• وبلاگ : انجمن تفكر مباني
  • يادداشت : گريس هال سل ، پيشگويي و سياست (33)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + شيدا 

    بنام خدا

    ممكن است موضوع تجاوز و سپس بازداشت ملوانان انگليسي و همه اتفاقات و رخ دادهايي که در اين اثنا بوقوع پيوست در ظاهر موضوعي مقطعي به نظر رسد که اثرات و نتايج زود گذر و موقتي با خود به همراه داشته باشد اما در واقعيت چونين نيست.
    تجاوز 15 نظامي انگليسي در مرز آبي اروند که پس از شش مورد نقض حريم آبي صورت گرفت و پس از آن به محاصره دو فروند شناور انگليس منجر شد نشان داد که نيروهاي مسلح كشورمان درتمامي ايام از آمادگي كامل براي دفاع از كشور برخوردارند.
    اما چرا در شرايط کنوني نيروهاي انگليس چندين بار به مرزهاي ايران
    تعرض مي‏کنند در شرايطي که ايران با قطعنامه پوشالي شوراي امنيت و اعمال تحريمهاي هسته اي مدام در حال تهديد است؟
    به نظر هدف غرب بخصوص انگليس و آمريکا از چنين تجاوزاتي، آزمايش ايران و سنجيدن قدرت نظامي و حساسيتهايي مرزي ايران بود و البته پس از آن تحريک افکار عمومي بخصوص غرب براي ايجاد بهانه و توجيه مواضع ضد ايراني سياستمداران غرب و آمريکا .

    اما در مورد هدف اول يعني آزمايش ايران نسبت به مرزهاي خود که البته دراين زمينه به خوبي حساسيت و قاطعيت ايران براي دفاع از تجاوز به حريم خود براي همگان روشن شد آنهم در مرزهاي آبي و ايام تعطيلات کشوري.
    اما هدف دوم که همانا بيش از پيش مخدوش کردن افکار عمومي دنيا، نسبت به ايران بود که پس از دستگيري ملوانان متجاوز، اين تبليغات به شدت رونق گرفت و ترويج شد و سعي شد با مظلوم جلوه دادن نظاميان انگليس و تکذيب نقض حريم آبي ايران، دولتمردان ايران را در پي انتقام گرفتن از غرب به خاطر تصويب قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت جلوه دهند که در اين زمينه موفق عمل کردند، اما تا زماني مشخص.

    از ايران غولي ساختند که خطري براي همه ملتهاست و بار ديگر بحث سلاحهاي هسته‏اي ايران را پيش کشيدند و بازداشت ملوانان نظامي انگليسي را توجيه و دليلي ديگر براي مخدوش کردن چهره ايران قرار دادند،اما تا چه زمان اين تبليغات ميتوانست بر مخاطب خود تاثير داشته باشد و اطمينان آنان را به خود جلب کند؟
    کنفرانس خبري دکتر احمدي نژاد اين زمان مشخص بود. ابتدا رييس جمهور با اهداي مدال به عوامل دستگيري متجاوزان اين ذهنيت را در خبرنگاران و رسانه و مردم بوجود آورد که ايران بشدت نسبت به نقض حريم خود
    حساس است و خاطيان را با قاطعيت مجازات خواهد کرد. شايد در بين خبرنگاران رسانه‏هاي غرب حاضر در جلسه