سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی


بسم الله الرحمن الرحیم


سگ، سگ است.


نوشته ما عنوان سگ شناسی دارد و سگ از جمله حیواناتی است که در نجاست آن هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و فرقی هم ندارد که این سگ از چه نژادی و از چه سرزمینی و به چه اسمی خوانده می شود.

 

می خواهد سگ گله باشد یا سگ سورتمه، سگ شکاری باشد یا سگ نگهبان، می خواهد سگ تزیینی دست آموز باشد و یا سگ ولگرد، می خواهد از نژاد سگ قهدریجان(Qahdarijan) باشد یا داگو آرژانتینو(Dogo Argentino)، از نژاد سگ کرد (Kurdish Shepherd Dog) باشد  یا از نژاد سگ گرگ شکار ایرلندی(Irish wolfhound)، می خواهد سگ ماشیه باشد یا سگ معلم، هیچ فرقی در نجس العین بودن ندارند. علاوه بر این در بین نجاسات یازده گانه 1 - بول 2 - غایط 3 - منى 4 - مردار 5 - خون 6 - سگ 7 - خوک 8 - کافر 9 - شراب 10 - فقّاع 11 - عرق حیوان نجاست خوار. بنابر روایتی که در کتاب معتبر وسائل الشیعة آمده است: انّ الله تعالى لم یخلق خلقاً أنجس من الکلب. خدای متعال هیج مخلوقی را نجس تر از سگ نیافرید.


منافق دشمن است - هُمُ الْعَدُوُّ - فرقی ندارد که این دشمن حقیقی باشد یا غیر حقیقی، مجازی باشد یا غیر مجازی، یهود و نصاری باشد یا مسلمان، فردی کار کند یا گروهی، زن است یا مرد، سیاه است یا سفید، عروسک است یا عروسک گردان، نویسنده است یا مترجم، بر منبر می نشیند یا پشت تریبون قرار می گیرد، شهری است یا دهاتی، آسیایی است یا اروپایی، از عوام است یا از خواص، معلم است یا متعلم، هر کدام را وقتی پذیرفتی که منافق است باید بپذیری که دشمن است. دشمن انحصار در منافقین ندارد، کفار هم دشمن اند، مشرکین هم دشمن اند، اهل کتاب هم دشمن اند. در بین دشمنان بیرونی شدت دشمنی یهود بیشتر است. لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُود(سوره مائده آیه82). اما شدت ترس رسول خدا(ص) نسبت به سرنوشت امتش از کفار و مشرکین و اهل کتاب و یهود نیست، بیشترین ترس رسول خدا(ص) از منافقین است.

 

آن دشمنی که می تواند سرنوشت امت رسول خدا(ص) را دست خوش حادثه سازد، تحریف و تغییر اساسی در آن ایجاد کند، آیات و آمال یهود را با زبان بازی و به نام آیات الهی به اجرا درآورد، پست های کلیدی در قوای مقننه و قضائیه بدست آورد، حتی می تواند بر کرسی ریاست جامعه اسلامی تکیه بزند، آن دشمن بدون هیچ شک و شبهه ای نمی تواند از دسته مومنین باشد. ایمان مومن مانع از تعرض او به آیات الهی و آسیب او به مردم مسلمان می شود. آن دشمن قطعا از جبهه کفار و مشرکین هم نیست، کفر و شرک آشکار کافر و مشرک را رسوا می سازد. اما آن دشمن می تواند از مردمی باشد که جسد مومنانه اش در تسخیر افکار یهود است، آن دشمن می تواند از کسانی باشد که موتور متحرکه اش با سوخت حاخامی به حرکت در می آید، آن دشمن می تواند از افرادی باشد که آراستگی اش مومنان را شگفت زده می کند، سخنوری اش همه را مجذوب خود می سازد، و در همان حال می تواند صد راه خدا کند و مومنان را به وادی ارتداد بخواند، ترس رسول خدا(ص) از این دشمن است. آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) این دشمن را منافق یعنی دو چهره، خوانده است. می فرماید: اِنّى لا اَتَخَوَّفُ عَلى اُمَّتى مُؤْمِناً وَ لا مُشْرِکاً، اَمَّا الْمُؤْمِنُ فَیَحْجُرُهُ إیِمانُهُ، وَ اَمَّا اْلمُشْرِکُ فَیَقْمَعُهُ کُفْرُهُ، وَلکِنْ اَتَخَوَّفُ عَلَیْکُمْ مُنافِقاً عالِمَ اللِّسانِ، یَقُولُ ماتَعْرِفُونَ وَ یَعْمَلُ ماتُنْکِرُونَ.


منافق دشمن است، هُمُ الْعَدُوُّ - و برای اینکه عمق دشمنی منافقان را بهتر درک کنید و کلمه - هُمُ الْعَدُوُّ - برایتان ملموستر شود، بدانید که هیچ یک از ائمه سعادت و رستگاری(ع) بدست کفار و مشرکین به شهادت نرسیده اند، همه این بزرگواران بدست منافقان و مردمی که ظاهر دینی داشتند شربت شهادت را نوشیدند.


