سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انجمن تفکر مبانی

بسم الله الرحمن الرحیم


برجام با یهود و تکلیف نخبگان


بعد از بیان ماجرای گاو در سوره بقره و افشای راز بنی اسرائیل خدای حکیم در آیه 74 می فرماید: ثم قست قلوبکم، دل های شما جماعت یهود سخت شد.


توغل و غوطه خوردن در مادیات، عناد، دشمنی و عصبیت مضاعف در بنی اسرائیل باعث شد معجزات نورانی از حیز انتفاع خارج گردد، مواعظ و روشنگری ثمری نداشته باشد، ادله و براهین عقلی در جان بچه های یعقوب موثر نیفتد.


جناب سید عبدالحسین طیب رضوان الله تعالی علیه در ذیل همین آیه می فرماید: و هرگاه در حالات یهود از زمان حضرت موسی(ع) تا این زمان بررسی کنید می فهمید که هیچ طائفه ای بقدر اینها قساوت نداشته که حتی نسبت به زن و فرزند خود ترحم نمی نمایند.


وقتی دلی مبتلا به قساوت می شود یعنی گرفتار خشکی، سفتی، سختی و بخل می گردد. توقع خیر و رحمت از چنین دلی دور از عقل است. همانگونه که امام حسن عسگری(ع) در معنای ایه آورده است: عست و جفت و یبست من الخیر و الرحمة


و البته واضح است که قساوت بدون مقدمه و بدون دلیل رخ نداده است.  در هیچ قومی و در هیچ عصری معجزه احیاء مقتول که در داستان گاو به آن پرداخته شده است، نیامده و نخواهد آمد. اگر کوه ها با همه عظمت و بزرگیشان، دریا ها و اقیانوسها با همه گستردگیشان زنده شدن مقتولی بواسطه تماس با استخوان گاوی ذبح شده را مشاهده می کردند همگی خاشعانه و متواضعانه حمد خدای را بجا آورده و ایمانشان را فریاد می زدند.


اما خداوند برای این قوم ناسپاس علاوه بر معجزه احیاء و زنده ساختن مقتول، معجزات بی مانند دیگری از قبیل عبور از دریا، تماشای غرق شدن فرعون و یارانش، مسخ گنهکاران روز شنبه، نزول تورات، زنده شدن همراهان موسی(ع) در طور و دیگر معجزات را آورده است. امام(ع) این معجزات را آیات باهرات می خواند.


بعد از اینکه یهود به نشانه های نورانی و درخشان اعتنایی نکرد و از تماشای معجزاتی که در عصر رسول خدا(ص) رخ داد بهره ای نبرد، به قساوت دل و خشکی قلب توبیخ و مجازات شد.


ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجارة او اشد قسوة.


معجزات انبیاء الهی، جنبه سیرک ندارد برای سرگرمی و تخدیر مردمان نیست، برای آن است که دلها بواسطه مشاهده آن نرم و رقیق شود اما این مطلب در مورد یهود عکس عمل می کند.


قساوت بعد از ارائه معجزات روشن و آیات نورانی خبر از پلیدی روح، خباثت ذات و پلشتی سرشت یهود دارد. آیه می فهماند آنچه که سبب هدایت و ادراک است نسبت به یهود سبب کودنی، نافهمی و جهل می شود. آنچه سبب نرمی است در این جماعت لجوج سبب قساوت و عناد شده است. این سختی دل در یهود تا آنجا جلو رفت که خدای متعال می فرماید: دلهای شما مانند سنگ شد بلکه سختی آن از سنگ هم بیشتر شد. و توجه دارید که سنگ گرچه از نظر جسمی سنگین است اما از نظر ارزش و اعتبار سبک و ناچیز است.


تشبیه دلهای یهودیان به سنگ می فهماند که همه راه ها برای نفوذ به قلب و دل بچه های نسبی و سببی اسرائیل مسدود است و علت آن نیز واضح است، سنگ قابلیت درک حقایق را ندارد. برای اینکه این تشبیه ملموستر باشد عبارت کلبی را که جناب رشیدالدین میبدی در کشف الاسرار آورده، بخوانید. می گوید: پس از آنک مرده زنده شد و بگفت که کیست کشنده من، ایشان قبول نکردند و گفتند ما نکشتیم، رب العالمین گفت سخت است دلهای شما و سیاه و غلیظ که مرده پیش چشم زنده شد و بگفت که کشنده من کیست و شما می نپذیرید. 


همه آنانی که قرار است برجام را مطالعه کنند خوب است علائم و نشانه های دلهای سنگ شده را در فرمایش امام(ع) جستجو کنند.


می فرماید: سنگ یابس است، خشک است، لا ترشح برطوبة. از او توقع رطوبت و نم نمی رود. به عبارت دیگر یهود نم پس نمی دهد.

