• وبلاگ : انجمن تفكر مباني
  • يادداشت : پوريم ، ايراني كشي يهوديان
  • نظرات : 3 خصوصي ، 78 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + علي 
    اينا همش از توطئه هاي ست زنده باد كوروش زنده باد داريوش .
    + لاله 

    سلام به همه. قبل از هر نظري بايد اين نوشته ها رو بدون تعصب و غرض ورزي بخونيم و ببينيم چه شواهدي براش هست؟ چرا كل تاريخ ايران باستان( هخامنش تا ساسانيان)، از سال 1310 كشف شده؟ و چرا در هيچ كتاب تاريخ ايراني و عربي الاصلي مثل سفرنامه هاي ابن اثير و مراغه اي و .. اسمي از اين ها نيست؟ و همه چيز با اومدن رضا خاني كه ادعاي پشت هخامنش رو داره شروع ميشه؟ حالا لازمه كه فهميد هخامنش كيه تا بفهميم رضا خان كيه؟

    من تعصبي ندارم روي 4 تا كتاب و 4 تا سنگ! البته ذره اي از خاك وطنم رو هم به هيچ نامردي نمي فروشم!

    اما هيچ كتاب قديمي، بجز تورات، در مورد كوروش هيچي نميگه!

    چرا يهوديا اينقدر دوسش دارن؟ چرا از پسراش برديا و كمبوجيه حرفي نميارن و ناگهان مي رسن به داريوشي كه قراره بهشون جلال و جبروت بده؟

    چرا همه تاريخ نگاران ايران،‏از فسيل ترينشون تا اساتيد دانشگاههاي معزز آمريكا و انگليس كه عهده دار كشف پاسارگاد هستن، همه يهودي هستن؟ جالبه كه هيچ مليتي ما رو به اندازه اينا نميشناسه و دوست نداره؟! شخصا ترس برم ميداره! نوسازه هاي پاسارگاد با سنگها ماشين تراش خورده چه طور در 70-60 سال مثل قارچ در ميان؟ منم بلدم لوگو بسازم! ميتونم برم يك سلسله بسازم كه هخامنش جلوش لنگ بندازه،‏بزار شاه جديد رو كه خواستم ،با كودتا بيارم، خودم همه جدو آبادشو ميسازم!‏نگران كمبود تاريخ اين مرز و بوم نشين! آينده اش درخشانتر از گذشته اشه!

    + ايراني 

    باز هم غير متخصصين وارد قضاياي تخصصي شدن.من دكتراي باستان شناسيم.اين مطالب واقعيت نداره.بخش استر تورات تحريف شده هم در 50-60 سال اخير توسط صهيونيستها اضافه شده كه حتي يهوديان اصيل هم قبول ندارن.باستان شناسان و مورخين و علماي اديان سرشناس نيز جفنگيات صهيونيستها و عاملشون پورپيرار رو رد كردن.

    ناصر بناكننده معروف به پورپيرار كه اسناد جاسوسي او براي شوروي سابق و صهيونيستها در مركز اسناد انقلاب موجوده،كج انديشي است ديپلمه كه رئيس گروهك ضد ايراني پان ترك هم هست.(من خود آذريم)قبل انقلاب هم توده اي بوده.

    قدري تفكر!هر چيزي رو بايد باور كرد.؟؟!!

    بازي نخوريد .در دام نيفتيد.قدري به مفهوم جنگ سايبري فكر كنيد.

    هوش والاي ايراني بايد بيش از اينها رو تشخيص بده.

    + ايراني 

    يه عده ميشن پان ترک و ايران و پارس رو ميکوبند غافل از آنکه خود اصيلترين پارسيان هستند.

    وقتي ما با خودمون جنگ داريم بايد هم اونايي که چشم ديدن تمدن کهن مارو ندارن،چشم ديدن غيرتي رو که دينمون به ما ميده ندارن،برامون نقشه بکشن.

    اي وطن زنده ام در پناه تو.

    اي وطن زنده ام در سايه شهيدان تو.

    اي وطن ميستايم شهيدانت را که بزرگترين ايرانيان بودند.

    جان فداي وطنم/خاک ايران کفنم:اين بود زمزمه شهيدان.

    من ايرانيم و عمري به بلنداي عمر ايران دارم .من ايرانيم و منتظر امام زمان.

    من در ميارم از حدقه اون چشمي رو که : به ايرانم چپ نگاه کنه،به نياکانم توهين کنه،به دينم و به مقدساتم توهين کنه.ايراني نيست اوني که گذشته رو داره اما عشق امام زمان نداره.مسلمان نيست اوني که گذشته پرافتخار وطنم رو به تمسخر ميگيره.

