سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم

هال سل و خدا شناسی (9)

از نشانه های بارز و هویدای کمثل الحمار یحمل اسفارا ، کشیش Pat Robertson از رهبران مسیحیان صهیونیست است ، که در پاسخ سوالی که پرسش میکند : Are God and Allah the same  آیا الله و خدا به یک معناست ؟ میگوید : They are not the same  آن دو به یک معنا نیستند و ترجمه ی Allah به God غلط و نادرست است . To translate Allah as God is wrong و سفارش میکند که یارانش هر کجا کلمه ی Allah دیدند ، بگویند Allah و نگویند God .

در قرآن کریم ، حدود صد اسم برای خدا آمده است . که هر یک نمایانگر حقیقتی از حقائق ذات مقدس اوست . تنها الله است که نمایانگر ذات دارای همه ی صفات کمالیه و مبرا از هرگونه سلب و نقص است . اگر کلمه ی الله از اله گرفته شده باشد بمعنای ذات شایسته ی پرستش است و اگر از وله مشتق شده باشد بمعنای آن است که عقول در مقابل ذات مقدسش حیران و یا متوجه و عاشق اویند . و اگر وله و اله دو لهجه از یک لغت باشند معنای الله ، ذاتی میشود که موجودات واله و عاشق او هستند و او تنها حقیقتی است که شایستگی پرستش را دارد . حال با چنین شان والایی و با چنین مفهوم بلندی ، آیا درست است که هر کجا الله دیدیم بگوییم خدا ؟ اگر بگوییم الله مساوی است با خدا ، آیا درست گفته ایم ؟ خدا مخفف ( خود آی ) است . و پر واضح است که خدا تمام معنای الله نیست . 

اگر از پت رابرتسون بپرسید چرا چنین میگویی ؟ در جواب میگوید : چون خدای کتاب مقدس ، خدای محبت و رستگاری است . The God of the Bible is a God of love and redemption او خدایی است که فرزندش را فرستاده تا بخاطر گناهان ما جان دهد و بمیرد . Who sent his Son into the world to die for our sins 

قطعا دوستان جوانی که خواننده ی این سطور هستند ، تایید میکنند که این نگاه منفعت طلبانه به خدا ، مهمترین مجوز برای ارتکاب گناه و کردار زشت و اعمال وقیحانه نزد یهودیان صهیونیست و مسیحیان یهودی شده ، گردیده است . آیا جنایات بی شرمانه ی سربازان مسیحی صرب نسبت به زنان و مردان بی دفاع بوسنی و کشتار همه روزه ی کودکان و نوجوانان فلسطینی بدست یهودیان تا دندان مسلح و قتل و شکنجه ی غیر نظامیان بی گناه در عراق بدست سربازان آمریکایی و انگلیسی حاصل چنین تلقی ای از God نیست ؟ 

در ادامه این کشیش هتاک به خدا و رسول مکرمش خشم خود را نسبت به فداکاری و جانبازی استشهادیون مسلمان که جان خود را در طبق اخلاص نهاده اند ، تا از مادران و خواهران ستمدیده و از پدران و برادران رنج کشیده ی خود دفاع کنند ، پنهان نداشته ، در بدی الله میگوید : او خدایی است که از دوستدارانش میخواهد بخاطر او ، در راه رهایی و رستگاری جان دهند . Allah tells people to die for him in order to get salvation آنگاه برای اینکه الله را برای پیروانش کوچک نمایش دهد ، میگوید : الله ، الهه و خدای ماه در مکه بوده است . Allah was the moon god from Mecca .

توجه همه ی آنانی که زندگیشان را بر پایه ی باصطلاح اصل سقراطی ( همواره از دلیل و بینه تبعیت کن ) بنا نهاده اند ، را به سند محکمی که آقای کشیش برای این ادعای موهوم ، به دوستانش ارائه میدهد ، جلب میکنم . دلیل پت رابرتسون وجود هلال ماه در اسلام است ، اگر باور ندارید کافی است به پرچم کشور ترکیه بنگرید . هلال ماه و یک ستاره در آن میبینید . The flag of Turkey has a crescent moon with a star in it

راستی چه به سر انسان غربی و انسان جدید آمده است ؟ بحران عدم فهم و اتفاقیکه در افکار و اندیشه ی غرب پدید آمده ، حاصل کدامین گناه بشر غربی است ؟

ادامه دارد ......  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  جمعه 85/10/1ساعت  2:34 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]