• وبلاگ : انجمن تفكر مباني
  • يادداشت : آه از جهودان امت من
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    بين يهود و جحود يا همان صهيونيسم فرق است. احساس مي‏كنم چرخاندن پيكان مبارزه از صهيونيسم به يهود كار صحيحي نيست. مطلبتان خوب بود ولي اين ها روشهاي شيطاني است كه در عالم اعمال مي شود و ربطي به يهود بما هو يهود ندارد. مطلب بعدي تان هم كه درباره امام است جالب است و قابل تقدير.

    و مطلب قبلي كه بين بقدر و علي قدر فرق گذاشته ايد تفاوت را بيان كنيد بهتر است . به نظرم لازم نيست براي دست برداشتن از عموم روايت لازم باشد دست در معناي آن ببريم. اين جا علي همان معني ب را دارد ولي عموميت بخشيدن به مطلب كار را مشكل كرده است.

    يا علي مدد

    سلام عليکم
    وبلاگ آرماگدون با مطلبي تحت عنوان *قواعد شش‌گانه سينماي هاليوود قسمت سوم* به روز شد.منتظر حضور سبز شما در وبلاگ و نظرات سازنده تان هستم.
    والسلام علي بقيه الله القائم المنتظر
    تک تيرانداز
    + شيدا 

    بنام خدا

    خاخام يسرائيل داويد وايس : " لطفا در فرهنگ وازگان عبري, به فارسي جلوي صهيونيسم بنويسيد کفر وشورش عليه خدا."

    متن بالا قسمتي از سخنراني خاخام وايس در همايش "صهيونيسم خطري براي صلح جهاني" در دانشکاه تهران تالار شهيد چمران در 17 اسفند 84 يعني حدود 3ماه پيش بود.علاوه بر وي چهار خاخام ديگر نيز در اين همايش حضور داشتند.

    خاخام دکتر وايس سخنگوي اتحاديه جهاني يهوديان ضد صهيونيسم از امريکا ,خاخام ولفبرمن, خاخام جهاورزو خاخام بي فلدمن . به جز خاخام کوهن که از بريتانيا بود بقيه از امريکا امده بودند.

    خاخام کوهن :"من همواره خواهان صلح وامنيت در جهان هستم به همين دليل اين سوال برايم بسيار مهم است که ايا اسرائيل خطري براي صلح وامنيت دنياست ."

    او سپس خود به سئوالش چنين پاسخ داد :" بله اسرائيل از نظر ما يهوديان خطر بزرگي محسوب ميشود . ما هم ضد اسرائيل هستيم اما ضد يهود نيستيم . ايران هم همينطور است ,وبا ما هم عقيده است. صهيونيسم عقيده اي سکولار را در دين دنبال ميکند واين خلاف دستورات خداوند است .يهوديت به ما مياموزد که يهوديان حق ندارند به ويزه کشوري يهودي تاسيس کنند در حالي که صهيونيستها خلاف اين دستور رفتار ميکنند."

    خاخام کوهن :" صهيونيسم از ابتدا دنبال تشکيل کشوري در فلسطين بود در حالي که ادعاي اعراب ادعايي درست است. وقتي اسرائيل از بين برود ما يهوديان ميتوانيم در فلسطين تحت قيموميت فلسطيني ها به زندگي ازادانه بپر دازيم ."

    خاخام وايس :" لطفا در فرهنگ وازگان عبري به فارسي جلوي صهيونيسم بنويسيد کفر وشورش عليه خدا. از روز اول که اسرائيل تشکيل شد ما هشدار داديم وبا ان مخالفت کرديم و گفتيم بر خلاف دين يهود عمل ميکند . اسرائيل با تشکيل ايپک در واشنگتن قصد دارد همه چيز را تحت اختيار خود بگيرد . روابط عمومي جهان و تبليغات در اختيار انهاست . انها زماني عراق را به عنوان خطري براي جهان به افکار عمومي معرفي کردند واکنون قصد دارند با ايران چنين کاري بکنند.

    مگر رئيس جمهور ايران چه گفته بود ؟ احمدي نزاد برضد اسرائيل حرف زد نه بر ضد يهوديت . انها اما ميگويند احمدي نزاد بر ضد يهود حرف زد . انها جهان را اينگونه فريب ميدهند . در حاليکه احمدي نزاد حقيقت را ميگويد.

    + سارا 

    بنام خدا

    وخدا

    جاري شد

    وخداجاري شد

    در هق هق غريبانه طفلي بي مادر

    وخداجاري شد

    در ضجه تنهايي يک زن

    وخدا جاري شد

    در سوز دل پدري که در اغوش کشيده

    جسم بي جان جگر گوشه مظلومش را

    وخدا

    جاري شد.

    اين نوشته به ظاهر شعر را به ياد فلسطين ,به ياد کودکان سنگ به دست, ,به ياد خانه هاي ويران شده, به ياد ان کودکي که در ايستگاههاي بازرسي بدليل بيش از شش ساعت معطلي هنوز چشم به جهان نگشوده در شکم مادر معصومانه تلف شد , به ياد ان سه کودکي که هفته پيش به دليل کمبود دارو که از نتايج قطع کمکهاي اروپا وامريکا به فلسطين است مظلومانه اين دنيا ي بي رحم را ترک کردند,به ياد خونهاي گرمي که خيابانها را هر روزه شستشو ميدهند ,و به ياد ان اهي که از عمق جان يک کودک يتيم برميخيزد وبه سوزش ان اشک پاک که در نگاه يک مظلوم اواره سر چشمه ميگيرد ,ودر حالي که بغض گلويم را بي رحمانه ميفشارد و اين سوال در لحظه لحظه زندگييم با من پيوند خورده مينويسم :

    "ما براي فلسطين چه کرده ايم ؟"

    با سلام به شما

    مطلب بسيار زيبايي بود

    ممنون از اينكه مرا قابل دانستيد