    به چه زبوني بگم که من ايرانيم و عاشق امام زمان.من ايرانيم و افتخار چشمام ،گريه بر امام حسينه.افتخار من ايراني : غيرته که نياکانم اونو به من ارث دادن و دينم اون رو تقويت کرد.

    اي وطن زنده ام در پناه تو.

    دوستان! بازهم مايليد باهم بجنگيد و نامربوطها رو به هم ربط بديد؟

    تورو خدا شما رو به ايران قسم،ناآگاهانه حرف نزنيد ،به مقدسات توهين نکنيد،نياکان شما با مقدسات زندگي کردند،شما رو به ايران قسم ناآگاهانه حرف نزنيد.

    به خدا نظرات تخصصي مال متخصصه.آخه علم منشي و مهندس کامپيوتر يکيه؟علم سيمکش و مهندس برق يکيه؟کار کارگر و معمار در يک حيطه است؟اين چيزهايي هم که شما ميگيد ،تخصص باستان شناسه که سره رو از ناسره تشخيص بده نه اينکه با يک سري تعصبات کور نظر بديد.يک سري آدمهاي جاهل تر از اعراب جاهل هم به مقدسات توهين کنند.

    پست الكترونيكياين مطالب هم مال ذهن معيوب ناصر عوضيه معروف به پورپيرار كه عامل موصاده و اسنادش موجوده.ضد يهوده نه ضد اسراييل
    + ايراني 

    چرا باهم ميجنگيد.ايراني اصيل يعني بي حب و بغض از ابتدا تا الآن.نه ايران باستان کوبيدنيه نه ايران اسلامي.ما ايراني هستيم از نوع مسلمان با احترام به ساير اديان.اسلام چه ربطي به عرب داره.دين ايدئولوژيه نه تمدن.فکر کرديد چرا ايرانيها بهترين مسلمانها شدند و ابن سيناها آفريدند چون از اول يکتاپرست بودند.ديديد که اسلام و ايران از هم جدا نيست .افتخار ميکنيم که سلمان فارسي ايرانيه.افتخار ميکنيم که پيامبر و ائمه هميشه از ايرانيها تمجيد کردند.در قرآن از زرتشتيان با عنوان يکتاپرست يادشده.طبق تفسير علماي بزرگي چون علامه طباطبايي ذوالقرنين هنگام ظهور امام زمان رجعت خواهد کرد و در رکاب آقا خواهد بود و تاکيد کرده اند که ذوالقرنين همان کورش کبير است.بعضيها طوري حرف ميزنند که ... .پس مسيحيها هم بگن حضرت مسيح فلسطيني بود و به ما ربطي نداره که مسيحي باشيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    هيچ ميدونيد که دعاي تحويل سال رو پيامبر(ع)به ايرانيها دادند يعني تمام رسم و رسومات ايراني رو تاييد کردند.

    گذشته ايران پر از شکوه و افتخاره هرکي انکار کنه واقعا احمقه اما حقايقي هم داره.علم، بدون بغض حرف ميزنه که تخصص هرکسي نيست که همه نظرات تخصصي غلط ميدن.اين تخصص باستان شناسيه.استاد مطهري هرگز ايران باستان رو نکوبيدن.بدونيد که عده اي امثال احسان يارشاطر و زرين کوب و ... بهايي و فراماسون بودن که با پرداختن به افتخارات ايران گذشته سعي در تخطئه کردن اسلام داشتند.اسنادش موجوده.

    ما اينجا به جون هم افتاديم و اين چيزيه که دشمن ميخواد يه روز گذشته پر افتخارتو به رخت ميکشه تا اسلامو ازت بگيره و يه روز ديگه فيلم 300 رو ميسازه تا هويتت رو ازت بگيره..

    از ايراني کم اعتقاد و بي اعتقاد، دين رو و افتخارات دوره اسلامي رو ميگيره و از مذهبي ناآگاه هويت گذشتشو ميگيره ديگه چي ميمونه ؟نه دين نه مليت و ما داريم ناآگاهانه آب به آسياب دشمن ميريزيم.

    پست الكترونيكي

    اما نه من فرزند ايرانم .

    مرا افتخار کاوه و سياوش و آرش است.نياکان من هزاران سال پيش سياوش را اسطوره ساختند بدليل پاکدامنيش و...

