سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

هال سل و خدا شناسی (11)

پیش از این گفتیم که بشر بما هو بشر موجودی است نیازمند ، سر اینکه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم رو به خدا میکند و میفرماید : الهی لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا به همین جهت است . اگر محتاجی را به مستمندی بسپاریم ، وسیله ی سقوط هر دو را فراهم آورده ایم . آنچه در دنیای باصطلاح بیخدایان و یا دنیای پرستندگان خدا ی تخیلی ، عقلی و یا دنیای پرستندگان خدای کتاب مقدس که امروزه آن را خدای یهودی مسیحی میخوانند ، روی داده است ، واگذاری امور به انسان است . خدای حقیقی بکلی از ذهن و اندیشه ی بشر غربی محو شده است ، در عینیت جوامع غربی هیچ نشانی از خدایی که لا اله الا هو عالم الغیب و الشهادة هو الرحمن الرحیم ( قرآن - حشر - 22 ) وجود ندارد  . بشر غربی به بیماری سخت خطرناک آلزایمر مبتلا شده است ، او خدا را به فراموشی سپرده است . و خدا آنان را به خود فراموشی مجازات کرده است .

کاش بشر غربی میفهمید که معجزه ی آخرین رسول الهی برای زمان خاصی و برای مردم خاصی نیست ، این کتابی است که به جهت استفاده از زبان فطرت ، که زبان مشترک بین همه ی انسانها ، در همه ی زمانها است ، کهنگی ندارد ، و از هر فرسایشی مصون است . لذا وقتی از حضرت امام صادق علیه السلام سوال شد که چرا قرآن با تکرار ، نشر و درس جز تازگی اثر دیگری نمیپذیرد ؟ آن حضرت فرمود : لان الله تبارک و تعالی لم یجعله لزمان دون زمان و لا لناس دون ناس فهو فی کل زمان جدید و عند کل قوم غض الی یوم القیامة ( بحار ج 89 ص 15 _ ج 1 تفسیر موضوعی ص 19 آیة الله جوادی آملی ) .

و قرآن چه زیبا با دوستانش سخن میگوید : یا ایها الذین امنوا ای مردم با ایمان اتقوا الله  تقوی داشته باشید و لتنظر نفس ما قدمت لغد و هر کس باید بنگرد که برای فردایش چه تقدیم داشته است و اتقوا الله متقی باشید ان الله خبیر بما تعملون همانا خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است ( قرآن - حشر - 18 ) .

آنگاه همین مومنان را از اینکه مانند آنهایی باشند که خدا را فراموش کرده اند برحذر میدارد : و لا تکونوا کالذین نسوا الله همانند آنانی که به کلی خدا را فراموش کرده اند نباشید . خداوند پی آمد خدا فراموشی را برای مومنان بیان میکند فانسیهم انفسهم پس خدا آنان را از یاد خودشان برد . خداوند فسق و بد کاری را از جمله نشانه های خدا فراموشان و خود فراموشان میخواند اولئک هم الفاسقون آنان براستی از بد کارانند ( قرآن - حشر - 19 ) .

و چه فسقی بدتر از اهانت به ساحت مقدس حضرت عیسی مسیح علیه السلام . به تاریخ 23 دی ماه 1383 شبکه دوم تلویزیون بی بی سی برنامه موهنی و اپرای مستهجنی از جری اسپرینگر پخش کرد که در آن علاوه بر استفاده از کلمات رکیک ، حضرت مسیح به عنوان یک هم جنس باز به تصویر کشیده شد که به تمسخر خداوند میپردازد .

شما بخوبی علت اینکه جوامع آلزایمر زده هیچگونه اعتراضی از خود نشان نداده اند را میدانید ، با این حال در ادامه ، نوشته ی ما ، از زاویه ای دیگر از این نقیصه ی روحی و روانی مردم غرب که گوسفند وار برای قصابهایشان بع بع میکنند و از اینکه گروه گروه در کشتارگاه های فوق مدرن ذبح شرعی میشوند و صدایشان هم در نمیآید ، پرده برمیدارد . 

ادامه دارد .....  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/10/8ساعت  5:5 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]