سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

 

بسم الله الرحمن الرحیم


شعائر در خدمت ارتداد


از مهمترین نشانه های منافقین استفاده ابزاری آنها از شعائر دینی، عقائد مذهبی و رفتار باصطلاح مکتبی است. اتَّخَذُوا أَیْمانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ ساءَ ما کانُوا یَعْمَلُون(سوره منافقون آیه2). از سوگندهاى خود سپرى ساختند و از راه خدا بازداشتند و به حقیقت، آنچه مى‏کنند ناپسند است.


و براستی چه نیازی است که منافقین کلمه ای را بگویند که جاری مجرای قسم است: نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللَّهِ. سوگند می خوریم که تو رسول خدایی.؟ باید بدانیم که منافقین دشمنان بیرونی نیستند، آنها دشمنان داخلی اند و با مردم کوچه و بازار زندگی و رفت و آمد دارند، برای بقا و نیز برای حفظ خودشان به سپر و به حفاظی نیرومند نیازمندند که آنها را از آسیب و دور ماندن از مردم در امان نگه دارد، و چه حفاظی بهتر و کارآمدتر از نماز و روزه و حج و صبحکم الله و مساءکم الله و سنگ دین و ایمان به سینه زدن و از رهبری الهی مایه گذاشتن و شهادت به رسالت رسول خدا(ص) دادن وجود دارد؟ همه اینها و تمامی اعمال اینچنینی می تواند در حکم - أَیْمانَ - به فتح همزه جمع یمین به معنای سوگند باشد،  و یا  - إِیمان - به کسر همزه به معنای همان ایمان دروغینی که خداوند در  - وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنِین - آن را رد کرده است، باشد. منافقین هم از ایمان دروغینشان و هم از قسم ها و سوگند هایی که بر زبان جاری می کنند، علاوه بر اینکه سپری برای حفظ خود ساخته اند، قصد دارند همچون زمان رسول خدا(ص) که مردم را - فَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ - از راه دین برگرداندند، برای همیشه ایام صد راه خدا باشند و مردم را از راه خدا منصرف و به فساد و تباهی بکشانند.


ممکن است دوست جوان من بخواهد بداند استمرار دشمنی منافقین و اصرار آنها به برگرداندن عامه مومنین از راه دین و دیانت ریشه در کجا دارد؟ عزیز من بدان: تعبیر جنّه نشان مى‏دهد که آنها دائما با مؤمنان در حال جنگ و ستیزند، و هرگز نباید فریب ظاهر سازى و چرب زبانى آنها را خورد. جدای از این قطعا می دانید که منافقین یا یهودی اند و یا گرفتار یهودی زدگی شده اند و در هر دو صورت در خدمت اهداف یهودند و خدای متعال یکی از اهداف یهود را در آیه 109 سوره بقره برگرداندن مومنان از ایمانشان معرفی می کند: وَدَّ کَثِیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إِیمانِکُمْ کُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَیَّنَ لَهُمُ الْحَق. بسیارى از اهل کتاب با آنکه حقیقت بر آنها آشکار شده، از روى حسدی که منبعث از اصل ذات و نفوس خبیثه شان است ، دوست دارند شما را پس از ایمان آوردنتان به کفر بازگردانند.


امروزه نیز یهود، یهودی زاده ها و یهودی زدگان دست در دست هم و از طریق جنگ الفاظ Word war و با بکارگیری جنه ها، گونه ها و ژانر های باصطلاح ماجراجویانهAdventure ، حادثه ای Action، کمدی Comedy، درامDrama، حارمHarem، فانتزیFantasy، تاریخیHistory، هزلSmut، عاشقانهRomance، تراژدیTragedy، معماییMystery، ورزشیSport، جناییCrime، خبریNews، پویانماییAnimation، واقع نماییReality-TV، مستندDocumentary ، خانوادهFamily جدی تر از عصر رسول خدا(ص) و هزاران هزار برابر مجهز تر و نیرومند تر از گذشته - فَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ - را به تفسیر نشسته اند.