    من وامدار شاهان ايلامم که قرنها از وطنم در برابر يورشهاي آشور محافظت کردند.من فرزند کورشم .از تبار داريوش.از ديار آريوبرزن که تا آخرين قطره خون در مقابل اسکندر ايستاد.از ديار مهرداد اشکاني.از سرزمين بلاش اشکاني.مرا فرمانده سورناست که روميان را شکست داد و نامي از او در تاريخ روم نيست چون ما تلاشي نميکنيم.من يادگار شاپور اول ساسانيم و.....وهوبرز،فرمانده سپاه ساساني را ميستايم.

    من ايرانيم هم ميهن سلمان فارسي و حافظ و مولانا و رازي و ....هزاران هزار که در مکتب اسلام و ايران پرورش يافتند.ابن سينا گفت هرچه دارد از قرآن دارد.

    آنقدر ايران من افتخار دارد که مغزم قاصر است.

    واي نگو از اميرکبير .ستار و باقر .از نادر شاه که اگر نبود ايران من طعمه افغانها بود.شاه عباس با تمام سنگدليها و بي عدالتيهايش اگر نبود ايران من طعمه عثمانيها بود.

    و...........و.........و...........

    ايران من امام خميني دارد .ايران من شهيد همت دارد و باکري و پلارک و علمدار و بهشتي و رجايي و صيادشيرازي و کاظمي و چمران و....شهيدان گمنامي که ايراني بودند و با الهام از امام حسين وبا عشق به مولا براي وطنم جان فشانيها کردند و هيچ کدام را دشمني با گذشته ايران نبود.

    بزرگترين کارها را شهدا کردند پس ياد بگيريد که با تفکرات اشتباه دشمن را شاد نکنيد.

    پست الكترونيكياين مطالب هم مال ذهن معيوب ناصر عوضيه معروف به پورپيرار كه عامل موصاده و اسنادش موجوده.ضد يهوده نه ضد اسراييل

    + ماندانا 

    يهودي هاي قوم از خود راضي قوم برتر از اينكه دست شما رو شده خيلي مي سوزيد ناراحت نباشيد قبر استر فاحشه با مردخاي آدمكش

    هم به زودي نابود ميشه همان طور كه قوم كثيف تان نابود ميشه

    + ايراني 

    چهار مطلب ذكر نشده است:

    1- هامان ايراني نبوده است

    2- هامان بسيار ظالم و ستمگر بوده است

    3- چرا بقعه استر و مروخاي در همدان بعد از آن ماجرا توسط مردم تخريب نشد

    4- اطلا اين داستان در زمان خشايار شاه بوده

    + Bardiya 
    نمي دانم واقعاً به شما چه بگويم! من يهودي نيستم، مسلمان شيعه هستم و البته نمي خواهم از يهوديان دفاع کنم چرا که {...}ذکر چند نکته در اينجا ضروري است:

    اولاً عيد پوريم عيد همه يهوديان است چه آنهايي که در در غرب هستند چه کليمي هاي خودمان! مي توانيد به کنيسه هاي تهران مراجعه کنيد تا موضوع دستگيرتان شود!

    ثانياً اين استر و مرخاي که مي گوييد در همين همدان خودمان زيارتگاه دارند و عجيب است که تاکنون با توجه به نفرت تاريخي که شما ادعا مي کنيد ( يا شايد مي خواهيد بعداً ادعا شود) هيچ تعرضي به آن نشده است و بعضاً مورد احترام و توجه مردم مسلمان همدان هم بوده است!

    ثالثاً شما داستان را از زبان آقاي پور پيرار و شاگردانشان نقل کرديد و نمي دانم چقدر راجع به ساير برداشت هاي وي از تاريخ ايران و اينکه ايشان {...} اطلاع داريد. اما روايت اصلي آنست که چون قوم يهود با ساير اقوام سامي همواره در کشاکش بوده است و آشوري ها و بابلي ها که از قضابابني اسرائيل همه ريشه هم بودند چشم ديدن آنها را نداشتند(همانطور که اعراب و اسرائيل هم الان چنين وضعي دارند) در پناه شاهنشاهي هخامنشي در آرامش زندگي مي کردند تا وقتي که هامان نامي که گويا به اصالتاً از يکي از يک اقوام سامي رقيب بوده (که قومش پيشتر توسط يکي از پاذشاهان اسرائيل قتل عام شده اند) سربر مي آورد و با توان توان سعي مي کند از قدرتي که در دربار خشايار شا به دست آورده براي برطرف کردن کينه قديمي خود استفاده کند. اينجا يهودي هاي از موقعيت صعيف ملکه قبلي استفاده مي کنند و براي بقآء خود استر را به دربار مي فرستند تا هامان و قومش را از صحنه روزگار محو کند چرا که يا جاي آنها بوده يا جاي هامان! در ضمن رفتار خشايارشا هم چندان يهودي پسندانه نبوده است چرا که در همين داستان يکي از بستگان استر که پسر جواني بوده است به همراه تعداد ديگري پسر جوان يهودي خواجه مي شوند!

