• وبلاگ : انجمن تفكر مباني
  • يادداشت : انهم يرونه بعيدا و نراه قريبا
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام و عرض ارادت...

    « فلما نسوا ما ذكروا به فتحنا عليهم ابواب كل شي . حتي اذا فرحوا بما اوتوا اخذناهم بغتة فاذا هم مبلسون »

    پس چون آنچه از نعم الهي به آنها تذكر داده شد همه را فراموش نمودند ، ما هم ابواب نعمت را (براي اتمام حجت )بروي آنها گشوديم تا به نعمتي كه به آنها داده شد شادمان و مغرور شدند پس ناگاه آنها را بكيفر اعمالشان گرفتار كرديم كه آن هنگام خوار و نااميد گرديدند.

    آيه اي که اشاره کرديد واقعاً جالب بود . مصداقش هم دقيقاً همانيست که گفتيد: بشر جديد و انسانهاي مغرور عصر مدرن. انسانهايي که بعضاً مومن و مسلمان هم هستند ، اما آنچنان که به دستاوردهاي به ظاهر زيبا و مترقي مدرنيته مباهات مي کنند ، به دين و آيين مسلماني خود ، افتخار نمي کنند.

    بايد گفت اوضاع خيلي خرابه ، يعني انسانهاي امروزه مصداق اين جمله هستند که « آنکس که نداند و نداند که نداند .... » مي پندارند که عجب تمدني بر پا کرده اند ، تمدن پيشرفت و فناوري! مومنين هم که در اين مسابقه باخته اند . جز آنکه روز به روز برانفعال خويش بيافزايند هيچ دستاورد ديگري ندارند . عده اي خوش خيال هم مي خواهند از غربيها - در افتضاحي به نام مدرنيته - جلو بزنند!! مي خواهند سردمدار تجدد بشوند !! عجبا از اين قوم که فکر مي کنند تجدد با اسلام قابل جمع است. مي خواهند مدرنيته اسلامي بسازند... خدا عاقبت ما و همه را ختم به خير کند.

    ضمناً دوست گرامي ميشه آدرس دقيق اون حديث از امام معصوم در تفسير آيه فوق رو برامون بنويسيد. ممنون ميشم..