• وبلاگ : انجمن تفكر مباني
  • يادداشت : پوريم ، ايراني كشي يهوديان
  • نظرات : 3 خصوصي ، 78 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    متن تايپي نامه حسن جلاليان (استاد طب اب درماني ) خطاب به علماي محترم اهل سنت مورخ 9/11/1389
    بسم الله الرحمن الرحيم
    حضرات آقايان علماي محترم اهل سنت

    سلام عليکم

    از محضرتان سوالي دارم لطفا پاسخ بفرمائيد

    بعد از پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله وسلم ، پيشواي حضرت فاطمه چه کسي بوده است ؟

    اين سوال از اين جهت قابل طرح است که در صحيح مسلم احاديثي از پيامبر(ص) نقل شده است منجمله اين حديث كه:

    مَنْ خَلَعَ يَداً مِنّ طاعَةٍ لَقِيَ الله يَوْمَ الْقِيامَة ِ لا حُجَّةَ لَهُ وَ مَنْ ماتَ وَ لَيْسَ فِي عُنُقهٍ بَيْعَةٌ ماتَ مِيْتَةٌ جاهِلَّيِةً.

    صحيح مسلم- كتاب الاماره – باب وجوب ملازمه جماعه المسلمين عند ظهور الفتن و في كل حال.... حديث 1851ص532 چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )

    مضمون کلي اين حديث و احاديث مشابه ديگر اين است که هرکس بايد بيعت پيشوايي را بر گردن داشته باشد وگرنه مرگش بمانند مرگ جاهليت است ..

    و در بررسي صحيحين مي بينيم که حضرت فاطمه سلام الله عليها بر ابوبکر غضب کرده و از او روي برگردانيده و هرگز با او سخن نگفته ا ست تا هنگام وفاتش .

    ام المومنين عايشه مي فرمايند:

    ...فَغَضََبتْ فاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللهِ (صلي الله عليه و سلم)، فَهَجَرتْ اَبابَكر، فَلَمْ تَزَلْ مُهاجِرَتَهُ حَتَّي تُوُفَّيَتْ وَ عاشَت ْ بَعْدَ رسول الله (صلي الله عليه وسلم) ستة اَشْهُرٍ.

    .... پس غضب كرد فاطمه دختر رسول خدا (ص) و روي برگردانيد از ابابكر و اين روي برگردانيدن ادامه داشت تا وفاتش و فاطمه شش ماه زندگي کرد بعد از رسول خدا (ص).


    الف- صحيح بخاري-- كتاب فرض الخمس – باب فرض الخمس - حديث 3093 ص652 – چاپ بيروت ( شرکه دارالارقم بن ابي الارقم )

    ب- صحيح مسلم – كتاب الجهاد و السير – باب قول النبي صلي الله عليه و سلم. لا نورث... حديث 1759 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن ) ص 498


    وقتي پيامبر خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايند :

    " خداوند به غضب فاطمه غضب مي کند "

    قيدي بر آن قرار ندادند که : اگر چنين و چنان بود ،يا به فلان شرط ، يا اگر غضبش به فلان علت بود ،اين غضب به چه سببي باشد ؟ نسبت به چه کسي باشد ؟ در چه زماني باشد ؟ هيچ اشاره اي ندارد و بطور کامل مطلق است .

    وپر و اضح است که کسي غضب و خشنودي اش برابر با غضب و خشنودي خداست که از هرگونه آلودگي و گناه و اغراض نفساني پاک و پاکيزه باشد تا غضب و خشنودي اش مبنايي خدايي داشته باشد و به استناد آيه تطهير حضرت فاطمه از تمام آلودگي ها و گناهان و ناپاکي ها مبراست و آن بانوي مکرم مطهره است

    ام المومنين عايشه مي فرمايد :

    خرج النبي صلي الله عليه و سلم ،غداه و عليه مرط مرحل من شعر اسود فجاءالحسن بن علي فادخله ثم جاء الحسين فادخل معه ثم جائت فاطمه فادخلها ثم جاء علي فادخله ثم قال :

    ( انما يريدالله ليذهب عنکم الرجس اهل البيت و يطهرکم تطهيرا ) الاحزاب :33

    رسول خدا صلي الله عليه و آله صبحگاهان از منزل خارج شد ، ردايي ( عبايي) از موي سياه که شعري از اسود بر آن نقش بسته بود بر تن داشت ، حسن بن علي امد ، پس به زير عبا داخل شد . سپس حسين آمد اوهم داخل در زير عبا شد . سپس فاطمه آمد و او هم داخل در زير عبا شد . سپس علي آمد و او هم داخل در زير عبا شد . سپس پيامبر گفت : (جز اين نيست که خدا اراده کرده است که پليدي و ناپاکي را از شما اهل بيت بزدايد و پاک وپاکيزه اتان فرمايد )