    در اين داستان که خود يهودي ها هم اعتراف دارند البته استر تا آخر داستان تقييه مي کند و نمي گويد ک من هدسه هستم و يهودي ام! البته اين سياست را بعداً ما شيعه ها هم در دين اسلام باب کرديم!

    رابعاً شما تا مدت هاي سعي داشتيد که جشن هايي مانند نوروز، چهارشنبه سوري و سيزده بدر را جزء خرافات و ضد اسلامي بدانيد. حال که موفق نشديد سعي مي کنيد که اين جشن ها را هم ابزار دست خودتان کنيد {...}. اين فقره هم جدا از آن نيست ولي من از شما خواهش مي کنم که دست از اين تاريخ پردازي ها برداريد! اينکه شما مي خواهيد به هر داستاني دشمني با يهودي ها و اسرائيل رادر ذات تاريخ مردم ايران قرار دهيدو سياست هاي خودتان را توجيه کنيد و داغ 2600 سال پيش را به خيال خودتان تازه کنيد، نه به نفع ايران است و نه به نفع شما {...}
    + سعيد 
    داستان چندان طبيعي به نظر نمي‌رسد. زيرا خشيارشا خيلي ساده لوح است و يهودي ناشناسي (مردخاي) دختري يهودي (هدسه) را به او معرفي مي‌کند و با تغيير نام او به استر (اختر يا استاره) يهودي بودن او را پنهان مي‌کند. خشيارشا هم بدون هيچ گونه تحقيقي فقط به خاطر زيبايي‌اش او را به عنوان ملکه‌ي ايران انتخاب مي‌کند و حاضر است تمام يا نيمي از پادشاهي خود را به او ببخشد. هم چنين گفتم که منبع تاريخي ديگر براي اين داستان به جز تورات نيست و نام پادشاه در نسخه‌ها و ترجمه‌هاي قديمي احشويرش است و به تازگي به خشيارشا (Xerxes) برگردانده شده است.

    خوشبختانه به نوشته‌ي تازه و مفصل و مستندي از دکتر اميرحسين خُنجي برخوردم که به تمامي درباره‌ي اين داستان است. ايشان مي‌نويسد که اصل اين داستان يهودکشي در مصر زمان هخامنشيان روي داده و يهوديان بعدها آن را با شاخ و برگ‌هاي داستاني به دربار خشايارشا کشاندند تا خود را مهم جلوه دهند.

    نکته‌ي ديگر اين که من به ايراني نبودن نام وزير خشايارشا يعني هامان اشاره کردم. اصلا ياد داستان فرعون در قرآن نبودم. دکتر خنجي با توجه به داستان فرعون در قرآن که نام وزير وي هامان است و ديگر اسناد تاريخي تفسير و روشن‌گري خواندني از کل داستان پوريم و استر و مردخاي دارد که شما را به خواندن آن دعوت مي‌کنم.

