سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم


برجام با یهود، سربازان امام زمان(عج) و جایگاه فتنه


از جمله عواملی که سد سیر و سلوک الهی می کند، از رشد و تعالی باز می دارد، بال پرواز را از آدمی می گیرد، جامعه را متوقف می سازد و یا به ارتجاع می کشاند، فرار از فتنه، فرار از اذیت و آزار دشمنان و تمایل به زندگی راحت است. چنین فراری در ادبیات دینی از آنجایی که ریشه در پندار دارد بشدت مورد نکوهش و بسختی محکوم شده است.

 

نفرین قرآن حکیم که فرمود: قتل الخراصون - شامل مردمی است که در بند وهم و ظن و گمان گرفتار آمده اند. دلبستگی به پوسته و چسبیدن به زمین در فرهنگ قرآن و نیز در فرهنگ عقلاء قطعا نافی مغز و عدم عمق نخواهد بود.


پندار مردم به اینکه اقرار به لسان و اعتراف به زبان حقیقت ایمان است و آنان همینگه بگویند: ایمان آورده اند، رها می شوند از جانب خدای متعال و در آیه دو سوره عنکبوت رد شده است. آنچه که حقیقت ایمان، خلوص و عیار آن را آشکار می سازد موضع و عملکرد مردم در فتنه است.

 

اینکه گفته می شود: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند زمانی ارزش واقعی دارد که در عمل، در بزنگاه ها و در میدان تصمیم و انتخاب خود را نشان دهد.


فتنه مانند اکسیژن فضا را و مردمان را در بر گرفته است. دنیای بدون اکسیژن چیزی جز مرگ و نیستی با خود نخواهد داشت. دنیای بدون فتنه نیز جدای از اینکه قابل تصور نیست، دنیایی است خالی از روح و خالی از معنا. دنیایی است که مفهوم مومن، کافر، منافق، مسلمان، شیعه، سنی، یهودی، مسیحی در آن وجود ندارد. بشر در دنیای فاقد فتنه از درک چیزی به نام مرد، نامرد، شجاع، ترسو، قهرمان، پهلوان، انقلابی، سازشکار، ایثارگر عاجز است.


فتنه یعنی فضا، موقعیت، شرایط و جوی که بشر خود را می زاید. و هیچ موجودی بجز (الله) که - لم یلد و لم یولد - است، وجود ندارد که زاییده نشده باشد. منتها در زایش اول بشر موجودی است خام ، به همین خاطر لخت به دنیا می آید.

 

اما در زایش دوم که گریزی از آن نیست: یفتنون کما یفتن الذهب. همه مردم به تعبیر قرآن حکیم - الناس - یعنی فرد فرد، یعنی ایرانی و غیر ایرانی، یعنی سفید پوست و سرخ پوست و سیاه پوست، یعنی عرب و عجم، یعنی زن و مرد گداخته می شوند.


از آنجایی که زایش دوم بر خلاف زایش اول اکتسابی است و خودمان خودمان را می زاییم بسته به اینکه جه اندازه ناخالصی ها در دوران گداخت از وجود ما زدوده شده، مشخص می شود که چه لباسی به تن داریم: یخلصون کما یخلص الذهب - چه عیاری بر ما حک شده است؟ اصلا عیار داریم یا نداریم؟


همه آدم ها در زایش اول از آن جهت که اختیار و انتخابی ندارند - و نفخت فیه من روحی - را دارند. اما در زایش دوم بجز - و قلیل من عبادی الشکور - دیگران فاقد - و نفخت فیه من روحی - خواهند بود.


بنابراین ثروت و مکنت، آسایش و رفاه، تحریم و باصطلاح پسا تحریم، ناداری و بینوایی، درد و رنج، گزینه های روی میز و احیانا زیر میز از آنجاییکه ابزار فتنه و امتحانند شما را شادمان و محزون نسازند. فان الذهب یجرب بالنار و المومن یجرب بالبلاء


سربازان و رزمندگان جوان:


علی خلیل اسماعیل شادمانی بعد از پذیرش قطعنامه 598 را به چشم سر دیده است، گلوله های رسام را که در فضای جبهه به آسمان شلیک می شد تا تلخی جام زهر را بپوشاند، با کمال تاسف دیده است.