    صحيح مسلم – کتاب فضائل الصحابه - باب فضائل اهل بيت النبي صلي الله عليه وسلم – حديث 2424 ص 686 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )

    اين حديث در منابع ديگري مانند سنن ترمذي و تفسير الدرالمنثور سيوطي و مسند احمد و مسند طيالسي و مستدرک علي الصحيحين با رواياني ديگر از اصحاب و خواص نقل شده و وجود دارد که به دلالت خاص آيه تطهير به خمسه طيبه اشاره شده است

    دو روايت ديگر در خصوص آيه تطهير و دلالت انحصاري آن به خمسه طيبه ( پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله ، علي ، فاطمه ، حسن وحسين ) اشاره شده است را در اينجا نقل مي کنم .

    ام المومنين عايشه در روايت ديگري نيز مي فرمايد :

    ..... فَهَجَرتْهُ فَلَمْ تُكَلَّمهُ حَتّي تُوُفَّيَتْ وَ عاشَتْ بَعْدَ الَّنبيِ (صلي الله عليه وسلم) سِتَّةَ اَشْهُرٍ فَلَمّا تُوُفَّيتْ،‌دَفَنَها زَوْجُها عَليٌ لَيْلاً، وَ لَمْ يُوذِنْ بِها اَبابَكْرٍ وَ صَلي عَلَيْها ....

    ... فاطمه روي برگردانيد از ابابكر و با اوسخن نگفت تا وفاتش و 6 ماه بعد از پيامبر (ص) زندگي كرد و بعد از وفاتش همسرش علي او را شبانه دفن كرد و براي نماز و دفنش ، ابابكر را خبر نكرد....
    الف- صحيح بخاري – كتاب المغازي – باب غزوه خيبر- حديث 4240 و 4241 – ص 884 - چاپ بيروت (شرکه دارالارقم بن ابي الارقم )


    ب- صحيح مسلم- كتاب الجهاد و السير – باب 16
    (باب قول النبي صلي الله عليه و سلم، لانورث ما تركنا فهو صدقه) حديث 1759 ص 498 – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )

    حضرات آقايان علماي اهل سنت

    اين روش و منش حضرت فاطمه سلام الله عليها با ابابکر از اين جهت قابل تامل و دقت و توجه است که پيامبر اکرم صلوات الله عليه در باره اين بانوي مکرم فرموده اند :

    ان الله يغضب لغضبک يا فاطمه و يرضي لرضاک

    اي فاطمه بدرستي که خدا غضب مي کند به غضب تو وخشنود مي شود به خشنودي تو

    المستدرک علي الصحيحين ج 3 ص167 .حديث 4730 ( و منابع ديگر مانند الصواعق المحرقه حافظ ابن حجر مکي ص 105 و تهذيب التهذيب ج 12 ص 442 حافظ ابن حجر عسقلاني نيز وجود دارد )

    و ملاحظه مي فرمائيد که اين حديث بطور کامل مطلق است و هيچ قيدي ندارد


    1- عن أنس بن مالک أن رسول الله صلي الله عليه و سلم کان يمر بباب فاطمة ستة أشهر إذا خرج إلي صلاة الفجر يقول الصلاة يا أهل البيت إنما يريد الله ليذهب عنکم الرجس أهل البيت و يطهرکم تطهيرا

    الف -سنن الترمذي /ج? /ص???

    ب- مسند احمد بن حنبل /ج?/ ص???

    پ - مسند طيالسي /ج? / ص ??? /حديث ????

    2- و أخرج ابن جرير و ابن أبى حاتم و الطبراني عن أبى سعيد الخدري رضى الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه و سلم نزلت هذه الآية في خمسة في و في علي و فاطمة و حسن و حسين إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا

    الدر المنثور سيوطي، ج5 ، ص 198

    اين نامه را با ذکر اين حديث از پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله و سلم به پايان مي رسانم که فرموده اند :

    فاطمه سيده النساء اهل الجنه

    فاطمه سرور زنان اهل بهشت است .

    صحيح بخاري – کتاب فضائل اصحاب النبي ( المناقب ) – باب مناقب قرابه رسول الله (ص) ص 790



    والسلام علي عبادالله الصالحين

    الاحقر

    حسن جلاليان

    ????/??/?


    http://ahle-sunnat.blogfa.com

    http://sunniha.blogfa.com

    + مشتي رجب 
    عجب تاريخي !!

    شايد فردا بياين بگين مغول ها نبودند حمله کردند سرخ پوستان آمريکا بودند..