    افسانه پوريم :
    http://www.irantarikh.com/tarikh/iranzamin14.pdf

    + دستان 

    چند چيز در پيرامون اين داستان/افسانه گفتنيست:
    ?- تنها بن مايه ي اين داستان، کتاب استر/كتاب عهد عتيق(Old Testament) است ودر هيچ جاي ديگر اين داستان هاييده(تاييد) نشده است.
    ?- چنين ماجراي گسترده و بزرگ و برجسته اي، در هيچ کدام از بن مايه هاي تاريخي کهن و کلاسيک يوناني و غير يوناني نيامده است!
    ?- چنين کشتار و درگيري بزرگي، بي گفتگوست که بايد از خود يادگاري برجا گذاشته باشد و امروزه باستان شناسان يک نشانه از اين کشتار بزرگ را به دست آورده باشند، ولي چنين نشانه اي تا کنون يافت نشده است!
    ?- کساني چون پورپيرار که اين داستان بي پايه را دستاويزي کرده اند براي ايران ستيزي و خوارداشت فرمانروايي پرشکوه و درخشان ايراني/هخامنشي، خود پيش از اين، تورات را تحريف شده و يهوديان را سراسر دروغ پرداز شناسانده اند! و نغز است که هم اکنون براي ايران ستيزي به همان بن مايه هاي تحريف شده اتکا مي کنند!
    بياد داشته باشيم که در همين کتاب تورات داوي(ادعا) کُشتي گرفتن خدا با انسان شده است! يا در جاي ديگري به خدا، اَنگ ِ رشک ورزيدن به انسان زده مي شوند! چرا که انسان همچون خدا خوب و بد را از يکديگر بازميشناسد!(پيدايش/سقوط انسان/ آيه 22) يا در جاي ديگري به پيامبر خدا، اَنگ ِ همبستري با دختران خود را مي زند!(پيدايش/لوط و دخترانش/ آيه 31 تا 33)
    بازگويي هاي تورات و نَسَک هايي همچون آن، که با استوره و افسانه درآميخته اند، زماني ارزش و اَرجي دارند که در بُن مايه هاي ديگر نيز يادي از آن رويدادها شده باشد! تا پس از آن بتوان اينها را با يکديگر سَنجيد و به هوده اي درست و آميغ(حقيقت)ها برسيم.
    ?- ياد کردن از شماره هايي ورجاوندي چون ?? يا ? يا ? در اين بازگويي، خود نشان از جايگاه افسانه/استوره گونه ي داستان دارد و نشان مي دهد که به تنهايي ارزش دانِشيک ندارد.
    + کيانوش 
    ناصر پورپيرار مي کوشد با استناد به اشاره موهوم کتاب استر يهود به واقعه پوريم ( که ضمنا تا پيش از اين در هيچ منبع ديگري اعم از کتيبه ها ، گل نوشته ها ، کتب مورخين و ... بدان کوچکترين اشاره اي نشده است) نتيجه گيري نمايد که :

    ?- تمامي مردم سرزمين ايران در جريان واقعه پوريم بطور کامل نابود شده اند!!!!

    ?- تا دويست سال !!! پس از ظهور اسلام در سراسر سرزمين ايران هيچ جنبنده اي زيست نمي کرده است!!!

    ?- تمامي ادعاهايي که در خصوص نگارش نامه از سوي پيامبر اسلام (ص) به پادشاه وقت ايران ( خسرو پرويز ) مي شود دروغين و ساختگي است!!!

    ?- تمامي ادعاهايي که در مورد هجوم سپاه عرب در دوره خلافت عمر به سرزمين ايران مي گردد کاملا جعلي است!!!!

    ?- و طبعا همه آنچه در خصوص ظلم و غارتگري قوم عرب در عهد خلافت بني اميه در سرزمين ايران گفته شده است نيز بيهوده و دروغين است!!!! و دامن خلفاي اموي از هر گونه شبهه اي در اين خصوص پاک و منزه است!!!

    و .....

    بدينگونه وي در اقدامي جنون آميز با دست آويز قرار دادن يک داستان ساختگي ( داستان استر ) در کتاب تورات، کليه نويسندگان و مورخين اسلامي و غيراسلامي و همچنين کتب و نوشته هاي آنان را مردود مي شمرد!!! تا به هر نحو ممکن تجزيه و تحليل فاقد اعتبار تاريخي خود را که قرنها بعد از اين حوادث بيان شده، رنگ واقعيت ببخشد!!!

    آنچه جالب مي نمايد اينست که :

    کتاب عهد عتيق شامل کتب مقدسي است که توسط پيامبران قبل از مسيح نوشته شده و با توجه به نسخه‌هاي بسيار قديمي که در منطقه درياي مرده در فلسطين پيدا شده است (?)معلوم مي‌شود که نسخه‌هائي که فعلاً متداول است از نظر صحت متن و مطابقت با نسخه‌هاي اصلي کاملاً معتبر و قابل اعتماد مي‌باشد. اين نسخه‌هاي بسيار قديمي که در نزديکي درياي مرده پيدا شده‌اند به طومارهاي درياي مرده معروف هستند. در ميان اين طومارهاي بسيار قديمي قسمت‌هائي از تمام کتابهاي عهد عتيق باستثناي کتاب استر وجود دارد و حتي بعضي از کتابها کامل مي‌باشد. با استفاده از اصول علمي، تاريخ اين طومارها قرن اول و دوم قبل از ميلاد تعيين شده است و اين تاريخ مطابق است با هفتصد سال قبل از هجرت. قبل از کشف طومارهاي درياي مرده، قديمي‌ترين نسخه‌هاي عهد عتيق متعلق به قرن نهم ميلادي بود و وقتي دانشمندان، عهد عتيق موجود را با اين نسخه‌هاي قديمي مقايسه کردند از صحت و درستي آن در عجب ماندند.

