاب کنید . فانکحوا الکفاء و انکحوا الیهم و از اشخاص هم شان خود زن بگیرید و به آنها زن بدهید . 

شما میپرسید این دیگر چه جلسه ی دشمن شناسی است ؟ این مطالب چه ربطی به دشمن شناسی دارد ؟ باید بدانید اینگونه جلسات و اینچنین مطالبی علاوه بر دشمن شناسی ، دشمن کشی هم دارد . اگر معیار شما عفت باشد ، و این تبلیغ شود ، طوری تبلیغ شود که دیگر ملاکها را تحت الشعاع خود درآورد ، در آن وقت ما شاهد پیآمدهای آنچه که فرهنگ بی بندباری غربی نام گرفته نخواهیم بود ، ما شاهد فساد در خانواده ، افزایش طلاق ، کاهش ازدواج ، کثرت تجاوز به عنف ، جنایات بعد از سکس ، فراوانی حرامزاده ها ، کشتن حرامزاده ها ، بی اعتمادی در اعضای خانواده ، از بین رفتن عاطفه و محبت و احساس پوچی در جوانان نخواهیم بود و یا به ندرت با چنین مصائبی مواجه خواهیم شد . ولی با کمال تاسف باید بگویم ، مدتهاست که گوش جوان ما با چیزهای دیگر که غالبا کلام ما لایعنی است ، پر شده و میشود ، و اینگونه مطالب که با ریشه های او ارتباط دارد ، کمتر بگوش میخورد . اگر ملاک انتخاب همسر عفت باشد ، اگر نقطه اشتراک و کفو بودن ، در پاکدامنی باشد . اگر دختر مسلمان به این باور برسد ، که آنچه برای پسر مسلمان با اهمیت است و او در انتخاب همسر آن را ملاک قرار میدهد ، عفت است ، پاکدامنی پیشه میکند . بخشی از جلوه گریها ، لاابالیگریها ، نگاههای هوس آلود و جست و خیز های شهوانی بخاطر این است که در باور دختر مسلمان آمده که ملاک انتخاب ، عفت نیست ، چیز های دیگر است . و متاسفانه این در باور بعضی از مادر ها و بعضی از پدر ها هم آمده است . ما وظیفه داریم خودمان و خانواده مان را از آتش جهنم حفظ کنیم . یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا . چگونه حفظ کنیم ؟ ملاکها را که دست تحریفگر یهودی آن را جابجا کرده ، به جای اولش برگردانیم . 

ادامه دارد ....



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 86/2/30ساعت  6:1 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]