 

و من در شگفتم که چگونه است در هزاره سوم بعد از میلاد عیسی مسیح(ع) مردمی پیدا می شوند که توقع اکرام از یهود و یهودی دارند. یهودی ای که بدون هیچ پوششی غیر خود را گوئیم و حیوان زبان بسته می خواند.


دلی که سنگ می شود قابلیت نفع رساندن از او سلب می گردد. و لا ینتفض منها ما ینتفع به.

 

آنانی که متوهمانه مردم کوچه و بازار را به جشن پیروزی فرا می خوانند، لطف کنند همین فراز از فرمایش امام(ع) را تبیین و یا حداقل معنا کنند. شک نکنید یهود نم پس نمی دهد و چیزی که سود ملت عزیز ما در آن باشد را به شما نخواهد داد.


آنانی که بقول آقای تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی در سریال پایتخت زیر کولر نشسته اند و آروغ روشنفکری می زنند بگویند تاکنون یهود کدام حق از حقوق الهی را اداء کرده است؟ به چه کسی رحم کرده است؟ کدام پیامبر را اذیت نکرده است و کدام امام را نکشته است؟

 

بکار گرفتن تخیل و از کار انداختن تعقل در مواجهه با یهود برازنده نخبه ایرانی، روشنفکر مسلمان و اندیشمند شیعه نیست. عاقلانه تصمیم بگیرید. کلام امام(ع) را، انکم لا حق الله تعالی تودون، در نظر داشته باشید و در بررسی برجام بدانید که اینان حقی از حقوق خدا را اداء نمی کنند چه برسد به چیزی که شما حق خودتان و احیانا ملتتان می دانید.


حقتان را گدایی نکنید. برای احقاق حقتان به خودتان و مردمتان متکی باشید. یهود تاکنون برای رضای خدا صدقه ای نداده است. بخوانید: و لا من اموالکم و لا من حواشیها تتصدقون. و لا بالمعروف تتکرمون و تجودون. چرا گمان می کنید آنان مهربان شده اند؟ و چرا می پندارید آنان در حق شما جود می کنند و این بار در برجام به شما صدقه می دهند؟ آنان قطعا عوض نشده اند کمی حق بدهید نگران باشم. 


از گذشته تا حال و تا آینده ای نا معلوم کدام مهمان را گرامی داشته اند؟ و لا الضیف تقرون. و با کدام اصل انسانی با جوامع دور و نزدیک معاشرت و معاملت کرده اند؟ و لا بشیء من الانسانیة تعاشرون و تعاملون.


انجمن تفکر مبانی از کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از اعضای محترم شورای امنیت ملی تقاضای اکید دارد برای رضای خدا و برای سربلندی شهدای عزیزی که در راه اعتلای سرزمین عزیز ما ایران جانفشانی کرده اند، زمان را از دست ندهند، لغات دو پهلو را شناسایی کنند. بدانند که اولین یا ایها الذین آمنوا که در  قرآن عزیز آمده است، نهی تازه مسلمانان است از بکار بردن لغتی که مفهوم آن را خدای حکیم می پذیرد اما لفظ آن را بدانجهت که مورد سوء استفاده یهود است رد می کند و از مسلمانان می خواهد از لغت دیگری که همان معنا و مفهوم را دارد استفاده کنند و از آن پس مسلمانان بجای راعنا کلمه انظرنا را در خطاب به رسول خدا بکار بردند.

 

و نیز بدانند: و قولوا للناس حسنا، میثاقی است که یهود هیچگاه به آن پایبند نبوده است، آنان در دوگانه حرف زدن فرقه ای ممتازند، با شما به گونه ای سخن می گویند و بر کاغذ می آورند و با خودشان به گونه ای دیگر، آنچه به شما گفته اند و مکتوب کرده اند را بدقت مورد بررسی قرار دهید اما آنچه در جمع خود می گویند و می نویسند را ابلهانه و احمقانه خوراک داخلی نپندارید.


شایسته است نظرات نخبگان و اندیشمندان و منتقدان برجام  را بشنوید، بخوانید و در آن دقت کنید. سهل گیری در مواجهه با یهود نفرین خدا، رسول خدا و مومنان را در پی خواهد داشت.  

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 94/4/25ساعت  12:24 عصر  توسط علی خلیل اسماعیل 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    کوفی و قساوت دل[2]
    کوفی و قساوت دل[1]
    برجام با یهود و گوساله سامری(11)
    برجام با یهود و گوساله سامری(10)
    برجام با یهود و گوساله سامری(9)
    برجام با یهود و گوساله سامری(8)
    برجام با یهود و گوساله سامری(7)
    برجام با یهود و گوساله سامری(6)
    برجام با یهود و گوساله سامری(5)
    برجام با یهود و گوساله سامری(4)
    برجام با یهود و گوساله سامری(3)
    برجام با یهود و گوساله سامری(2)
    برجام با یهود و گوساله سامری(1)
    برجام با یهود و ابو موسی اشعری
    برجام با یهود و روانشناسی اهل نفاق
    [عناوین آرشیوشده]