 

و صدایشان را با انواع زوزه ها Howls، خرناس ها Growls، خرخرها Grunts، ناله ها Whines و پارس ها Barks و صد ها گونه و هزار ها صدای دیگر که از پایگاه ها و ایستگاه های فرستنده مجازی و غیر مجازی به گوش دختران و پسران جوان و نوجوان ما در اقصی نقاط عالم می رسانند. إِنَّهُمْ ساءَ ما کانُوا یَعْمَلُون. و به حقیقت، آنچه مى‏کنند ناپسند است. و ناپسند تر معنای تعجبی است که در فعل ساء وجود دارد که باید بزرگی عمل منافقین و رعب آور بودن آن خواب از چشم عقلاء، متفکرین، مادر ها، پدر ها، نظریه پرداز ها و همه کسانی که مسئولیت فکری و عقیدتی جامعه را دارند، برباید، اما با کمال تاسف آنچه در جهان اسلام شاهدیم، کلمه ی نمی رباید، برای آن کافی نیست.


پیش از این گفتیم که فرزند همین که متولد شد بقول سید مرتضی رحمة الله علیه بر خلقت داله بر وحدانیت الهی و بندگی او و ایمان به او متولد شده است. کلّ مولود یولد على الفطرة حتّى یکون ابواه یهوّدانه او ینصّرانه. قصد نداریم از مقام و منزلت پدر ها و مادر ها بکاهیم، اما قصد داریم به صراحت اعلان کنیم که امروزه پدر ها و مادر ها در پدر ها و مادر های نسبی محصور نیست. ما پدر ها و مادر های مومنی را می شناسیم که فرزندانشان سر در آخور یهود و نصاری دارند. این یهود زدگی، نفاق و ارتداد فراگیر که بعد از رحلت رسول خدا(ص) رخ داد - ارتد الناس بعد رسول اللَّه - و بجز چند نفر معدود - الا اربعة او خمسة - مابقی باصطلاح مومنان سر از نفاق و دورویی درآوردند، امروزه نیز با توجه به تشکیلات عظیم و بسیار مجهز جبهه  ارتداد، هر لحظه قابل وقوع مجدد و با کمال تاسف در حال وقوع خواهد بود. ذلِکَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ کَفَرُوا فَطُبِعَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا یَفْقَهُون( سوره منافقون آیه3). این بدان سبب است که ایمان آوردند، سپس کافر شدند. خدا نیز بر دلهاشان مُهر نهاد و آنان درنمى‏یابند.


علت اینکه منافقین شهادت کذب می دهند و همان کذب را سپر کردار و رفتار شریرانه خود می سازند، رهزنی می کنند و مردم را از راه خدا بر می گردانند و بر این کار اصرار می ورزند، یکی از علتهای آن کفر بعد از ایمان است. باید دانست که همه منافقین اینگونه نیستند که از ابتداء به قصد کفر اظهار ایمان کنند، تعدادی واقعا مومن اند همانگونه که در این آیه آمده است، اما به هر دلیلی سر از ارتداد و سر از کفر نفاق که از رسواترین کفرهاست، در می آورند. نتیجه کفر نفاق یا کفر بعد از ایمان سختی دل و مقاومت و ایستادگی آن در مقابل حق است. فَطُبِعَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا یَفْقَهُون -

 

کفر نفاق مانع شنیدن صدای حق می شود. دل را افسرده، مایوس و محروم از آشتی با خدا می سازد. قابلیت هدایت و قدرت تفکر و تدبر را از صاحبش می گیرد. دل مُهر خورده به همان اندازه که در مقابل حق مقاوم است در مقابل باطل رام و سر بزیر است. به همان اندازه که با خدا قهر است به همان اندازه با دنیا که حب او راس کل خطیئه است، در صلح و آشتی است. به همان اندازه که قابلیت هدایت و قدرت تفکر و تدبر را از دست می دهد، به همان اندازه در مقابل داده های شیطان و القاءآت حاخامی رسانه های بیگانه منفعل و تسلیم است.

و در این میان غفلت و بی خبری اولیاء فکری جوامع اسلامی از آنانی که امروزه حب شهوات و تخم عناد و عصبیت را در جان جوان ما در اقصی نقاط عالم قرار می دهند، هوا ها و هوس ها را در آنان بیدار می کنند، و زمینه های شقاوت، اضلال و گمراهی را برای جوانان ما فراهم می آورند، علاوه بر اینکه باعث حیرت و تاسف بسیار است باید بدانند که دیر یا زود مجازات مُهر را بر جسم و جان جامعه و مردمشان به نظاره خواهند نشست. 

 

ادامه دارد ...

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 92/12/17ساعت  4:13 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]