    بنابراين مي بينيم که حتي اکتشافات باستاني اخير نيز مويد اين نکته است که کتاب استر ( که در آن به واقعه جعلي پوريم مورد استناد ناصرخان اشاره شده است ) برخلاف ساير کتب عهدعتيق ، هيچگونه سنديت تاريخي نداشته و محتويات آن کاملا مورد ظن و ترديد مي باشد.

    توضيح :

    (?) در کنار درياي مرده ( بحرالميت )، در جوار خرابه هاي قمران ، ديواره هاي کوهستاني قرار دارد و در ميانه ي آن غار صعب العبور واقع است . در سال 1947 يک عرب شبان وارد اين غارها شد و انبوهي از طومارهاي قديمي را کشف کرد . خبر به امريکايي ها و يهوديان مستقر در فلسطين رسيد . بخشي از طومارها به تصرف يهوديان در آمد و بخش ديگر به وسيله ي امريکاييان به نيويورک انتقال يافت . کمي بعد ، اين بخش نيز بوسيله ي يهوديان به مبلغ دويست و پنجاه هزار دلار خريداري و به محل مخصوص در بيت المقدس منتقل شد . بررسي هاي بعدي اهميت فوق العاده اين کشف را فاش ساخت و آشکار نمود که طومار ها ي درياي مرده ( نامي که اسناد فوق به ان شهرت يافته اند ) بقاياي کتابخانه اي مخفي اسني ها است . بدين سان ، اين حادثه مهمترين اکتشاف تاريخ دانش باستان شناسي است . طومارهاي درياي مرده شامل کتب فراوان به زبانهاي عبري ، آرامي ، يوناني ، لاتين ، نبطي و عربي است .در اين مجموعه متن کامل عهد عتيق بجز کتاب استر نيز بدست آمده که قدمت ان به يک سده پيش از ميلاد مسيح ميرسد . اين مجموعه ثابت ميکند که در ان زمان روايتهاي متعددي از تورات وجود داشته است . گفتيم که پيش ازين کشف ، کهن ترين نسخه هاي عهد عتيق تنها با سده هاي نهم و دهم ميلاد قدمت داشت .
    + مينا 
    درود

    به نام هاي سامي و مصري در دربار توجه کنيد. هامان مصري در دربار ايران چه کار مي کند؟
    هامان شما را ياد داستان فرعون و هامان و موسي قرآن نمي اندازد
    مي دانيم ، داستان استر براي بخش ، بدون پشتيباني تورات است!
    خدا را سپاس که باستان شناسي نوين به ياري ما آمده است.
    داستان اصلي در مصر رخ داده است و در هنگامه فرمانروايي اردشير 1 هخامنشي!
    که يهوديان براي اينکه بگويند پس از موسي ، يهودي در مصر نبوده داستان را به ايران آورده اند، که بگويند همه در نزديک فلسطين بوديم!
    و خودشان را ارزشمند جلوه بدهند!

    داستان راستين را از زبان دکتر خنجي بخوانيد!
    افسانه استر و مردخاي :
    http://irantarikh.com/tarikh/iranzamin14.pdf

    سپاس
    + پيام 

    آخه ابله جان. آنهايي كه تمام تاريخ و آثار باستاني رو از صدها سال پيش تا الان تعويض نمودند!!!! و براي اين كار عملا تاريخ تمام جهان رو عوض كردند!!!!!!!!!، چرا تو كتابشون پوريم رو نوشتند كه تو با اون ناصر كس خله اونو بخونيد و پي به كشتار پوريم ببريد؟ حماقت انسانها را پاياني نيست.

    + سينا 

    اينهايي که نعصب کورشون کرده و 4 تا کتاب غربي خوندند و يهوديها تو کلشون کرده که کوروش نجات دهنده بوده ديگر مطلب خلاف اونو نميپذيرند . زنده باد پورپيرار

    + سينا 

    اينهايي که نعصب کورشون کرده و 4 تا کتاب غربي خوندند و يهوديها تو کلشون کرده که کوروش نجات دهنده بوده ديگر مطلب خلاف اونو نميپذيرند . زنده باد پورپيرار

     <      1   2   3   4   5    >>    >