• وبلاگ : انجمن تفكر مباني
  • يادداشت : پوريم ، ايراني كشي يهوديان
  • نظرات : 3 خصوصي ، 78 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    ام المومنين عايشه در روايت ديگري نيز مي فرمايد :



    ….. فَهَجَرتْهُ فَلَمْ تُکَلَّمهُ حَتّي تُوُفَّيَتْ وَ عاشَتْ بَعْدَ الَّنبيِ (صلي الله عليه وسلم) سِتَّةَ اَشْهُرٍ فَلَمّا تُوُفَّيتْ،‌دَفَنَها زَوْجُها عَليٌ لَيْلاً، وَ لَمْ يُوذِنْ بِها اَبابَکْرٍ وَ صَلي عَلَيْها ….



    … فاطمه روي برگردانيد از ابابکر و با اوسخن نگفت تا وفاتش و ? ماه بعد از پيامبر (ص) زندگي کرد و بعد از وفاتش همسرش علي او را شبانه دفن کرد و براي نماز و دفنش ، ابابکر را خبر نکرد….



    الف- صحيح بخاري – کتاب المغازي – باب غزوه خيبر- حديث ???? و ???? – ص ??? – چاپ بيروت (شرکه دارالارقم بن ابي الارقم )



    ب- صحيح مسلم- کتاب الجهاد و السير – باب ??

    (باب قول النبي صلي الله عليه و سلم، لانورث ما ترکنا فهو صدقه) حديث ???? ص ??? – چاپ مصر (مکتبه عبادالرحمن )

    مي بينيم که حضرت فاطمه سلام الله عليها بر ابوبکر غضب کرده و از او روي برگردانيده و هرگز با او سخن نگفته ا ست تا هنگام وفاتش .پس پيشواي حضرت فاطمه ابابکر نبوده است .



    3- علماي اهل سنت اگر پاسخ دهند که امام الوصي علي ابن ابيطالب پيشواي حضرت فاطمه سلام الله عليها بوده است که آنوقت کل داستان اهل سنت زير سوال خواهد رفت چون حضرت فاطمه معيار تشخيص حق از باطل است و غضب و خشنودي حضرت فاطمه غضب و خشنودي خداست زيرا پيامبر اکرم صلوات الله عليه در باره فاطمه فرموده اند :

    ان الله يغضب لغضبک يا فاطمه و يرضي لرضاک



    اي فاطمه بدرستي که خدا غضب مي کند به غضب تو وخشنود مي شود به خشنودي تو



    المستدرک علي الصحيحين ج ? ص??? .حديث ???? ( و منابع ديگر مانند الصواعق المحرقه حافظ ابن حجر مکي ص ??? و تهذيب التهذيب ج ?? ص ??? حافظ ابن حجر عسقلاني نيز وجود دارد )



    و ملاحظه مي فرمائيد که اين حديث بطور کامل مطلق است و هيچ قيدي ندارد



    وقتي پيامبر خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايند :



    ” خداوند به غضب فاطمه غضب مي کند ”



    قيدي بر آن قرار ندادند که : اگر چنين و چنان بود ،يا به فلان شرط ، يا اگر غضبش به فلان علت بود ،اين غضب به چه سببي باشد ؟ نسبت به چه کسي باشد ؟ در چه زماني باشد ؟ هيچ اشاره اي ندارد و بطور کامل مطلق است .



    وپر و اضح است که کسي غضب و خشنودي اش برابر با غضب و خشنودي خداست که از هرگونه آلودگي و گناه و اغراض نفساني پاک و پاکيزه باشد تا غضب و خشنودي اش مبنايي خدايي داشته باشد و به استناد آيه تطهير حضرت فاطمه از تمام آلودگي ها و گناهان و ناپاکي ها مبراست و آن بانوي مکرم مطهره است