فرماندهان با غیرت و امرای با شرف نیرو های مسلح حتما می دانند: پذیرفتن قطعنامه 598 بدون هزینه نبوده است. به اسارت رفتن بیش از 20000 نفر از رزمندگان و  شمار فراوان شهداء و مجروحان و پیشروی نیرو های بعثی یهودی صدام تا کیلومتر ها در عمق خاک مقدس جمهوری اسلامی کمترین جراحتی است که می توان به آن اشاره کرد.


فرماندهان عالیرتبه و قهرمانان جبهه و جنگ:


آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چرا نیروهای بعثی یهودی بعد از پذیرش قطعنامه از سوی ایران اینگونه بی مهابا تا نزدیکی خرمشهر آمدند و چیزی نمانده بود تمام دستاوردها و پیروزی های هشت سال نبرد را محو سازند؟ قطعا پاسخ آن را می دانید و احیانا برای فرماندهان جوان و شجاع بعد از خود توضیح داده اید که نمی توان ماهیت دشمن را اگرچه با عطر و ادکلن خود را خوشبو ساخته است، تغییر یافته دید.


دشمن همچون حیوان درنده، درنده است و خونریز. مخصوصا اگر بوی ترس به مشام او رسیده باشد. حیوان زمانی به انسان حمله می کند که متوجه شود آدمی ترسیده است. و ترس آدمی را نه در چهره او و نه در فریاد او که: من از هیچ کس نمی ترسم - بلکه از بوی نامحسوس ترس که در فضا پراکنده شده، دریافت می کند.


دیدید یا بارها شنیدید که مار در موارد متعدد به نوزاد آدمی آزار نرسانده است، چرا؟ چون نوزاد آدمی هنوز فهمی از خطرناکی مار ندارد به همین خاطر بوی ترس هم ندارد. همین نوزاد وقتی بزرگتر می شود از مار می ترسد و مار هم به او حمله می آورد، بخاطر اینکه بوی ترس تحریک کننده است و باعث حمله دشمن می شود.  


پاسداران دلاور و ارتشیان با شرف:


قرار نیست مومن از یک سوراخ دو بار گزیده شود. اگر خدای مهربان از گناه همه آنانی که زمینه گزش اول را بخاطر پراکندن بوی ترس و بخاطر اعتماد به دشمن فراهم آورده اند، بگذرد قطعا از گناه کسانی که با تزیین و آرایش دشمن زمینه های گزش دوم را در باصطلاح پسا تحریم تدارک می بینند، نخواهد گذشت.


ما افتخار پیروی از پیغمبری را داریم که چشمانش می خوابد اما قلبش همیشه بیدار است. وقتی یهود اهل فدک از رسول خدا(ص) پرسید: یا محمد کیف نومک؟ خواب تو ای محمد(ص) چگونه است؟ و ما از خواب پیامبر آخرالزمان آگاهی داریم. رسول خدا(ص) فرمود: تنام عینای و قلبی یقظان. چشمانم می خوابد و این در حالی است که قلبم بیدار است.


انجمن تفکر مبانی از شما سرباز گمنام امام زمان(عج) به معنای عام و از شما سرباز فداکار و در خدمت نیرو های مسلح به معنای خاص میخواهد.


برای اینکه دشمن گوش تا گوش سرتان را نبرد، بر شهدایمان پایکوبی نکند، ناموس ملت مان را به یغما نبرد، شیطان بزرگ را به نام کدخدا بر جان و مال ما حاکم نکند، نخواب و نخواب و نخواب.    

  



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 94/6/3ساعت  7:23 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]