    متظريم

    من اصلا" کاري به نظر بي خود پورپيرار ندارم اما در لينک زير مطلبي درباره پوريم نوشته شده که مي تونه نشون بده که جريان پوريم چي بوده
    ايراني کشي يهوديان به روايت تاريخ(پوريم از نگاهي ديگر)
    http://www.worldwar2.ir/forum/showthread.php?1320-ايراني-کشي-يهوديان-به-روايت-تاريخ
    + اميد 
    امحقان چطوري به اين راحتي به خشايارشا توهين مي کنين نه از نظر منطقي ممکنه خشايارشا دست داشته باشه نه از نظر تاريخي شبهاتي براي من براي اين اتفاق وجود داره ولي بدونه کوچکترين دخالتي از طرف خشايارشا يعني در اصل من مي تونم ثابت کنم که خشايارشا هيچ دخالتي در اين جريان نداشته اگر هم رخ داده باشه که اتفاقا" شک هم دارم به رخ دادنش من تا شب مطلبش رو ميزارم روي سايت بعد لينکش رو قرار مي دم اينجا چون از نظر تاريخي و منطقي و... ممکن نيست خشايارشا دخالتي داشته باشه از جمله اينکه خشايارشا در سال 12 سلطنتش که واقع پوريم در تورات گفته رخ داده در جنگ بوده اما شبهاتي براي اين واقعه بدونه کوچکترين دخالتي از جانب شاه که اتفاقا" اثبات هم ميشه که خشايارشا دخالتي نداشته من تا امشب لينکش رو قرار مي دم
    + داريوش 
    از کي تا حالا ناصر پور پيرار(بنا کننده) شد استاد اين بابا اي توده اي حتي ديپلم هم نداره از سوتي ها که داده هر کسي مي تونه بفهم چقدر بي سواد
    + داريوش 
    وحشي تو هستي مگر اسلام نکبت از کدام اديان مياد مگر نه اينکه اين دين يکي از سه شاخه دين يهود است .وحشي تو عرب هستي و ان پسر عمو هاي عبراني ( يهودي ) نه سرباز از جان گذشته هاخامنشي
    + شهره 

    وحشي خودتي نه سربازان دلير هخامنشي ابله بي وطن
    + بهنام 
    سلام.خسته نباشيد.من 3سال پيش بود که مصاحبه ي آقاي پورپيرار را ديدم.آن موقع بسيار تحت تاثير قرار گرفتم اما اکنون اينگونه فکر نميکنم.من منکر جنايت احتمالي يهوديان نمي شوم اما ماجرايي که پورپيرار نقل ميکند بيشتر شبيه داستانهاي ترسناک است تا يک واقعه ي تاريخي.نميشود که تمام تاريخ نويسان جهان را جاهل و يا ابزار دست يهوديان دانست.انکار واقعيت ها آن هم بدين شکل اصلا راه مناسبي براي مبازه نيست.اين کار جز خوار کردن ايراني ها ثمره اي نخواهد داشت/.
    + ايراني 
    خدا لعنت كند يهودي هاي صهيونيست آن زمان و اين زمان را ، حالا هم زرورشان به ايراني ها نميرسه وهر روز نقشه رخنه در ايران وتصاحب اين مملكت را در سرشون مي پرورونند. انشاء ا... به ياري امام زمان انتقام از اونا نزديك است .
    + کشاورز 
    باسلام
    جشن پوريم و داستانهاي تاريخي از استر و مردخاي و هامان دراياي ابهامات و اشکالات زيادي مي باشد. اينکه چرا وشتي ملکه پيشين برکنار شد و اينکه اگر هامان عليه يهوديان توطئه کرده بود ( اگر چه دليل محکمي براي آن نيست؟ ) چرا بايد ديگران ( 75000 نفر از مردم ) کشته شوند. و آيا اصلا اين داستان واقعي است يا خير؟ ولي آنچه که مطمئن هسيتم اين است که اين روز را با باور به اين داستان يا شايد افسانه جشن مي گيرند و تا سرحد مستي پيش مي روند و تا جايي که فرق بين درود بر مردخاي و لعنت بر هامان را تشخيص ندهند. چيزي که براي من جاي سئوال است اين است که چرا بايد در روز کشتار مردم چنين خوشحالي کرد؟ در هيچ جاي تاريخ و در هيچ آييني نخوانده و نشنيده ام براي قتل عام مردم بعد از کسب قدرت جشن سالانه بگيرند.
    بايد براي آن بدنبال دلايل ديگري گشت. که احتمالا از چشم و گوش ما پنهان است. شايد اين افسانه ها پشتوانه اي باشد براي کشتار مردم غير نظامي فلسطين و لبنان.
    + محمد 

    از تعصب شما بسيار ممنون اما

    شما حق توهين به تاريخ هخامنشي ايران را نداريد جشن پريم يك نسل كشي محسوب ميشود كه متاسفانه ما هيچ خبري از آن نداريم اما بسيار زيبا ميدانيم كه امام حسين را كي چگونه و چرا شهيد كردند اما از تاريخ ايران عزيز خو بي خبريم.

     <      1   2   3   4   5    >>    >