سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتگوی علی خلیل اسماعیل با دوستان جوان در مسجد امام سجاد علیه السلام ( قسمت بیستم )

و الصلوة و السلام علی خاتم الانبیاء و المرسلین حبیب اله العالمین سیدنا و مولانا ابی القاسم مصطفی محمد صلی الله علیه و آله و سلم

اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا 


اصول کافی در کتاب فضل القرآن ، باب البیوت التی یقرا فیها القرآن حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آورده است که قرار است در ارتباط با این حدیث به اندازه ی وسعمان  با دوستان جوان و تحصیلکرده گفتگو و مباحثه کنیم .

وعن لیث بن ابی سلیم رفعه قال : قال النبی صلی الله علیه و آله : نوروا بیوتکم بتلاوة القرآن و لاتتخذوها قبورا کما فعلت الیهود و النصاری .

ما با پیش کشیدن بحث نطفه های غنی شده ی رسانه ای میخواهیم ضریب حساسیت شما را بیشتر کنیم ، بحث ما برای دوستان جوانی است که یا به تازگی تشکیل خانواده داده اند و یا قصد دارند در آینده ی نزدیک تشکیل خانواده بدهند . البته اگر در جمع ما فردی علاقمند است بداند کودکان فراهم آمده از نطفه های غنی شده ی رسانه ای ولد علی الاسلام هستند یا نه ؟ باب مطالعه و تحقیق باز است . پرس و جو کند . حتما به نتایج خوبی میرسد . ما حتی بنا نداریم شک و تردید درست کنیم و در مورد شک در حلال زاده بودن به سبک و سیاق فقهای عالی رتبه به سخن امام علیه السلام الولد للفراش تمسک میکنیم .

میخواهیم تاکید کنیم برای داشتن فرزندانی با صفات نیک ابتدا باید صلب های شامخ و بلند مرتبه و رحم های پاک و پاکیزه مهیا نمود . چنانچه در زیارت وارث در خطاب به امام حسین علیه السلام به این دو مورد شهادت میدهیم . اشهد انک کنت نورا فی الاصلاب الشامخة و الارحام المطهرة . میخواهیم تاکید کنیم که بهشت را به بها دهند نه به بهانه . برای داشتن ریحانة من ریاحین الجنة باید باغبانی فهیم و فداکار بود . رسول خدا با اینکه مورد عنایت و توجه خاصه ی پروردگار قرار داشت و این توجه اختصاص به زمان پیامبری آن حضرت هم نداشت بلکه در داستانی که رسول خدا از دوران کودکی شان نقل میکنند ، شما میبینید که لطف و امداد الهی همیشه با آن سرور بوده است . میفرماید : در کودکی چند مرتبه اتفاق افتاد که احساس کردم از امداد های غیبی بهره مندم و یک مامور درونی از من مراقبت میکند و مرا از ارتکاب بعضی امور باز میدارد ، یکی از آنها این است که بچه بودم با کودکان بازی میکردم ، روزی یکی از بزرگان قریش ساختمان میکرد و کودکان بر حسب حالت کودکانه خوششان میآمد ، سنگ و مصالح ساختمانی در دامن کنند و نزد بناء بیاورند ، بچه های عرب پیراهن بلند داشتند که بدون شلوار بود و چون پیراهن بالا میگرفتند ، عورتشان ظاهر میشد . من رفتم سنگ در دامن بگذارم ، خواستم پیراهن بالا بیاورم ، کسی با دستش زد و دامنم انداخت ، بار دیگر خواستم باز همان شد ، دانستم که من نباید این کار بکنم . اینچنین انسانی وقتی قرار است صاحب فرزندی شود به دستور خدای متعال چهل روز به عبادت و تهجد میپردازد و بعد از آن نطفه ی حضرت زهرا سلام الله علیها منعقد میشود

ما با پیش کشیدن نطفه های غنی شده ی رسانه ای میخواهیم جوان مسلمان بداند که آزادی دروغی بیش نیست ، مهمترین صفت رسول الله ، عبد است . و ما هر روز چندین مرتبه در نماز به بنده بودن رسول الله شهادت میدهیم و پر واضح است که بندگی با رهایی بی محابا سنخیتی ندارد . وقتی میگوییم فلان چیز حرام است ، بعضی گمان میکنند حتما باید علت حکم و مفاسدی که بر آن مترتب است را بدانند . مثلا میگوییم گوشت خوک حرام است ، او گمان میکند ، حرام است یعنی از گلو پایین نمیرود . آنچه باید در ترک محرمات برای همگان مطلوب باشد ، ترک به خاطر نهی پروردگار است . وقتی میگوییم خوردن خوک حرام است ، میخواهد کباب گوشت خوک باشد ، در صنعت کالباس سازی بکار رفته باشد و یا میخواهد بصورت شکلات هایی در بسته بندی های رنگارنگ عرضه شود ، در هر صورتی حرام است . بعضی ها هم خواستند بفهمند که این نهی خدا در حرمت خوردن گوشت خوک چیست ، در خود خوک جستجو کردند ، دیدند در میان حیوانات وحشی خوک از همه بی غیرت تر است . میگویند : چون بخواهد با ماده ی خود آمیزش کند ، زوزه ها میکشد ، تا هفت بار خوکان دیگر با ماده اش درآمیزند ، آنگاه خود با او آمیزش کند . خوردن گوشت خوک مانند شنیدن موسیقی و خوردن شراب هورمون شرم و حیا را در آدمی از بین میبرد . شما آثار خوردن گوشت خوک را در اروپاییها و آمریکاییها و هر کسی که متمایل به آنهاست ، میتوانید ببینید . شما بگویید آنهایی که امروزه با زنان معامله ی مستراح میکنند و ادرار و مدفوع بخوردشان میدهند ، آیا نمیتواند از آثار خوردن گوشت خوک باشد ؟  حیف که زبانمان بخاطر بعضی مصالح بسته است و الا گفتنیها بسیار زیاد است . سکوت طرفداران حقوق زن آیا از نشانه های دیگر خوردن گوشت خوک نیست ؟ عدم جلوگیری ماموران سازمان های بهداشتی نمیتواند نشانه ی دیگری از خوردن گوشت خوک باشد ؟ جوان مسلمان منزه است ، نه اینکه گوشت خوک نمیخورد بلکه از همه ی پیآمد های ریز و درشت آن متنفر است . جوان مسلمان سخن مولا و مقتدایش را میداند که الراضی بفعل قوم کالداخل فیه معهم همین اندازه که راضی به این رفتار پلید باشد ، در رفتارش و در نطفه اش اثر گذار است .

میخواهم مهم تر از این بگویم . پیامبر خدا گوشت قلوه نمیخورد ، بدون اینکه آن را بر دیگران حرام کند ، میفرمود : به خاطر اینکه کلیه ها به بول حیوانات نزدیک است . رسول خدا گوشت ماهیچه و سر دست را دوست داشت و گوشت ران را دوست نمیداشت ، زیرا این قسمت به محل بول حیوان نزدیک است . اما شما ببینید امروزه در دنیا به مردم فهماندند که گوشت باسن بخورند . الان در آمریکا خوردن Butt steak گوشت باسن در اوج است ، دقت کنید مردم هم در رفتار اجتماعی شان به پایین تنه بیشتر اهمیت میدهند . بهر حال اگر مصمم شدید که صاحب فرزند شوید ، برای او اصلابی شامخه و ارحامی مطهره مهیا نمایید . 

ادامه دارد ....             



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 86/2/28ساعت  11:42 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]