قرآن عزیز فقط خصوصیات منافقین را بدون راهکار مبارزه و مقابله با او بیان نکرده است. منافقینی که تا اینجا با تعدادی از خصوصیات آن آشنا شدید، گرفتار نفاق اکبرند. گرچه نفاق به شکل عام دارای سابقه است اما نفاقی اینچنین بعد از غزوه بدر در مدینه همزمان با تاسیس حکومت دینی خود را نمایان ساخت، عناد و دشمنی گرفتاران نفاق اکبر بیشتر با امر رهبری الهی و حاکمیت دینی است. امروزه نیز هرگاه جماعتی از مومنان و مسلمانان در موقعیت حکومت و در صدد حاکمیت دینی برآمدند، با دسیسه ها، فتنه ها، تخریب ها، خبرچینی ها، تحریف ها، و صد ها و هزاران مورد دیگر از این دسته از منافقین مواجه شده و خواهند شد.


حال که خصوصیات منافقین و دارندگان نفاق اکبر را دانستید و آنان را بعنوان خطرناکترین دشمن که می تواند همچون موریانه از درون حاکمیت دینی را میان تهی و زمینه های ویرانی و از هم پاشیدگی آن را فراهم آورد، برسمیت شناختید، فَاحْذَرْهُمْ - از آنان حذر کنید، سنگ حمایت آنان را به سینه نزنید، در میتنگ ها و تجمعاتشان شرکت نکنید، روزنامه ها و مجلاتشان را نخرید، به سایت هایشان وارد نشوید، خبر ها، تحلیل ها، و داده هایشان را از صافی - فَتَبَیَّنُوا (سوره حجرات آیه6) تحویل بگیرید، مراقب باشید در پاسخ به نامه ها، درخواست ها و ایمیل هایی که برایتان فرستادند، سر و رازی را افشاء نسازید. سر سوزنی اعتماد کردن نشان دهنده آن است که معنای - هُمُ الْعَدُوُّ - را بخوبی درک نکرده اید.


خدای متعال با این عبارت کوتاه حجاب از اینان بر می دارد، حقیقت بدون پوشش منافقین را نمایان می سازد، علاوه بر این مقدم شدن - هُم - افاده حصر دارد، یعنی دارندگان نفاق اکبر جز دشمن نیستند. یعنی در دشمنی و عداوت کاملند. یعنی دشمنی در تمامی وجود اینان رسوخ کرده است. اینان در دشمنی - هُمُ الْعَدُوُّ - هستند نه هُمُ الأعداء، یعنی حتی یک استثناء هم وجود ندارد، از فرد فرد اینان باید دوری کرد، جمع اینان و فرد اینان، زن اینان و مرد اینان، مجاز اینان و حقیقت اینان هیچ تفاوتی با هم ندارد.

 

برای اینکه - فَاحْذَرْهُمْ - سلول سلول و گلبول گلبول تو را دربرگیرد، بدان که نخستین مخاطب آن رسول خدا(ص) است که اکمل الرسل است، او نیز باید دست از مصاحبت با منافقانی که اصل رهبری الهی و حاکمیت معنوی را نشانه گرفته اند، بشوید. نباید به کلام آنان اعتماد کند و برای شنیدن سخن آنان تمایل نشان دهد. نباید نصایح، دلسوزی ها و خیرخواهی های آنان را بپذیرد. اینگونه استنباط می شود که - فَاحْذَرْهُمْ - بیشتر از همه مردم راهکاری کلیدی برای مومنانی است که دستی در حاکمیت دینی دارند و یا در این مسیر حرکت می کنند.

 

به عبارت دیگر - فَاحْذَرْهُمْ - فریاد بلندش را بر سر نخبگان، نمایندگان، ماموران سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آنانیکه به هر دلیلی در تیررس منافقین قرار دارند، می کشد، که مراقب باشید فریب منافقین را نخورید. و توجه کنید که در دل - فَاحْذَرْهُمْ - عبارت رعب آور و پرمسئولیت: اگر عالم بلغزد عالم می لغزد و اگر عالم فاسد شود عالم فاسد می شود، وجود دارد. و حتما توجه دارید که در حذر بودن از کسانی که خدای متعال با عبارت - قاتَلَهُمُ اللَّهُ - آنان را به شدید ترین عذاب دنیا نفرین کرده است، و در واقع حیات حقیقی را از آنان سلب نموده است، نشانه محکمی از ایمان و عمل صالح می دهد. و آیا روی گرداندن از حق که در منافقین به اوج خود رسیده برای شما خواننده فهیم ایجاد شگفتی نکرده است؟ و براستی - أَنَّى یُؤْفَکُون؟ 

 

ادامه دارد ...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 93/1/14ساعت  4:54 صبح  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]